Vraag

Aanbod bij contractverlenging incl. nieuw toestel

Mijn 2-jarig abonnement loopt nu af en ik wil graag verlengen i.c.m. een nieuwe iPhone 4s 16Gb wit, met een contract van 1 jaar. Nu zie ik dat ik binnen My T-Mobile getriggerd word om te verlengen, maar na het selecteren van het toestel en het abonnement zie ik dat de prijs exact hetzelfde is als bij het als nieuwe klant aanvragen van hetzelfde. Alleen zie ik dan wel aansluitkosten die betaald moeten worden, maar dat scheelt natuurlijk bijna niets. Klopt het dat er met deze selectie geen voordeel te krijgen is i.v.m. het verlengen van het contract?

Vriendelijke groet,
Sander

15 reacties

Reputatie 6
snube welkom op het forum

dat klop wat je zeg je kan natuurlijk wel onderhandelen over de prijs ze kijken dan naar je verleden enz hoor en zie ik wel eens in andere topics
Reputatie 5
arie61 schreef:

snube welkom op het forum

dat klop wat je zeg je kan natuurlijk wel onderhandelen over de prijs ze kijken dan naar je verleden enz hoor en zie ik wel eens in andere topics

Ik heb contract ook verlengt maar het is mij niet gelukt om extra korting te krijgen. Ik heb me er maar bijneergelegd en keurig betaalt. Wat je nog wel kunt doen is je gespaarde t-mobile punten er op in te ruilen die zijn dan geld waart.
Ik ben benieuwd of het jou lukt Snube, succes
Reputatie 7
Bij de eventuele bijbetaling voor een toestel wil het nog wel eens verschillen of je de verlenging online via de T-Mobile site doet of in de T-Mobile shop. Zo hoefde ik bij mijn 1 jarige verlenging in de shop niets bij te betalen voor het door mij gekozen toestel waar ik online €29,95 zou moeten bijbetalen.

Zal wsl niet voor de iPhone opgaan.
Reputatie 5
@snube
Er wordt gekeken naar verschillende factoren zoals bijvoorbeeld welk tariefplan je kiest en de hoogte van je facturen. Aan de hand van deze gegevens wordt er een aanbieding gedaan. Het is altijd mogelijk dat er voordeligere aanbiedingen zijn.
Zo kan het zijn dat een toestel bij een ander verkooppunt voordeliger is of dat een nieuw contract voordeliger is. Bij de aanschaf van een nieuw contract worden er inderdaad aansluitkosten in rekening gebracht.

@Amstelgod
klopt helemaal! 🙂
Als je een verlenging doet via een T-Shop dan kun je T-Mobile Extra punten inleveren als er een bijbetaling is voor het toestel.
Reputatie 2
Het is toch raar dat je nog moet onderhandelen over de prijs? Ik heb twee keer gebeld met een vraag en kreeg twee keer een verschillend aanbod.
Ligt dat aan degene die opneemt? Of aan de tijd van de dag? Het komt zo wel erg willekeurig over...
Ja dat heb ik ook online zit er gewoon €200 verschil in
Reputatie 6
@archipel en Ron073
Zoals moderator Ries ook heeft aangegeven wordt er gekeken naar verschillende factoren. Daardoor kan het soms voorkomen dat er verschillende aanbiedingen gedaan worden.
Reputatie 2
@Raymond en @Ries,

Ik kan me alleen moeilijk voorstellen dat (zoals Ries aangeeft) bij contractverlenging (dus aanschaf NIEUW contract) weer aansluitkosten betaald moeten worden. Want zo wordt dat nu wel opgeschreven. Dus ik ben al klant, ik vernieuw mijn contract en dan betaal ik weer aansluitkosten??? Dat kant toch niet!

Tevens vind ik het raar dat bestaande klanten dezelfde aanbiedingen krijgen als nieuwe klanten... er hoeft geen honderden euro's in te zitten, maar er zou wel een extraatje beschikbaar gesteld kunnen worden voor de mensen die vertrouwen blijven houden in T-mobile en niet weer overstappen omdat het ergens anders goedkoper is.

Ik heb hetzelfde gehad bij mijn laatste verlening... Nieuwe klanten kregen een jaar gratis BB-abbo en ik als iemand die al 8 jaar klant bij T-mobile was niks... Toch maar even gemaild en ik heb ook de korting gekregen, maar het is te gek dat je daar dan wel zelf om moet gaan vragen. Klopt in mijn ogen niet!
Reputatie 7
Een nieuw contract wordt niet hetzelfde mee bedoeld als een contractverlenging. Bij een verlenging betaal je geen aansluitkosten.
Hoeveel korting kun je dan krijgen als je 700 punten hebt?
Reputatie 5
@Roroos
Welkom op het T-Mobile Forum!

Je bedoelt dat je T-Mobile Extra punten wilt inleveren als een bijtaling voor het toestel? Deze vraag kan je het beste stellen in de T-Shop. De collega's kunnen je precies aangeven hoeveel 700 punten waard zijn.
Reputatie 7
Heb zelf onlangs een aantal artikelen in de T-shop met mijn Extra punten betaald, toen was 1 Punt €0,0143 waard. 700 Punten is dus €10,01.

Heb zelf onlangs een aantal artikelen in de T-shop met mijn Extra punten betaald, toen was 1 Punt €0,0143 waard. 700 Punten is dus €10,01.

Oke, dankjewel!
Reputatie 7
222 punten is €10,00 beltegoed.

Reputatie 7
@Caspar,

Wat jij aangeeft is bij het prepaid spaarprogramma T-Mobile speciaal. Dat is een ander puntensysteem dan T-Mobile extra, het spaarprogramma bij een abonnement.
Indien je in de winkel je extra punten inwisselt is zoals ik aangaf 1 punt €0.0143 waard.

Reageer