Aanbod bij contractvernieuwing (deel 1)

Reputatie 2
Waarom zijn de toestellen bij contracteverlengingen bij een ander mobieletelfoonzaak goedkoper dan bij tmobile zelf?
Ik ben er aan toe maar merk dat tmobile stukken duurder is mij vraag is hoe dat nou kan?

This topic has been closed for comments

388 reacties

Reputatie 2
Dat is meestal niet het geval. Verlangen is bij T-Mobile zelf vaak goedkoper. Dit hangt echter wel van een aantal zaken af zoals: klantwaarde, hoe lang je klant, wat voor abonnement neem je, neem je er internet etc erbij...
Reputatie 2
nadeel is vaak dat ge branded toestellen krijgt dus met simlock en provider software er in. dat is vaak niet fijn omdat je dan met bv een nokia minder snel kan updaten en het toestel minder stabiel is op die software.
Reputatie 2
Beste mensen,
Nog iets leuks over contractverlenging bij T-mobile!!
vanaf 2 maart 2007 heb ik een relax 500 abonnement dat aanstaande 2 maart afloopt.
Toen ik het abonnement afsloot heb ik mijn belgedrag overschat, met als gevolg dat ik na de startperiode van een aantal maanden, ieder eind van de maand 1000 belminuten tegoed had.
Toegegeven, mijn eigen fout en daar valt weinig aan te doen. T-mobile heeft daar in 2 jaar tijd veel aan verdiend, want je beltegoed blijft maar 2 maanden staan.
Ik dien nu mijn contract te verlengen en wil een sim only Relax abonnement voor 1 jaar nemen. Even met Helpdesk van T-mobile gebeld, om te vragen naar procedures en wat er met mijn beltegoed van 1000 minuten gebeurt. Luister en huiver: als dank voor het verlengen van mijn contract bij T-mobile vervalt mijn beltegoed. Loyale en trouwe klanten worden gestraft door het afpakken van opgespaard beltegoed.
Reden voor mij om naar een andere provider over te stappen. Iedereen is gewaarschuwd en kan zijn eigen conclusies trekken.
Reputatie 2
Ik vind het ook een groot verschil met t-mobile en dealers.

Mijn abonnement loopt bijna af en ik wil zo een iphone met relax 300 afsluiten. Bij t-mobile betaal je dan 28,50 per maand met gratis web en walk plus. Voor de Iphone betaal je dan bijna 140 euro.

Maar...
Bij student mobiel heb je dezelfde deal, alleen krijg je de iphone dan gratis...

Waarom zo'n groot verschil?
Reputatie 2
Ik heb een 300 relax afgesloten met internet voor twee jaar voor 28,50 en heb de Iphone gratis erbij gekregen. Hangt er misschien vanaf hoe lang je klant bent?
Reputatie 2
Hoe heb je dat gedaan dan? Via de klantenservice?
Reputatie 2
robbiejoy schreef:

Toen ik het abonnement afsloot heb ik mijn belgedrag overschat, met als gevolg dat ik na de startperiode van een aantal maanden, ieder eind van de maand 1000 belminuten tegoed had.
Toegegeven, mijn eigen fout en daar valt weinig aan te doen.

Tja, zoals ja al zegt, het was je eigen schuld. Maar ik pleit wel erg voor een betere manier van overhevelen van die beltegoeden. Alles kwijt is ook maar niks.

Ik heb ooit een abo van een ander gehad en daar was het beltegoed last in,first out! Ofwel op het einde van de 2de maand had ik weer een saldo van NUL.
Ik heb na mijn eerste abo van 2 jaar ook het leergeld betaald en sluit alleen nog een contract van 1 jaar af.
Bedenk wel dat die dure "gratis" mobieltjes ook ergens van betaald moeten worden.....
Voor mij is het gewoon: Je koopt je mobiel op afbetaling en je krijgt er gratis bellen bij.
Reputatie 2
Ik ben al jaren lid van Orange / Ben / T-mobile, maar ik heb nog nooit een korting aangeboden gekregen of iets in die richting. is hier niet een speciale policy voor? klantenkaarten / bonus / reward programm/ trouwe leden korting enz enz??

ik heb bij m ijn laatste abbo nagevraagd in de winkel of er een studentenabbo bestaat, maar dit was niet het geval.

is hier niet een speciale policy voor?
Reputatie 2
Heb net mijn contract verlengd van relax 250 naar relax 300 icm een gratis Iphone 16Gb. Mijn vraag is echter, zit er al standaard 24 maanden web en walk plus bij. Dit wordt als actie aangeduid. Tijdens de telefoonkeuze en naast de foto van de Iphone staat, "Actie Nu Gratis 24 maanden web en walk plus bij een relax 300 abbo". Vervolgens kom je op een pagina waar je dat kan aanvinken, maar wordt er wel 14 eurie zoveel bij het maandbedrag getelt?! iemand een idee hoe dit zit?
Reputatie 5
robbiejoy schreef:

