Beantwoord

Abonnement verlengen

• 19 augustus 2015
  • 3 reacties
  • 276 Bekeken

• Doet lekker mee
  • 2 reacties
Na het inloggen op My T-mobile kreeg ik de melding dat ik mijn contract mag verlengen. Aangezien mijn huidige toestel kuren begint te vertonen, komt dit niet verkeerd uit. Ik zag dat er een (voor mij) nieuw soort abonnement is, waarmee ik een nieuw toestel kan uitkiezen en een abonnement kan samenstellen: Stel Samen & Stel Bij.

Ik heb gekozen voor de Samsung Galaxy S6 64gb en deze wil ik graag direct volledig betalen (€499,95). Gebaseerd op mijn gemiddelde gebruik wil ik hierbij vervolgens een abonnement afsluiten met 500MB internet en 120 belminuten, totale kosten €7,- per maand. Daarnaast komt er nog een bedrag van €10,- per maand voor het startabonnement bovenop. Dit startabonnement roept echter wat vragen bij me op, aangezien ik dit niet erbij wil hebben, gebaseerd op wat er staat dat ik ervoor krijg. Zo te zien is het echter wel verplicht. Het startabonnement houdt in:

Altijd online met een basissnelheid tot 64 Kbps
- Dit hoef ik niet, want ik koop al een bundel met daarin voldoende MB's en met een fatsoenlijke snelheid.

Onbeperkt whatsappen en posten
- Dit is natuurlijk lulkoek (excusez le mot), aangezien dit gedaan wordt met je internetverbinding, waarvoor je al betaalt.

Gratis gebeld worden in de EU
- Simpel: hoef ik niet.

Onbeperkt SMS in NL én EU
- SMS'en doe ik nooit, dus nogmaals simpel: hoef ik niet.

Begrijp me niet verkeerd; een S6 (64gb) plus tweejarig abonnement voor in totaal €907,95 is alleszins een prima aanbod, maar toch zit een startabonnement met diensten die ik helemaal niet wil voor €10,- per maand me dan niet lekker (principekwestie en toch €240,- over de volledige duur van het abonnement).

Als ik vervolgens naar een sim only abonnement kijk, zie ik dat er geen kosten verbonden zijn aan het startabonnement. Hier zou ik kunnen kiezen voor 250MB internet en 50 belminuten en ben ik voor €8,50 per maand zonder extra kosten klaar. Als ik dit sim only abonnement afsluit en vervolgens een los toestel elders koop (zonder de T-mobile korting) voor plusminus €650,- ben ik nog goedkoper uit ook.

Het liefst blijf ik bij T-mobile en regel ik alles (toestel + abonnement) bij jullie, aangezien ik inmiddels zo’n zes jaar tevreden klant ben. Wel hoop ik dat er dan een abonnement af te sluiten is mét nieuw toestel, maar zónder een raar startabonnement waar ik helemaal niks mee doe.

Graag verneem ik van u óf er mogelijkheden zijn en wat deze dan eventueel zijn.
icon

Beste antwoord door leroy98ecker 19 augustus 2015, 15:20

Goedemiddag @Ofan

Dit zijn de nieuwe abonnementen van Stel Samen, Stel Bij.
Overigens was het ook zo bij Stel Samen & Samengesteld.

Onbeperkt SMS'en in NL en EU.
Onbeperkt internet op een snelheid van 64/64 Kb/s.
Dit samen wordt het startabonnement genoemd. Vanuit hier ga je je abonnement uitbreiden.
Dit zal je dus altijd moeten kiezen, hier kan je niet omheen. 😞

Het voordeel heb je dat stel je gaat over die 500 MB heen dan betaal je niets extra! ;)
Je gaat dan door op een snelheid van 64/64 Kb/s. Over een hoge internetrekening hoef je je geen zorgen te maken! :)

Zelfs bij een Stel Samen, Stel Bij Sim Only abonnement moet je €10 startabonnement betalen.

Je haalt twee typen abonnementen door elkaar.
Je hebt Stel Samen, Stel Bij en T-Mobile Basis.

Het Sim Only abonnement (250 belminuten + 50 minuten) wat je opnoemde is T-Mobile Basis.
Je kan hier voor 150 belminuten/sms + 500 MB kiezen voor €12 per maand. Dan is het nog maar een kwestie van €5 per maand verschil.

Om alles op een rijtje te zetten.
Je zegt zelf dat je 500 MB + 120 belminuten nodig hebt.
A.h.v. die gegevens heb ik een vergelijking gemaakt.

T-Mobile Basis (500 MB + 150 belminuten/sms) + Galaxy S6 64 GB:
€12 per maand = €288 over 2 jaar.
Galaxy S6 64 GB = €650

T-Mobile Stel Samen, Stel bij 500 MB daarna onbeperkt 64/64 Kb/s + onbeperkt SMS'en NL en EU + 120 belminuten NL & EU + Galaxy S6 64 GB.
€17 per maand = €408 over 2 jaar.
Galaxy S6 64 GB = €462

Het is goedkoper om een een T-Mobile Stel Samen, Stel Bij abonnement te nemen. ;)
Zie hier de aanbieding die ik heb gevonden.

