Vraag

WiFi en toch MB verbruik?

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Sinds kort heb ik de Huawei G620s, thuis gebruik ik de WiFi maar des ondanks heb ik ook MB verbruik. Wie weet hoe dit kan?

22 reacties

het kan zijn dat je telefoon het wifi singaal niet goed oppakt.
als ik mijn telefoon gebruik pakt hij eerst de 3g en dan pas de wifi
Dankje, maar wel raar, want met mijn vorige telefoon (Samsung) had ik hier geen last van. Ook mijn man heeft nu een Huawei en heeft hier geen hinder van. Ik ben alle instellingen al nagegaan maar kan verder geen bijzonderheden vinden van wat aan/uit staat/moet.
hallo, ik heb hier sinds een paar dagen ook last van, ik heb de galaxi s4.

met internet kan ik ineens niets meer doorsturen naar bv facebook , geen mail meer openen enz . als ik nu via hotspot en internet ga ,lukt het allemaal wel ,maar gebruik ik ineens MB, , , dat is wel vreemd.
Of gebruiken we te weinig??? geintje:@
Reputatie 3
Staat misschien de " slimme netwerkwissel" bij de wifi-instellingen aan? Deze pakt het sterkste signaal. Als je deze uit zet zal het beter gaan.
Huawei G620s heeft misschien eenzelfde soort instelling.
Ik geef je als tip om je mobiele data uit te zetten zodra je op Wifi aan het internetten bent. Want soms valt je Wifi uit zonder dat het je opvalt en dan maakt je toestel gebruik van jouw MB! Ook ik heb hier door echt hoge facturen voor moeten betalen tot het kwartje bij bij viel kon ik met al dat geld gewoon een nieuwe toestel kopen 😃 Haha!
ik heb mijn mobile netwerk niet aan staan, zg dat net werk dat wisselt tussen mobile en wifi, ik heb dat gisteren even geprobeerd en er was gelijk 100 mb af,terwijl ik wifi hebt. vandaag was ik bij mijn zoon,en dan gebruik ik zijn wifi, dat is de slechtste van gorinchem, een buitengebied en het gaat prima..
ik snap het even niet meer :?
Reputatie 3
Er zijn op dit forum in het verleden al meerdere oorzaken voor dit probleem gegeven.
Zoals : snelle netwerkwissel, wifi uit in slaapstand en automatische update aan laten staan (zonder wifi). Zoek maar even, dan vind je het wel.
Het zou wel handig zijn als je aangeeft wat voor een toestel je hebt.
Zoals ik al in mijn vraag aangaf heb ik de Huawei G620s!!!!
ik heb mijn mobile netwerk niet aan staan, zg dat net werk dat wisselt tussen mobile en wifi, ik heb dat gisteren even geprobeerd en er was gelijk 100 mb af,terwijl ik wifi hebt. vandaag was ik bij mijn zoon,en dan gebruik ik zijn wifi, dat is de slechtste van gorinchem, een buitengebied en het gaat prima..
ik snap het even niet meer :?
ik heb de galaxy s4 . Dit probleem is sinds een paar dagen
Reputatie 7
Badge +20
Hey Maris77 & Internetje

Ik zie dat er al een goede discussie op gang is gekomen! :)

Hebben jullie alle tips al uitgeprobeerd? Zijn jullie er al achter waar jullie dataverbruik vandaan komt? Je kunt ook je verbruik met een datateller meten, zodat je weet waar je mb's daadwerkelijk heen gaan. Daarnaast wil ik jullie ook nog even wijzen op ons topic over dit onderwerp, met allerlei tips om je dataverbruik in toom te houden!

Ik hoor graag of jullie er wat aan gehad hebben en of jullie meer duidelijkheid krijgen over waar de data blijft!
hallo, bedankt voor de reactie. ik denk dat er een misverstand is . ik gebruik de tel sinds april vorig jaar

altijd via de wifi, alles gewoon kunnen gebruiken, behalve een domme fout in duitsland. .sinds een paar dagen werkt hij niet op wifi,bij binnenhalen van bv faceboek, op internet gaan,enz . alleen bij mij thuis.

als ik dan via mobiel inschakel doet hij het wel, dus mb gebruik. Waarom doet wifi het niet?

