Beantwoord

Afgewijzigd abonnement verlengen

• 4 februari 2021
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Hallo!

Ik probeer een nieuwe toestel te kopen omdat ik nu mijn abonnement kan verlengen, maar wordt telkens afgewezen. 

Ik begrijp niet waarom. Ik heb iemand op jullie chat hiermee gevraagd en hij zei het kan zijn vanwege dan ik teveel kredieten betaald? 

Nou dan kan niet want ik heb alleen studielening die ik 0 euro /maand betaald en verder heb ik geen enkel schuld. 

Mijn huur is 384/maand en ik heb totaal 1.613 aan inkomens. 

Dus ik kan de bedrag van ong 75 euros (of meer) per maand zonder probleem betalen. 

Ik kan nu het toestel alleen kopen als ik hem in 1 keer betaald….nou dat kan wel, maar zou ik liever dan bij Mediamarkt kopen. 

Dit lijkt me wel een beetje raar. Kunnen jullie mij helpen? 

Als ik echt geen toestel abonnement kan krijgen dan zou ik gewoon een ander provider zoeken. 

icon

Beste antwoord door Waqqas 4 februari 2021, 17:01

Hallo @kelly46 

Middels dit formulier kan je de reden voor afwijzing opvragen.

Formulier

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @kelly46 

Middels dit formulier kan je de reden voor afwijzing opvragen.

Formulier

Reputatie 5
Badge +12

Als er teveel krediet op je naam staat bedoelen ze waarschijnlijk dat je de provider bij de lening registratie bij het BKR een negatief oordeel krijgen. Als je het toestel deels zelf betaald, een lening tot €250 afsluit hoeft er geen BKR registratie plaats te vinden. Als je precies wilt weten wat het BKR allemaal heeft geregistreerd over jou, dan kun je die informatie opvragen. Zie hier.

Ik heb alleen die studielening en moet niks terugbetalen omdat mijn inkomen te laag is. Verder heb ik geen negatieve saldo of betalingsachterstand, dus daarom begrijp ik niet waarom ik wordt afgewezen. 

Mijn abonnement met de Galaxy S10 is op Juni 2019 begonnen en toen kon ik normaal verlengen zonder probleem, maar nu kan het niet. 

Ik vind het ook heel lastig om een formulier in te vullen en per post sturen om een antwoord te krijgen. 

Reputatie 5
Badge +12

Het gaat om best 'heftige' persoonsgegevens over financiële beoordeling van klanten. Dat willen ze alleen per post afwikkelen. Je kunt ook een lager leenbedrag proberen. Tot €250 geen BKR lening. Even sparen, maar met jouw inkomen/uitgave patroon moet je dat zo bij elkaar hebben.

Reageer