Beste mensen,
Nog iets leuks over contractverlenging bij T-mobile!!
vanaf 2 maart 2007 heb ik een relax 500 abonnement dat aanstaande 2 maart afloopt.
Toegegeven, mijn eigen fout en daar valt weinig aan te doen. T-mobile heeft daar in 2 jaar tijd veel aan verdiend, want je beltegoed blijft maar 2 maanden staan.
Ik dien nu mijn contract te verlengen en wil een sim only Relax abonnement voor 1 jaar nemen. Even met Helpdesk van T-mobile gebeld, om te vragen naar procedures en wat er met mijn beltegoed van 1000 minuten gebeurt. Luister en huiver: als dank voor het verlengen van mijn contract bij T-mobile vervalt mijn beltegoed. Loyale en trouwe klanten worden gestraft door het afpakken van opgespaard beltegoed.
Reden voor mij om naar een andere provider over te stappen. Iedereen is gewaarschuwd en kan zijn eigen conclusies trekken.

Succes met het zoeken naar een andere provider gezien er in Nederland geen provider is die bij ABONNEMENTSWIJZIGINGEN je overgebleven bundel meenemen.
De enige die een optie had om het als prepaid tegoed te krijgen was Orange, en deze is inmiddels eigendom van T-Mobile. Dus hoe je het ook went of keert, bij een andere provider zul je hetzelfde euvel krijgen.
Reputatie 2
MarkSpillie schreef:

Heb net mijn contract verlengd van relax 250 naar relax 300 icm een gratis Iphone 16Gb. Mijn vraag is echter, zit er al standaard 24 maanden web en walk plus bij. Dit wordt als actie aangeduid. Tijdens de telefoonkeuze en naast de foto van de Iphone staat, "Actie Nu Gratis 24 maanden web en walk plus bij een relax 300 abbo". Vervolgens kom je op een pagina waar je dat kan aanvinken, maar wordt er wel 14 eurie zoveel bij het maandbedrag getelt?! iemand een idee hoe dit zit?

Een dergelijke actie is geldig tijdens de vaste contractperiode. De korting wordt direct op de factuur verrekend. Na 24 maanden zou de korting dus vervallen en betaal je het oorspronkelijke tarief. Om in aanmerking te komen voor de korting, dien je de bundel wel aan te vinken.
Reputatie 2
IK heb de bundel helaas niet aangevinkt. Er staat duidelijk dat ik recht heb op 24 maanden gratis web en walk plus bij een relax 300 abbo cq verlengin. Ik neem aan ik dit vanzelfsprekend krijg? Mocht dit niet het geval zijn, dan ben ik hier niet juist over ge
Reputatie 2
abbo schreef:

Ik vind het ook een groot verschil met t-mobile en dealers.

Mijn abonnement loopt bijna af en ik wil zo een iphone met relax 300 afsluiten. Bij t-mobile betaal je dan 28,50 per maand met gratis web en walk plus. Voor de Iphone betaal je dan bijna 140 euro.

Maar...
Bij student mobiel heb je dezelfde deal, alleen krijg je de iphone dan gratis...

Waarom zo'n groot verschil?

Nevermind.. Ik kon toch gewoon een goede deal krijgen met contractverlenging via T-mobile. Het Iphone abonnement 150 met gratis iphone 16G. Ik had gewoon niet goed gekeken..
Reputatie 2
op de site kan je verlengen enz. Bel ik voor 100 euro in de maand,
alle aanbiedingen blijven gelijk!
of je nu bel voor 20 euro of 100 euro, ik had gehoopt op een scherpe aanbieding afhankelijk van je bel gedrag maar nee. Tmob is zo wel duur, helaas.
Jammer dat ze niet actie ondernemen
Reputatie 2
@kersen

