Beantwoord

2 vragen over nieuw abonnement

Ik heb zojuist mijn maandelijkse abo zonder data veranderd in sim only met data.

Ik ga er van uit dat
1. Ik niets hoef te doen voor nummerbehoud omdat ik al bij t-mobile zat en zit
2. Er geen aansluitkosten worden afgeschreven omdat ik al bij t-mobile zat en zit

Ik heb voor het het bestellen eerst ingelogd en allerlei knoppen geprobeerd maar nergens een optie gezien waar de aansluitkosten niet werden getoond. Mijn aanname is dus dat deze kosten niet worden afgeschreven omdat t-mobile detecteert dat het nummer al een t-mobile abo heeft. Als er toch aansluitkosten worden afgeschreven of mijn nummer ineens niet meer werkt dan zou ik daar niet blij van worden... dit geeft dus onduidelijkheid en dat is niet fijn.

Ik zie in de bevestigingsmail ook weer activatie voor een nieuwe account maar dat lijkt me ook niet nodig, daar ik deze bestelling heb gedaan via een bestaand account!
icon

Beste antwoord door David 16 juni 2017, 10:01

Hoi AboNaarSimOnly,

Ik geef je hier graag meer informatie, want het lijkt niet helemaal goed te gaan met de bestelling van het nieuwe abonnement.

Je hebt namelijk een geheel nieuw abonnement afgesloten en niet een verlenging van het huidige abonnement. Dat is ook de reden waarom je overal aansluitkosten zag, omdat het dus om een nieuw contract gaat. Via My T-Mobile kon je direct online verlengen en dan zouden er ook geen aansluitkosten worden gerekend. Daarom heb je later ook een bevestiging gekregen over een nieuw account, omdat er een bestelling voor een nieuw abonnement was gedaan.

Uit jouw bericht maak ik op dat je een verlenging wilde afsluiten, omdat je geen aansluitkosten verwacht te betalen en jouw eigen nummer wilt behouden. Het nieuwe abonnement kunnen wij op dit moment niet meer annuleren, omdat deze al bij de koerier in het afleverproces zit. Wellicht kun jij de afspraak nog annuleren bij de koerier, dan kunnen we daarna een verlenging regelen. Dit is, als je inderdaad een verlenging op jouw huidige nummer wilde afsluiten, de handigste oplossing. Anders moet er nummerbehoud aangevraagd worden voor het huidige nummer, zodat je jouw huidige nummer houdt.

Hopelijk heb ik het je zo helemaal goed uit kunnen leggen, maar als je nog vragen hebt of als wij ergens anders bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi AboNaarSimOnly,

Ik geef je hier graag meer informatie, want het lijkt niet helemaal goed te gaan met de bestelling van het nieuwe abonnement.

Je hebt namelijk een geheel nieuw abonnement afgesloten en niet een verlenging van het huidige abonnement. Dat is ook de reden waarom je overal aansluitkosten zag, omdat het dus om een nieuw contract gaat. Via My T-Mobile kon je direct online verlengen en dan zouden er ook geen aansluitkosten worden gerekend. Daarom heb je later ook een bevestiging gekregen over een nieuw account, omdat er een bestelling voor een nieuw abonnement was gedaan.

Uit jouw bericht maak ik op dat je een verlenging wilde afsluiten, omdat je geen aansluitkosten verwacht te betalen en jouw eigen nummer wilt behouden. Het nieuwe abonnement kunnen wij op dit moment niet meer annuleren, omdat deze al bij de koerier in het afleverproces zit. Wellicht kun jij de afspraak nog annuleren bij de koerier, dan kunnen we daarna een verlenging regelen. Dit is, als je inderdaad een verlenging op jouw huidige nummer wilde afsluiten, de handigste oplossing. Anders moet er nummerbehoud aangevraagd worden voor het huidige nummer, zodat je jouw huidige nummer houdt.

Hopelijk heb ik het je zo helemaal goed uit kunnen leggen, maar als je nog vragen hebt of als wij ergens anders bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Zoals ik al schreef, was het niet mogelijk om sim only te kiezen als ik klikte op een knop met de tekst verlening. Dan kreeg ik een hele batterij telefoons waar ik er een uit moest kiezen. Dus die route was onmogelijk. Dus kwam ik uit op de route via Sim Only waarbij de aansluitkosten werden getoond.

Ik zal kijken of ik de order kan annuleren, maar ik vind het wel vervelend dat dit zo moet. Ik heb gisteren nog gechat met een medewerker en die meldde me ook dat ik via het menu Sim only moest selecteren...
Annuleren van de bezorging is niet meer mogelijk. Moet ik dan gewoon het pakje niet aannemen zodat het dan terug gaat? Er is ook een kans dat het zo laat wordt bezorgd dat ik weg ben, maar dan wordt het wellicht niet geannuleerd.
Ik hoop nog antwoord te krijgen voor de bezorger komt... als ik geen verdere uitleg krijg dan neem ik aan dat ik het pakje niet moet aannemen en de bezorger moet vertellen dat het terug moet naar T-Mobile.

