Beantwoord

Wifi staat aan en data uitgeschakeld

• 30 april 2016
  • 5 reacties
  • 332 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds een paar dagen mijn data uitgezet omdat anders mijn MB snel op gaat. Hoe komt het dan dat er nog steeds data eraf gehaald word dat vind ik wel vreemd.
icon

Beste antwoord door Hajar 2 mei 2016, 09:50

Hi Anita,

Dankjewel voor je reactie. Normaal gesproken verbruik je geen MB's uit je databundel als je hem hebt uitgezet. Bij je verbruikstatus op My T-Mobile zie ik dat je op 27 april 421MB hebt verbruikt, maar de volgende dag maar 1MB. Ik neem aan dat je jouw mobiele data op de 28ste hebt uitgezet? Daarna heb je op 30 april 14MB verbruikt. Stond je mobiele data toen ook uit of heb je hem heel kort aangehad? Wat betreft de 1MB die is verbruikt op der 28ste; iPhone's maken soms heel kort verbinding met het netwerk ook al staat mobiele data uit en dat wordt al geregistreerd als 1MB. Mocht je dit niet fijn vinden dan kan ik een blokkade instellen op dataverbruik. Dan weet je zeker dat je geen MB's verbruikt.

Wij kunnen verder niet inzien waar jij je MB's aan verbruikt vanwege de privacy wet. Wij registreren alleen het aantal MB’s dat je verbruikt. In https://forum.t-mobile.nl/verbruikstatus-398/info-voorkom-hoog-dataverbruik-bekijk-hier-de-tips-263714 vind je hier meer uitleg over.

Als je nog vragen hebt, laat het ons weten.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +17
Hoi Anita,

Leuk om je hier weer te zien. Goed dat je dit bij ons navraagt!

Ik kan me voorstellen dat je hier duidelijkheid over wilt hebben. We voorzien je daarom graag van de benodigde informatie.

Om dit te doen hebben wij eerst wat informatie van jou nodig. Zou je allereerst kunnen aangeven welk toestel je gebruikt en welke software versie hierop staat? Hoe heb je de mobiele data uitgeschakeld in je instellingen? Waar zie je dat er MB's worden verbruikt?

We zijn erg benieuwd naar je reactie!
Hallo,

Ik heb een Iphone 6s en mijn data heb ik uitgeschakeld via mijn instellingen- mobiel netwerk-data uitzetten gedaan. Ik gebruik al dagen alleen wifi thuis omdat ik niet over mijn bundel heen wil. Merk ik toch nog steeds minders mb's. Hoe kan dit? Ik zou hier heel graag duidelijk uitleg over willen hebben
Reputatie 7
Badge +20
Hi Anita,

Dankjewel voor je reactie. Normaal gesproken verbruik je geen MB's uit je databundel als je hem hebt uitgezet. Bij je verbruikstatus op My T-Mobile zie ik dat je op 27 april 421MB hebt verbruikt, maar de volgende dag maar 1MB. Ik neem aan dat je jouw mobiele data op de 28ste hebt uitgezet? Daarna heb je op 30 april 14MB verbruikt. Stond je mobiele data toen ook uit of heb je hem heel kort aangehad? Wat betreft de 1MB die is verbruikt op der 28ste; iPhone's maken soms heel kort verbinding met het netwerk ook al staat mobiele data uit en dat wordt al geregistreerd als 1MB. Mocht je dit niet fijn vinden dan kan ik een blokkade instellen op dataverbruik. Dan weet je zeker dat je geen MB's verbruikt.

Wij kunnen verder niet inzien waar jij je MB's aan verbruikt vanwege de privacy wet. Wij registreren alleen het aantal MB’s dat je verbruikt. In https://forum.t-mobile.nl/verbruikstatus-398/info-voorkom-hoog-dataverbruik-bekijk-hier-de-tips-263714 vind je hier meer uitleg over.

Als je nog vragen hebt, laat het ons weten.
Hi,

Klopt ik heb hem wel even aan en uitgezet als ik buiten was. Maar alle andere tijden staat hij uit.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Antia,

Ik vermoed dat er in die periode dat je data even aan was berichten, meldingen of updates binnen zijn gekomen. 🙂

Zoals Hajar al aangaf kunnen wij wegens de privacywetgeving niet inzien waar jij jouw data precies aan verbruikt hebt. In dit topic vind je nog een aantal tips om het dataverbruik in de hand te houden.

Laat je weten of je genoeg informatie hebt zo?

Reageer