Beantwoord

Abonnement na afloop contract.

• 23 oktober 2013
  • 5 reacties
  • 914 Bekeken

Reputatie 3
  • Doet lekker mee
  • 19 reacties
Goedemiddag,

Ik heb een 1-jarig iSmart-200 abonnement bij jullie lopen. Deze heb ik vorig jaar afgesloten in combinatie met de aanschaf van een iPhone 5.
Op 25 oktober aanstaande loopt mijn contract af.
Gezien de manier van contact met T-mobile omtrent de introductie van de iPhone 5s en de 'dode mus' die velen gisteren in de mail kregen heb ik besloten geen nieuw toestel bij T-mobile af te nemen en rond te gaan zoeken naar andere opties.

Ik zit echter nog wel aan een duur iSmart-200 abonnement vast met een abonnementsprijs waarin de aanschaf van de iPhone 5 in is verwerkt.

Graag zou ik van jullie horen of de maandelijkse prijs van het abonnement omlaag gaat na aanstaande vrijdag.

Tevens heb ik een vraag over de gespaarde T-Mobile extra punten. Ik heb deze nog niet uit gegeven. Aangezien ik dus rond aan het kijken ben naar andere mogelijkheden om een nieuwe telefoon te kopen is er de mogelijkheid dat ik van provider ga wisselen. Indien dit gebeurd. Hoe lang zijn deze punten nog geldig?

Graag hoor ik van jullie.
icon

Beste antwoord door Anne-Marie 24 oktober 2013, 11:16

@RemyP,

Ik zag ook je andere berichten in het iPhone topic staan. Als je een contract afsluit dan liggen de abonnementskosten vast voor de contractperiode waar je voor kiest. De prijs die je betaalt voor je toestel is mede afhankelijk van het tariefplan en de contractsperiode die je kiest.
De introductie van een nieuw toestel heeft daarom geen invloed op je huidige abonnementskosten.

Uit je eerdere reacties maak ik op dat je niet tevreden bent met het aanbod dat we je hebben gedaan. Net als andere jaren hebben we een kleine groep klanten de mogelijkheid gegeven om de nieuwe iPhone net iets eerder te bestellen. Hierbij is wel gekozen voor de iPhone in combinatie met een tweejarig contract en vastgestelde abonnementsvorm.
Helaas kunnen we bij zo'n actie als deze nooit iedereen tevreden stellen. Dit heeft te maken met het aanbod dat wij samenstellen, maar ook met het aantal iPhones dat beschikbaar zal zijn. Op dit moment heb ik hierover nog geen informatie, maar bij vorige lanceringen was de vraag altijd beduidend hoger dan het aanbod waardoor soms vrij lange wachttijden ontstonden.

Morgen zullen ook de prijzen en voorwaarden bij de andere providers bekend gemaakt gaan worden en dan kan iedereen die graag de iPhone 5s of 5C wilt bestellen kijken welke aanbieder het beste aanbod heeft.
Bekijk origineel

5 reacties

Hoi RemyP, 

Als je contract afloopt blijf je de maandelijkse kosten betalen zoals deze nu zijn. Echter kan het zo zijn dat er bepaalde kortingen vervallen en dat je dan dus duurder uit bent of meer moet gaan betalen dan dat je nu doet. Ik kan dat echter niet voor je inzien. 

De punten zijn geldig, voor zover ik weet, zolang je een abonnement heb lopen bij T-Mobile. Zeg je je abonnement op en beeindig je alles dan vervalt ook alles, dus je punten, belminuten en dergelijke. 

Tenminste dat is voor zover ik het weet ;)
Groetjes Tribaltim
Reputatie 3
Ok. Vreemde situatie. Maar dank voor de informatie.

Het meest logische om nu te doen is dus de punten uitgeven en overstappen naar een goedkoop abonnement bij een andere provider?

