Beantwoord

Abonnement eerder verlengen vanwege defect toestel

Sinds augustus 2014 heb ik een abonnement bij T-Mobile. Deze loopt nog tot augustus dit jaar. Maar ik heb een los toestel die het langzaam aan begint te begeven. Ik vind het erg zonde van mijn geld om nu nog een nieuw los toestel te moeten kopen voor de resterende periode. Ik ben geinteresseerd in een abonnement met een iPhone, maar mijn huidige is nog niet verlopen. Kan deze eerder omgezet worden als ik binnen T-Mobile blijf of moet ik dan alsnog de resterende kosten t/m augustus betalen?
icon

Beste antwoord door MichelD4 27 maart 2016, 22:45

Beste kimmoxf,

Van harte welkom op het forum van T-Mobile, alwaar ik je gestelde vraag zo goed mogelijk zal gaan beantwoorden.

Uit je tekst kan ik opmaken, dat je huidige toestel aan vernieuwing toe is en dat je huidige contractperiode in augustus van dit jaar verloopt.
Daarnaast is het kopen van een los nieuw toestel (vooral een iPhone) een dure aangelegenheid, wat uiteraard zonde zou zijn van je gespaarde geld.
Gelukkig is dit laatste in jouw geval ook helemaal niet (meer) nodig, aangezien je 4 maanden voordat je contract eindigt al kunt verlengen.

Helaas, kan ik niet beoordelen op welke datum jouw huidig contract in augustus eindigt, maar je zou in jouw geval in elk geval vanaf de maand mei je contract kunnen gaan verlengen.
Je kunt je contract dan verlengen vanuit "My T-Mobile", de telefonische klantenservice of de T-Mobile Shop of een andere telefoon(web-)winkel waar ze T-Mobile verkopen.
Bij deze verlegging kun je dan gelijk kiezen voor een iPhone!
Je zou dus anderhalve maand geduld moeten hebben, maar dat lijkt mij toch wel de moeite.

Wil je toch echt eerder willen verlengen, omdat je huidige toestel toch echt aan vervanging toe is, dan is daar nog een andere optie voor, die je wel geld gaat kosten.
Deze optie heet Early Renewal en kost je eenmalig € 71,12!!
Vanzelfsprekend heeft deze mogelijkheid zijn voorwaarden, die je allemaal kunt lezen als je op
deze link klikt.
Ik raad je af om voor deze mogelijkheid te gaan, ten eerste omdat het je € 71,12 kost (wat zonde van het geld is), maar ook omdat je in de maand mei al (kosteloos) kunt verlengen.

Welke mogelijkheid je ook kiest, in beide gevallen hoef je geen resterende kosten tot en met augustus te betalen, dit geldt alleen als je jouw contract wilt afkopen voordat je contract is geëindigd.

Hoop je vraag hierbij goed te hebben beantwoord.
Ik hoor graag van je.

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 3
Beste kimmoxf,

Van harte welkom op het forum van T-Mobile, alwaar ik je gestelde vraag zo goed mogelijk zal gaan beantwoorden.

Uit je tekst kan ik opmaken, dat je huidige toestel aan vernieuwing toe is en dat je huidige contractperiode in augustus van dit jaar verloopt.
Daarnaast is het kopen van een los nieuw toestel (vooral een iPhone) een dure aangelegenheid, wat uiteraard zonde zou zijn van je gespaarde geld.
Gelukkig is dit laatste in jouw geval ook helemaal niet (meer) nodig, aangezien je 4 maanden voordat je contract eindigt al kunt verlengen.

Helaas, kan ik niet beoordelen op welke datum jouw huidig contract in augustus eindigt, maar je zou in jouw geval in elk geval vanaf de maand mei je contract kunnen gaan verlengen.
Je kunt je contract dan verlengen vanuit "My T-Mobile", de telefonische klantenservice of de T-Mobile Shop of een andere telefoon(web-)winkel waar ze T-Mobile verkopen.
Bij deze verlegging kun je dan gelijk kiezen voor een iPhone!
Je zou dus anderhalve maand geduld moeten hebben, maar dat lijkt mij toch wel de moeite.

Wil je toch echt eerder willen verlengen, omdat je huidige toestel toch echt aan vervanging toe is, dan is daar nog een andere optie voor, die je wel geld gaat kosten.
Deze optie heet Early Renewal en kost je eenmalig € 71,12!!
Vanzelfsprekend heeft deze mogelijkheid zijn voorwaarden, die je allemaal kunt lezen als je op
deze link klikt.
Ik raad je af om voor deze mogelijkheid te gaan, ten eerste omdat het je € 71,12 kost (wat zonde van het geld is), maar ook omdat je in de maand mei al (kosteloos) kunt verlengen.

Welke mogelijkheid je ook kiest, in beide gevallen hoef je geen resterende kosten tot en met augustus te betalen, dit geldt alleen als je jouw contract wilt afkopen voordat je contract is geëindigd.

Hoop je vraag hierbij goed te hebben beantwoord.
Ik hoor graag van je.
Reputatie 7
Badge +19
Hi Kimmoxf,

Welkom op ons Forum!

Wat balen dat je toestel nu kuren vertoont. Je kan je abonnement niet wijzigen maar wel verlengen als je een nieuw toestel wilt. Ik zie dat Michel jou van een volledig antwoord heeft voorzien waar ik weinig aan kan toevoegen. Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je vanaf 25 april mag verlengen. Denk dat je het nog even red met je toestel? Anders zou je inderdaad de Early Renewal kunnen overwegen, maar daar zijn wel kosten aan verbonden.

Ik hoor graag van je wat je van plan bent en mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het mij dan weten! 🙂

Reageer