sorry:@
Hallo,

Ik had hier in het begin ook last van,
Nu heb ik gemerkt dat het bij mij om de wifi zelf ging, slechte verbinging thuis
waardoor wifi automatisch omschakelt naar 3G terwijl me telefoon laat zien dat ik verbonden ben met wifi.

heb al vaker een hoger rekening hiervoor binnengekregen, de enige optie die ik heb kunnen maken is onbeperkt internet meenemen tijdens het verlengen van mijn abonnement om de hoge kosten te voorkomen!. :?:(
dat zou inhouden dat ik nog 1.5 jaar met een duur abbm zit.

ben ik niet van plan. moet mischien bij ziggo te raden gaan
Reputatie 5
Badge +13
hallo, bedankt voor de reactie. ik denk dat er een misverstand is . ik gebruik de tel sinds april vorig jaar

altijd via de wifi, alles gewoon kunnen gebruiken, behalve een domme fout in duitsland. .sinds een paar dagen werkt hij niet op wifi,bij binnenhalen van bv faceboek, op internet gaan,enz . alleen bij mij thuis.

als ik dan via mobiel inschakel doet hij het wel, dus mb gebruik. Waarom doet wifi het niet?

sorry:@

Als je thuis ben rik dan op je wifi netwerk en kies vergeten.
Toestel uit/aan zetten en vervolgens weer aanmelden op het wifi netwerk. Werkt dan weer wel?
Reputatie 5
Badge +13
Rik=tik.
Edit knopje werkt niet
Reputatie 7
Badge +20
Hey internetje,

Sorry dan was er inderdaad sprake van een misverstand!

Heb je de tip van iamPuk al eens geprobeerd? Heb je de Wifi-problemen ook met computers of andere apparaten? Je telefoon pakt wel het Wifi op andere netwerken zag, ik zoals bij je zoon? Je kunt ook eens kijken in onze Toestelhulp om te kijken of alle instellingen voor het netwerk goed staan in je telefoon. Mocht het Wifi-netwerk nou op andere apparaten ook niet pakken, dan raad ik aan om eerst eens de router uit en aan te zetten. Dat wil nog wel eens helpen bij dat soort problemen! :)

Laat even weten of het gelukt is, anders gaan we weer verder denken!
dankje, ik ga het straks allemaal proberen,
😃
[quote=hoi,
ik heb veel geprobeerd, er komen alleen meer problemen bij , nu is de SD kaart iedere keer verwijderd, moet ik een nieuwe plaatsen,( zegt de tel ) na een poosje is het weer gewoon. twee min later hetzelfde.
ik denk dat bij iedere keer dat de wifi stopt, ook de kaart niet meer werkt.
kan nog steeds geen foto e d versturen, ik kan nog net bellen en gebeld worden, ik baal steeds meer:@

ik heb de problemen niet op mijn tablet
ik heb in ieder geval een nieuwe sd kaart gekocht, hij was beschadigd? dat werkt nu weer , maar wat betreft de wifi is het nog steeds niets, ik heb nu een tel waar ik alleen maar mee kan bellen en gebeld worden. verder niets. vandaag weer even wifi/mobile netw aan gehad, en ja weer 100 mb er af.

:?:?:?
ja ja , ik heb het lek boven water, wifi lek dus .ik heb de grijze massa gebruikt en ben gaan kijken op de site van ziggo.
daar kwam de oplossing, tm voor mij . modem staat te dicht bij te tv, (moet min 30 cm) ik heb hem een stuk verplaatst, alle kabels uit de war gehaald, en zie , alles werkt weer goed, zelfs de tel van mijn ega.
Wifi wordt trager als er eletr apparaten dicht in de buurt staan.. iedereen bedankt voor alle support(ik weet nu veel meer van mijn tel ). met mijn nieuwe sd kaart een zonnetje🆒
Reputatie 5
Super dat het is opgelost internetje, ik heb inderdaad ook begrepen dat elektrische apparaten in de buurt van je Wifi modem voor problemen kunnen zorgen. Vreemd dat dat zo werkt. 🙂
Super dat het is opgelost internetje, ik heb inderdaad ook begrepen dat elektrische apparaten in de buurt van je Wifi modem voor problemen kunnen zorgen. Vreemd dat dat zo werkt. :) :8

Reageer