Vaak zijn telefoons i.c.m. abonnement goedkoper bij een reseller dan bij T-Mobile zelf. ;)

Groetjes,
Leroy
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +13
Goedemiddag @Ofan

Dit zijn de nieuwe abonnementen van Stel Samen, Stel Bij.
Overigens was het ook zo bij Stel Samen & Samengesteld.

Onbeperkt SMS'en in NL en EU.
Onbeperkt internet op een snelheid van 64/64 Kb/s.
Dit samen wordt het startabonnement genoemd. Vanuit hier ga je je abonnement uitbreiden.
Dit zal je dus altijd moeten kiezen, hier kan je niet omheen. 😞

Het voordeel heb je dat stel je gaat over die 500 MB heen dan betaal je niets extra! ;)
Je gaat dan door op een snelheid van 64/64 Kb/s. Over een hoge internetrekening hoef je je geen zorgen te maken! :)

Zelfs bij een Stel Samen, Stel Bij Sim Only abonnement moet je €10 startabonnement betalen.

Je haalt twee typen abonnementen door elkaar.
Je hebt Stel Samen, Stel Bij en T-Mobile Basis.

Het Sim Only abonnement (250 belminuten + 50 minuten) wat je opnoemde is T-Mobile Basis.
Je kan hier voor 150 belminuten/sms + 500 MB kiezen voor €12 per maand. Dan is het nog maar een kwestie van €5 per maand verschil.

Om alles op een rijtje te zetten.
Je zegt zelf dat je 500 MB + 120 belminuten nodig hebt.
A.h.v. die gegevens heb ik een vergelijking gemaakt.

T-Mobile Basis (500 MB + 150 belminuten/sms) + Galaxy S6 64 GB:
€12 per maand = €288 over 2 jaar.
Galaxy S6 64 GB = €650

T-Mobile Stel Samen, Stel bij 500 MB daarna onbeperkt 64/64 Kb/s + onbeperkt SMS'en NL en EU + 120 belminuten NL & EU + Galaxy S6 64 GB.
€17 per maand = €408 over 2 jaar.
Galaxy S6 64 GB = €462

Het is goedkoper om een een T-Mobile Stel Samen, Stel Bij abonnement te nemen. ;)
Zie hier de aanbieding die ik heb gevonden.

Vaak zijn telefoons i.c.m. abonnement goedkoper bij een reseller dan bij T-Mobile zelf. ;)

Groetjes,
Leroy
Hoi Leroy,

bedankt voor je reactie!

Ik vergeleek inderdaad Stel Samen & Stel Bij met Sim Only Basis. Aangezien 250MB en 50 minuten voldoende is voor mij vergeleek dit aantal met de 500MB + 120 minuten van Stel Samen & Stel Bij (aangezien dit het minimum is). Als ik een Basis abonnement zou afsluiten, zou ik kiezen voor 250+50 en als ik een Stel Samen abonnement zou afsluiten zou ik kiezen voor 500+120. Vandaar deze vergelijking en hiermee kom je dus op de volgende berekening:

Stel Samen: 499.95+24*17 = €907,95
Basis 650+24*8,5 = €854,-

De studentmobiel aanbieding had ik ook gezien en ook hier kom je inderdaad op een lager bedrag uit dan op de website van T-Mobile zelf. Dit komt echter doordat de telefoon zelf wat goedkoper is, maar je betaalt dan nog steeds de €10,- per maand aan het startabonnement. Dit is dus wat er bij mij wringt: ik begrijp dat je hiervoor onbeperkt internet en SMS krijgt, maar ik hoef dit niet te hebben. Bij het afsluiten van het abonnement wordt je echter verplicht deze dienst wel af te nemen. Ik wil zelf bepalen of ik onbeperkt internet en SMS afneem, dat hoeft T-Mobile niet voor mij te doen. Het kan aan mij liggen, maar ik vind het gewoon raar; als ik bij de Albert Heijn een doos aardbeien koop, zeggen ze bij de kassa ook niet dat ik dan verplicht ben een bus slagroom erbij te kopen omdat dat zo'n lekkere combinatie is.

Vandaar mijn vraag of T-Mobile hier nog iets in kan betekenen, maar dat zal inderdaad wel lastig zijn. Ik vrees dat ik dan echter beter een sim only abonnement bij een budget provider kan afsluiten voor een paar euro waar ik wel gewoon zelf kan bepalen wat ik koop. Dit wordt mij ook door verschillende vrienden die er veel meer verstand van hebben dan ik aangeraden. Bovendien geven zij aan dat dit ook prima providers zijn.

Alleen zou ik het liefste, zoals ik al aangaf, alles gewoon bij T-Mobile blijven regelen, aangezien ik dat het makkelijkst vind en gewend ben.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Ofan,

Ik snap je punt! En ik zou ook het liefste hebben dat je bij ons verlengd met toestel en het abonnement! 😉 Maar ik snap natuurlijk dat je bent gaan vergelijken en het ziet er naar uit dat Basis Sim en een los toestel de goedkoopste optie voor je is. Als je het wilt kan ik je laten bellen door een van onze Sales-collega's maar ik ben bang dat ze je niet een veel beter aanbod kunnen doen dan de goedkoopste optie.

Laat je het weten als je nog vragen hebt? We helpen je natuurlijk graag verder in je keuze!

Reageer