Voor de duidelijkheid: ik heb een abo zonder data en wil verder als sim-only met data. gewooin met mijn huidige nummer. Ik had gehoopt dat het soepel zou gaan. Maar ik denk dat de website van T-Mobile niet is ontworpen gemaakt voor een dergelijke overstap.

Bij elke knop Verlengen kwam ik op een pagina met allerlei telefoons dus trok ik de conclusie dat verlengen alleen sloeg op "abo met telefoon > abo met telefoon" en dat verlengen dus niet van toepassing was op mijn situatie. Dus ik nam aan dat het een nieuwe overeenkomst moest worden, alleen dan dus zonder aansluitkosten.
Hoi AboNaarSimOnly.

Hopelijk is de koerier nog niet aan de deur geweest. Het antwoord is in ieder geval 'ja'. Je mag het pakket weigeren aan de deur, vervelend voor de koerier, maar jammer dan. 😉 Dat is ook een annulering.
Bedankt Kaassausje (leuke naam!). Maar aan de informatie die ik nu via de chat krijg, denk ik dat ik toch het pakje aan moet nemen.

Ik ben er inmiddels achter wat de juiste route had moeten zijn, op de pagina met alle telefoons (waar ik er dus geen van wilde kiezen) staat bovenin een keuze tussen "Nieuwe telefoon" en "Sim Only" en die laatste optie had ik aan moeten klikken. Echter, dan ben ik duurder uit.

Ik ben op dit moment namelijk zakelijke klant en dan is de goedkoopste optie GO Sim only. Dan is 1 GB data + onbeperkt bellen 16,50 euro per maand. Met de samen korting van 2,50 euro kom ik dan op 15 euro per maand.

Het nieuwe sim only dat ik gisteren uitkoos, is Basis Sim Only. Dat is voor particulieren. Als ik dan kies voor 150 belminuten (voor mij veel te veel) en 1 GB data dan kom ik op 7 + 6 = 13 euro per maand. Met de samen korting van 2,50 euro kom ik dan op 10,50 euro per maand.

Ik krijg dan - zoals het er nu uit ziet - wel die 15 euro aansluitkosten. Ik vind het heel onlogisch, omdat ik klant ben en blijf, met hetzelfde nummer. Er is dus geen verhuizing van provider naar provider, geen verhuizing betekent voor mij geen aansluitkosten. maar ik zie dus wel of ze worden afgeschreven of niet.

Overigens ga ik een nieuwe telefoon kopen met een kleinere sim dan de oude telefoon die ik nu heb, dat had mij ook 5 euro gekost. Wellicht zit er in het pakje van vanmiddag ook een set sim kaarten dus dat compenseert weer een beetje voor het mogelijk afschrijven van die 15 euro. Nu fingers crossed dat nummerbehoud allemaal goed gaat.... brrrr
Reputatie 7
Badge +20
Hoi AboNaarSimOnly,

Goed dat je het duidelijk hebt weten te krijgen en een keuze hebt gemaakt om de bestelling te ontvangen in plaats van te annuleren en een nieuwe verlenging aan te vragen. Ik zie inderdaad dat de order is afgerond en jouw abonnement geactiveerd is. Houd er vanaf dit moment dus rekening mee dat je 2 abonnementen hebt. Het is dus handig om zo snel mogelijk nummerbehoud aan te vragen voor het te behouden nummer.

Het klopt inderdaad dat je een keus moet maken tussen een aanbod voor verlenging met of zonder toestel. Aangezien je dit niet hebt gedaan en een geheel nieuwe aansluiting hebt gekozen, worden er kosten gerekend. Deze kosten zijn voor alle technische en administratieve handelingen die ondernomen moeten worden om deze nieuwe aansluiting te activeren. In de order zat, als het goed is, ook een nieuwe simkaart (3-in-1-formaat) dus die kun je uitdrukken voor het juiste formaat simkaart.

Mocht je nog verdere vragen hebben, dan horen we dat graag!
Ik wacht al 3 weken (sinds 15 juni) op de overgang van het nummer naar mijn nieuwe telefoon. Die ligt al drie weken stof te happen op mijn bureau. Ondertussen loop ik elke dag met mijn oude telefoon in de broekzak. Ik had niet verwacht dat de overgang in 24 uur zou zijn, maar ik had wel verwacht dat een verhuizing van t-Mobile naar T-Mobile in korte tijd zou kunnen.

Vorige week kreeg ik de eerste factuur van de nieuwe abo en dat bedrag is vorige week (30 juni) afgeschreven.Toen ik vorige week inlogde op mijn oude mijn T-Mobile account, zag ik dat er een einddatum stond voor het abo en dat was deze week. Dus ik dacht: dan zal het nummer wel overgaan. Inmiddels is het eind van de week en is die datum voorbij. De account is ook afgesloten, ik kan ook niet meer inloggen op die account om een datum te bekijken.