Dank voor de info. Ik zal ermee aan de slag gaan.
Reputatie 3
Kleine update:

Ik begrijp echt niet dat er niet mee gedacht kan worden als mensen problemen met jullie dienstverlening ervaren. Zowel met jullie 'aanbiedingen aan klanten'  alsmede een simpele vraag hierboven. Ik had echt iets meer verwacht in de vorm van suggesties wat te doen of iets. Niet zo'n standaard antwoord.
Ik snap dat de moderators hier beperkt dingen kunnen regelen. Maar dit is wel heel teleurstellend.

Het spijt me om te zeggen, als jullie de exacte redenen willen weten kunnen jullie op mijn historie hier op het forum kijken, hier staan een paar mooie voorbeelden van jullie falende 'klantenservice' . Maar naar alle ervaringen met jullie de afgelopen tijd en in het verleden heb ik een besluit genomen en ben ik zojuist overgestapt naar een andere provider.

Geen enkele reactie op problemen die ik heb ervaren in de afgelopen jaren met t-mobile anders dan standaard antwoorden.
Ik ben zeer teleurgesteld in dit bedrijf en heb mijn conclusies getrokken.

Ik hoop dat jullie dit in de toekomst voor andere klanten verbeteren.

Klantnummer: 1.14262110
@RemyP,

Ik zag ook je andere berichten in het iPhone topic staan. Als je een contract afsluit dan liggen de abonnementskosten vast voor de contractperiode waar je voor kiest. De prijs die je betaalt voor je toestel is mede afhankelijk van het tariefplan en de contractsperiode die je kiest.
De introductie van een nieuw toestel heeft daarom geen invloed op je huidige abonnementskosten.

Uit je eerdere reacties maak ik op dat je niet tevreden bent met het aanbod dat we je hebben gedaan. Net als andere jaren hebben we een kleine groep klanten de mogelijkheid gegeven om de nieuwe iPhone net iets eerder te bestellen. Hierbij is wel gekozen voor de iPhone in combinatie met een tweejarig contract en vastgestelde abonnementsvorm.
Helaas kunnen we bij zo'n actie als deze nooit iedereen tevreden stellen. Dit heeft te maken met het aanbod dat wij samenstellen, maar ook met het aantal iPhones dat beschikbaar zal zijn. Op dit moment heb ik hierover nog geen informatie, maar bij vorige lanceringen was de vraag altijd beduidend hoger dan het aanbod waardoor soms vrij lange wachttijden ontstonden.

Morgen zullen ook de prijzen en voorwaarden bij de andere providers bekend gemaakt gaan worden en dan kan iedereen die graag de iPhone 5s of 5C wilt bestellen kijken welke aanbieder het beste aanbod heeft.
Reputatie 3
@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/remyp-153623/",

Dat snap ik volkomen. Mijn vraag hierboven had echter van doen op de abonnementskosten na afloop van mijn contractperiode, niet op de introductie vvan een nieuw toestel. Ik heb deze vraag gesteld nadat ik besloten had geen nieuw toestel bij jullie af te nemen. Ik had een ander antwoord verwacht.
Ik begrijp niet hoe het mogelijk kan zijn dat na afloop van een 1 jarig contract waarin de afbetaling van een toestel is geregeld de prijs van een abonnement hetzelfde kan blijven, of zelfs omhoog kan gaan?!?
Ik had iets meer medewerking verwacht, zoals verwijzingen naar andere abonnementsvormet, zonder toestel. Dit heb ik nu zelf onderzocht en via een andere provider hier een zeer mooie deal op gekregen.

Snap ik volkomen. Ik begrijp ook uit de reacties hier en op andere fora dat hier een groot aantal mensen niet tevreden over zijn. Natuurlijk is het merendeel super-blij dat zij kunnen pre-orderen ten opzichte van alle anderen. En ik snap ook dat jullie deze pre-order nodig hebben om direct te kunnen leveren morgen. Ik had alleen iets meer flexibiliteit verwacht. Zeker na de gold van klachten op de diverse fora en via de wecare vorig jaar over dezelfde actie die jullie toen hielden.

In ieder geval. Dank voor de reactie.

Reageer