Beantwoord

Afbetaling telefoon

Ik kan mijn abbonement verlengen en kan eigenlijk niet meer wachten.
Ik heb mijn vakantiegeld/belastingteruggaaf gereserveerd voor een nieuwe telefoon.
Maar heb dit uiteraard nog niet ontvangen, ik kan dus mijn telefoon nog niet betalen.

Kan ik vandaag al verlengen, en mijn telefoon eind van de maand alsnog in 1 keer afbetalen. Of is nadien betalen niet mogelijk?
icon

Beste antwoord door Folkert 5 mei 2019, 10:31

Hoi @zjoozeke ,

Je kunt nu al een abonnement met toestel afsluiten en een maand later alsnog de telefoon afbetalen maar daar zit een groot nadeel aan namelijk dat je lening geregistreerd wordt bij het BKR als ie groter dan 250 euro is en dat je ook een inkomenstoets moet doen.
Wat je ook kunt doen is je huidige abonnement door laten lopen en pas verlengen als je vakantiegeld en belastinggeld is gekomen. Na het aflopen van de 1 of 2 jaar abonnements periode loopt je abonnement namelijk gewoon door en is het maandelijks opzegbaar c.q. verlengbaar. Wel loop je een kleine kans eventuele kortingen voor die 1 of 2 maanden te verliezen maar dat hangt van je huidige abonnement af.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Hoi @zjoozeke ,

Je kunt nu al een abonnement met toestel afsluiten en een maand later alsnog de telefoon afbetalen maar daar zit een groot nadeel aan namelijk dat je lening geregistreerd wordt bij het BKR als ie groter dan 250 euro is en dat je ook een inkomenstoets moet doen.
Wat je ook kunt doen is je huidige abonnement door laten lopen en pas verlengen als je vakantiegeld en belastinggeld is gekomen. Na het aflopen van de 1 of 2 jaar abonnements periode loopt je abonnement namelijk gewoon door en is het maandelijks opzegbaar c.q. verlengbaar. Wel loop je een kleine kans eventuele kortingen voor die 1 of 2 maanden te verliezen maar dat hangt van je huidige abonnement af.

Groet, Folkert
Hee Folkert! Bedankt voor jouw reactie!
Maar zodra ik de telefoon afbetaal is de BKR registratie toch weer weg?!

Maar wat bedoel je met een inkomenstoets?
Want het verlengen gaat hetzelfde toch? Het verschil is dat de telefoon de maand erop ineens aflos?!

Het is niet dat ik je woord niet voor waar aanneem hoor! Maar ik wil graag even extra informatie omdat ik het niet zo goed begrijp
Reputatie 3
Badge +1
Er zijn 2 mogelijkheden, je betaalt de telefoon meteen (wat jij dus niet kan) of je neemt een toestel lening bij je provider en lost elke maand deze lening af. Die lening kan je ook op elk moment ineens volledig aflossen, dat is wat @Folkert aangeeft. Om een lening te krijgen, zal er eerst een inkomenstoets volgen om te kijken of jij die lening wel mag krijgen (lees: of je die wel kunt betalen, die toets is een wettelijk bepaalde voorwaarde). Na volledige aflossing van een toestel lening wordt de lening weer afgemeld bij BKR. Verwerking hiervan kan een paar weken duren.

Het is niet mogelijk om géén lening te kiezen en aan te geven dat je het toestel later wil betalen.
Hoi @pipodeclown_2 , die inkomenstoets moet die meteen gedaan worden?!

en moet je daar iets voor meenemen?

de laatste keer dat ik een abbonement afsloot met een telefoon is namelijk al voor het BKR tijdperk?
Reputatie 7
Badge +18
@zjoozeke De BKR registratie wordt weliswaar afgemeld zoals @pipodeclown_2 ook al aangeeft maar hij blijft nog wel een aantal jaar als afgemeld bij het BKR staan en dat kan je met b.v. het aanvragen van een hypotheek toch zomaar een lager leenbedrag opleveren. Ik zou met een BKR registratie voorzichtig zijn als het zoals in jouw geval maar om een lening voor ca. 1 maand zijn.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi @pipodeclown_2 , die inkomenstoets moet die meteen gedaan worden?!

en moet je daar iets voor meenemen?

de laatste keer dat ik een abbonement afsloot met een telefoon is namelijk al voor het BKR tijdperk?

Ja, deze toets moet meteen gedaan worden, omdat anders de lening niet toegekend kan worden.
Alleen legitimatie meenemen, de toets dien je naar waarheid in te vullen.

Reageer