Ik heb zojuist oude emails bekeken en gezien dat er een URL is om de status van het nummerbehoud te checken. Na een verificatie via mijn oude telefoon krijg ik in beeld dat het nummerbehoud is goedgekeurd en dat het nummer over gaat per..... tadaaa 24 juli. Wat? 24 juli? Ik wacht al drie weken en dus moet ik nog 3 weken wachten? Totaal 6 weken voor een verhuizing van t-mobile naar t-mobile? Kan iemand mij dat uitleggen?

Ik ben erg teleurgesteld. Had ik geweten dat het zooo lang zou duren dan kan ik beter een nieuw nummer kunnen nemen. Was waarschijnlijk ook goedkoper geweest, want ik schat zo in dat ik ook 1 of 2 maanden dubbel ga betalen. Want het is nu 7 juli en ik kan niet anders dan bellen via mijn oude abo en oude telefoon, maar de nieuwe abo en telefoon is al weken actief. Ik bel er niet mee, maar het bedrag is al afgeschreven (inclusief de aansluitkosten).

Ik vind dit zeer teleurstellend. Voor een kleine verandering, zoveel weken gedoe en 6 weken lang een tijdelijke telefoon, zonder contactpersonen etc. Dat is niet fijn voor een ondernemer! Ik was van plan om nog een dienst af te nemen van T-Mobile, maar ik ga daar nog toch nog wel even over nadenken. Vertel mij, ben ik nu zo veeleisend, is 6 weken normaal? Alles is toch in kannen en kruiken, kan het niet gewoon maandag over???
Reputatie 7
Badge +20
Hi AboNaarSimOnly,

In ons systeem zie ik terug dat je op 22 juni nummerbehoud hebt aangevraagd voor het nummer van jouw oude abonnement. Er wordt altijd een maand opzegtermijn gerekend en aangezien 22 juli in het weekend valt, wordt dit 24 juli. Aangezien er niet eerder een aanvraag is gedaan, kon er nog geen nummerportering, eerder worden uitgevoerd. Ik kan dit proces niet voor je bespoedigen.

Je kunt de nieuwe telefoon overigens wel gebruiken met de oude of nieuwe simkaart, aangezien deze allebei actief zijn en dus bruikbaar. Je hoeft de telefoon dan in ieder geval niet te laten verstoffen.

Mocht je nog vragen voor ons hebben, dan horen we dat graag.
Een maand opzegtermijn is mogelijk passend voor een overstap van provider 1 naar provider 2 maar hier is eigenlijk geen sprake van een overstap. Die afronding van het weekend vind ik niet erg, maar die maand lijkt mij onnodig in deze situatie.

Ook is het teleurstellend dat ik ook een week verlies (tussen 15 en 22 juni), terwijl ik direct bij de bestelling al nummerbehoud had aangevinkt. T-Mobile wist dus al op donderdag 15 juni dat ik nummerbehoud wilde. Die extra stap is een voorbeeld van de paarse krokodil denk ik dan maar.

De nieuwe telefoon kan ik niet gebruiken omdat de oude en nieuwe sim een ander formaat hebben. Ik zou de oude kleiner kunnen knippen, maar dat wordt door t-mobile afgeraden. Als dat fout gaat, ben ik helemaal niet bereikbaar. Als t-mobile mij kosteloos een extra sim zou sturen voor het oude abo, dan zou ik daarvan het kleine formaat kunnen uitdrukken en in mijn nieuwe telefoon kunnen doen. Misschien is dat wel mogelijk?
Reputatie 7
Badge +20
Hi ANSO,

Ik begrijp het punt inderdaad, maar dit is dus het gevolg dat er een nieuw abonnement is afgesloten en geen verlenging. Als ik dit voor je had kunnen versnellen of veranderen, dan had ik dat natuurlijk in het begin direct gedaan. Aan de simkaart kan ik je wel helpen, zodat je in ieder geval alvast van jouw nieuwe telefoon kunt genieten! De simkaart komt jouw kant op, is thuis te activeren en de vergoeding van de sim zal op jouw volgende factuur worden getoond.

Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben, dan hoor ik dat graag!
Hallo,
ik heb een nieuw toestel met abbonement gekocht, ik heb deze op mijn eigen naam gezet en heb ik aansluitkosten moeten betalen, mijn nieuwe abbonement is gister ingegaan maar eind september loopt mijn huidige abbonement af. Maar omdat ik nummerbehoud heb aangevraagd gaat deze pas 24 oktober in op mijn nieuwe sim? Wat nu?
Reputatie 7
Badge +20
@Levi B

Je hebt al een eigen topic aangemaakt met dezelfde vraag en reageert in een topic uit 2017. Dit topic gaat dan ook op slot.