Vernieuwen via de site is voor iedereen gelijk met dezelfde aanbiedingen. Als je graag je contract wil vernieuwen met een goed en speciaal aanbod, wil ik je toch aanraden met de klantenservice contact op te nemen. Je kunt hiervoor bellen met 0800 - 8104.
Reputatie 2
Dan moet je voor de fun maar gaan vergelijken tussen tussen de prijzen (lees wat je moet bijbetalen voor een toestel) van een nieuwe abonnement en een contract verlenging.
bij een contract verlenging moet je meer voor een toestel bij betalen dan een compleet nieuwe abonement.
Ik heb zelf hier ook last van. ik heb 2 contract lopen bij Tmobile en ik ben al jaren bij Tmobile dus klanten waarde verhaal = ...... %^#&I(%
Reputatie 2
Ik ben reeds jarenlang (min 5 jaar) al bij ben en later t-mobile
en ik krijg nu weer een contract verlenging en dan kijk je op de site en wat is dan mijn verbazing
ik krijg dezelfde aanbieding als een nieuwe klant
terwijl er nog bij staat vermeld speciale aanbiedingen voor vaste klanten

nou ik heb mijn conclusies al getrokken hoor
wat een belachelijke houding ! ik ben gewoon zwaar pissed
dan maar naar vodafone of KPN

maar wat vinden jullie hier nu van
Reputatie 2
Zijn de aanbieding bij een verlenging bij kpn beter?

Als je belt naar tmobile ben ik van mening dat ze je een betere aanbieding doen dan in een tmobile winkel, maar dat is mijn ervaring.
Reputatie 3
Aanbiedingen zijn altijd moeilijk. Wat je ook doet, een reactie als volgt is altijd mogelijk:

- Waarom krijgen nieuwe klanten dezelfde/een betere aanbieding? Wil T-Mobile haar bestaande klanten niet behouden?
- Waarom krijgen bestaande klanten dezelfde/een betere aanbieding? Wil T-Mobile geen nieuwe klanten?

Er is natuurlijk niets mis met even rondkijken naar de aanbiedingen via de verschillende verkooppunten. Aanbiedingen kunnen per verkooppunt anders zijn.
Reputatie 2
Vandaag ben ik op dezelfde manier teleurgesteld. Ook ik ben meer dan 5 jaar abonnee(het was nog BEN toendertijd) en ben aan contractverlenging toe.

De verschillen zijn op dit moment te groot.
Op dit moment ben ik 35 euro kwijt voor 300 belminuten en 100 smsjes. Je wordt nu al gedwongen om 1000 smsjes te nemen. Zoveel sms ik nooit. waardoor ik al 45,50 kwijt ben.

Vodafone heeft een aanbieding waarbij het 1e jaar de helft van de prijs is en je krijgt korting op je toestel. De N97 is nu nog 20 euro terwijl deze bij tmobile meer dan 100 euro is (voor nieuwe abonnees)

Ik heb klantenservice gebeld en die konden niks voor me betekenen zeiden ze. Had een beetje take it or leave it gevoel
Ben bang dat het leave it gaat worden tot mijn spijt, want ik was graag bij tmobile gebleven.
Reputatie 2
Klopt het dat nieuwe abonnees een betere sim only deal krijgen dan diegene die willen verlengen. Als je verlengt (on line)krijg je geen korting of extra sms berichten, Dat is toch een beetje vreemd?
Reputatie 2
Ik heb ook verlengt, en gewoon de gebruikelijke sim only korting gekregen zoals ik die al 2 jaar krijg, inclusief de extra tijdelijke korting van 1 euro per maand ofzo?
Reputatie 2
Hoi Smile,

Ik heb onlangs online mn abonnement vernieuwd met Sim Only en had de aanbieding voor 1 jaar 150 minuten voor
Reputatie 2
Ik heb dezelfde ervaring zoals ik al in een ander topic schreef:
"Mijn ervaring is sws dat verlengen via T-Mobile rechtstreeks onvoordelig is, in ieder geval met een nieuw toestel. Onlangs ben ik wederom teleurgesteld: ik werd zowaar gebeld door T-Mobile met een aanbieding (ben zakelijke klant), deze klonk wel goed maar omdat ik vlak voor mijn vakantie zat heb ik afgesproken daar na mijn vakantie op terug te komen Het ging om 1x sim-only verlenging en 1x verlenging met toestel. Vervolgens ben ik twee weken bezig om van deze meneer antwoord te krijgen, krijg ik vervolgens zonder enkel excuus voor de late reactie gewoon alsnog een standaardtarief aangeboden. Beetje vreemd als je al 10 jaar klant bent..."

Tot nu toe heb ik wel ieder jaar mijn T-Mobile en daarvoor BEN abonnement verlengd, maar altijd via een winkel in de buurt en met een nieuwe telefoon.
Zeker met grote abonnementen als sim-only is er weinig voordeel te halen. Even dacht ik dus onlangs iemand te treffen die meedacht, maar dat bleek dus ook niet waar. Op zich ben ik tevreden over T-Mobile, maar een beetje klantenbinding mag wel...
Reputatie 2
Ik ben vrij tevreden, tot nu toe heb ik nog elke x de telefoon gekregen die ik graag wilde krijgen 🙂
Mocht kiezen wat ik wilde, hoef niets bij te betalen, dus nee daarover echt geen klachten 🙂