Beantwoord

Wissel van bundel, hoe zit het met m'n GB?

• 14 augustus 2016
  • 7 reacties
  • 206 Bekeken

Hoi, ik heb een vraag. Op 31 juli heb ik mijn internetwinkel van stel samen & stel bij verhoogt van 1 gb naar 20 gb, omdat ik op vakantie ging. Nu ik weer terug ben, dacht ik, ik zet m'n bundel weer op 1 gb, want hier heb ik bijna altijd wifi. Ik heb ongeveer 10 gb gebruikt van die 20 gb. Nu zag ik net dat mijn abonnement idd weer op 1 gb staat. Maar er staat nu dat ik mijn 1 gb heb gebruikt voor deze maand, en ik kan de bundel ook niet weer aanpassen. Hoe zit dit nu??? Het lijkt nu alsof ik 9 gb buiten m'n bundel ben gegaan, wat niet zo is, omdat ik ten tijde van het verbruik namelijk die 20 gb bundel had. Ik heb geen zin in een gepeperde rekening, dus kan iemand vertellen hoe en wat? Ik zal het wel verkeerd zien, want dat zou heel raar zijn, omdat ik zoals gezegt die 20 gb bundel had ten tijde van het verbruik. Maar nu staat het vaag in het overzicht.
icon

Beste antwoord door Trajh91 15 augustus 2016, 10:04

Als je tussentijds je bundel verlaagt, wordt de bundel naar rato actief.

Ik ga er voor mijn rekenvoorbeeld even van uit dat je abonnement op de eerste van de maand in gaat. In dit geval heb je vanaf het begin van de maand recht gehad op 20GB, wat dus prima is. Van de 20GB heb je 10GB, exact de helft gebruikt. Je past op 14 augustus je bundel weer aan naar 1GB.

In dit geval gaat de volgende berekening op: je hebt recht op ((20GB / 31 dagen) * 14 dagen) + ((1GB / 31 dagen) * 17 dagen) = 9,58GB aan data.

Ik weet natuurlijk niet wanneer je abonnement daadwerkelijk in gaat, dus het is even lastig om het helemaal voor te rekenen voor je, maar hiermee zou je zelf ongeveer kunnen uitrekenen hoeveel GB je had mogen verbruiken.

Je krijgt overigens geen gepeperde rekening. Je zit nu over je databundel heen, dit houdt in dat je internetsnelheid wordt teruggezet. Verder kan je wel nog gewoon zonder extra kosten gebruik maken van het netwerk.

Wil je toch sneller internet? Via http://t-mobile.nl/verbruik (vanaf je toestel) kan je voor een paar euro een MB-aanvuller aanschaffen. Hierdoor heb je weer snel internet.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Als je tussentijds je bundel verlaagt, wordt de bundel naar rato actief.

Ik ga er voor mijn rekenvoorbeeld even van uit dat je abonnement op de eerste van de maand in gaat. In dit geval heb je vanaf het begin van de maand recht gehad op 20GB, wat dus prima is. Van de 20GB heb je 10GB, exact de helft gebruikt. Je past op 14 augustus je bundel weer aan naar 1GB.

In dit geval gaat de volgende berekening op: je hebt recht op ((20GB / 31 dagen) * 14 dagen) + ((1GB / 31 dagen) * 17 dagen) = 9,58GB aan data.

Ik weet natuurlijk niet wanneer je abonnement daadwerkelijk in gaat, dus het is even lastig om het helemaal voor te rekenen voor je, maar hiermee zou je zelf ongeveer kunnen uitrekenen hoeveel GB je had mogen verbruiken.

Je krijgt overigens geen gepeperde rekening. Je zit nu over je databundel heen, dit houdt in dat je internetsnelheid wordt teruggezet. Verder kan je wel nog gewoon zonder extra kosten gebruik maken van het netwerk.

Wil je toch sneller internet? Via http://t-mobile.nl/verbruik (vanaf je toestel) kan je voor een paar euro een MB-aanvuller aanschaffen. Hierdoor heb je weer snel internet.
Dank je, die info had ik net ook al gevonden. Maar toch ben ik over m'n mb''s heen gegaan, ik heb in die 14 dagen ruim 1 gb meer gebruikt dan het gemiddelde wat er voor staat (9,58 gb in je voorbeeld, en ik heb in die periode 10,78 gebruikt). Wat voor tarief geld er voor die mb''s?
Mijn abonnement begint idd de 1e van de maand, wel handig met uitrekenen
Niemand die een antwoord weet?
Reputatie 7
Badge +20
Hey Margreet,

Welkom op het forum! In eerste instantie wordt hier door andere klanten gereageerd. Een reactie van ons kan 24 - 48 uur duren, soms sneller en soms wat later.

Je hebt in de eerste weken iets meer dan 10 GB gebruikt, dit is meer dan de helft van de XL bundel. Om deze reden is ook je S-bundel al verbruikt, dat klopt dus inderdaad. Zoals ook al aangegeven is, krijg je hier geen extra kosten door, omdat je niet buiten je bundel hebt geïnternet. Ik zie dat je nu een MB-aanvuller hebt aangeschaft om de tussentijd te overbruggen, dit is een goede optie om te zorgen dat je niet zonder data zit.

Mocht je nog verdere vragen hebben, laat het gerust weten.
Dank je wel David, dat wilde ik graag even weten. Ik was al bang dat ik een hele dure rekening zou krijgen, omdat er ergens op de site iets over stond
Reputatie 7
Badge +20
Hi Margreet,

Gelukkig is het zo opgehelderd! 🙂

Reageer