Beantwoord

Afkopen abonnement Vodafone gaat niet goed

• 19 april 2017
  • 21 reacties
  • 1502 Bekeken

Vandaag kreeg ik ineens een afrekening van Vodafone van ruim € 1200,- voor de (voor hen) gemiste abo+toestelkosten voor de periode dat mijn oorspronkelijke contract bij hen liep! Ik heb me aangemeld bij Tmobile eerder dit jaar nav een mooie aanbieding voor vodafoneklanten met een thuis-abonnement. Mij is gegarandeerd dat ik kosteloos kon overstappen, ondanks dat het thuisabonnement op naam stond van partner (anders natuurlijk nooit gedaan). Bij Vodafone meldden ze net dat het een fout bij T-Mobile was, maar T-mobile is nu niet meer telefonisch te bereiken,.....

Hopelijk krijg ik snel bericht van jullie dat het op een groot misverstand berust!!! Meer mensen met deze nare ervaring???
icon

Beste antwoord door wizzard2407 20 april 2017, 17:03

Kleine update; inmiddels gebeld met de 'overstap-afdeling' en moest mijn factuur van de afrekening van Vodafone naar hen mailen. Zij zouden het verder voor mij uitzoeken.. Uiteraard direct gedaan vanmorgen... Wordt vervolgd..
Bekijk origineel

21 reacties

Kleine update; inmiddels gebeld met de 'overstap-afdeling' en moest mijn factuur van de afrekening van Vodafone naar hen mailen. Zij zouden het verder voor mij uitzoeken.. Uiteraard direct gedaan vanmorgen... Wordt vervolgd..
Kleine update; Men vindt het ook vreemd,maar nu moet ik mijn oude mobiel en thuiscontracten van Vodafone mailen.. Gedaan.. Vind het zo langzamerhand maar een vervelende zaak worden...

Gebeld met Vodafone, gemaild naar Tmobile, gechat met Tmobile, gebeld met Tmobile, gemaild met Tmobile, op het forum geschreven, weer gebeld, weer gemaild en als klap mocht ik 70 (!) minuten bellen met Vodafone voordat iemand mijn contract kon mailen (deze had ik in my Vodafone staan, maar daar kan ik niet meer bij omdat ik ex-klant ben)

Zooo, even mijn frustraties van me aftypen, nu afwachten wanneer ik creditfactuur krijg voor mijn € 1.206 euro..... 😞
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Wizzard2407,

Allereerst welkom bij T-Mobile!

Begrijpelijk dat je ervan schrikt als je zo'n rekening krijgt, terwijl je die niet had verwacht! Goed om te lezen dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega hierover. Zij gaan dit verder voor je uitzoeken en nemen hierover contact met je op als er meer bekend is. Ik zie dat je niet bent ingelogd met jouw My T-Mobile account, dus ik kan niet met je meekijken of er al iets meer bekend is. Als je dat wilt, kun je dan met jouw My T-Mobile inloggen op het forum en hier een reactie plaatsen? Dan kijk ik even in het systeem of er al meer bekend is. Ik ga ervan uit dat er op dit moment nog geen update is aangezien je zelf net contact hebt gehad en het bijna weekend is.

Ik wens je hoe dan ook een fijn weekend toe en ik hoop dat snel duidelijk is wat er precies aan de hand is! Als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen, laat het gerust weten.
Ik ben nu ingelogd, maar idd net zoals jij schetst verwacht ik nu nog geen nieuws. Maar mocht het er wel zijn hoor ik het heeeel graag!

Hoi Wizzard2407,

Allereerst welkom bij T-Mobile!

Begrijpelijk dat je ervan schrikt als je zo'n rekening krijgt, terwijl je die niet had verwacht! Goed om te lezen dat je inmiddels contact hebt gehad met mijn collega hierover. Zij gaan dit verder voor je uitzoeken en nemen hierover contact met je op als er meer bekend is. Ik zie dat je niet bent ingelogd met jouw My T-Mobile account, dus ik kan niet met je meekijken of er al iets meer bekend is. Als je dat wilt, kun je dan met jouw My T-Mobile inloggen op het forum en hier een reactie plaatsen? Dan kijk ik even in het systeem of er al meer bekend is. Ik ga ervan uit dat er op dit moment nog geen update is aangezien je zelf net contact hebt gehad en het bijna weekend is.

Ik wens je hoe dan ook een fijn weekend toe en ik hoop dat snel duidelijk is wat er precies aan de hand is! Als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen, laat het gerust weten.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Wizzard2407,

Ik zie dat je nog niet bent ingelogd met jouw My T-Mobile. Kun je het nog eens proberen? Dan kijk ik met je mee of er al meer bekend is!
Hallo Thalina, daar ben ik! :)

Hoi Wizzard2407,

Ik zie dat je nog niet bent ingelogd met jouw My T-Mobile. Kun je het nog eens proberen? Dan kijk ik met je mee of er al meer bekend is!
Helaas niets meer gehoord; ik ga maar weer eens uitloggen... 😞
En ineens was daar een mailtje via de overstap-afdeling. Edson schreef mij dat het bedrag van € 1.206,07 door T-Mobile wordt gecrediteerd richting mij. Ik ben een blij man, en zeer zeer tevreden met deze oplossing!!! 🙂
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Wizzard2407,

Kijk aan, dat is goed nieuws! Fijn om te lezen dat het uiteindelijk toch allemaal is opgelost. Dat wordt morgen extra genieten met Koningsdag! ;)

Mocht je nu of in de toekomst nog eens een vraag hebben, stel die gerust op het forum. We helpen je graag!
Ik kreeg ook een afrekening van Vodafone van ruim €844 en die word gewoon van me rekening gehaald morgen op 2 mei....dus wat kan ik hier aan doen
@Ajax25; Ik kreeg ook rond de 20ste van april bericht van Vodafone met de mededeling dat de eindafrekening 24ste werd afgeschreven. Is ook gebeurd. Ik heb het natuurlijk laten terugstorten, aangezien ik niet van plan was het te betalen. Na een aantal werkdagen wachten is mij door T-Mobile verteld dat ze het bedrag aan mij zullen crediteren. Dat geld heb ik nog niet, dus daar is het nog wachten op, maar daarna zal ik het doorstorten richting Vodafone.

Het beste wat jij kan doen (is mij verteld) is je eindafrekening van Vodafone + eventueel je contracten bij Vodafone mailen naar overstappen@t-mobile.nl. Dit heb ik ook gedaan, met bovenstaande als voorlopig resultaat... Succes ermee!
Oke bedankt voor de reactie....ik ga het gelijk opsturen.
Ik heb vandaag mijn geld ontvangen, dus al met al heeft het twee weekjes geduurd, met de nodige frustraties in het begin, maar met een super eindresultaat! Pluim voor T-Mobile! 😃
Reputatie 6
Badge +17
@Ajax25,

Begrijpelijk dat je wilt weten wat je hiermee moet! Ik zie dat Wizzard2407 je al verder heeft geholpen (dankjewel!). Is het gelukt met mailen? Vergeet in de e-mail niet jouw mobiele T-Mobile nummer, jouw Vodafone nummer en eventuele contactgegevens te vermelden. Je ontvangt dan zo snel mogelijk reactie van ons!

@Wizzard2407,
Fijn om te lezen dat je het geld hebt ontvangen 🙂 Dank voor de pluim! Ik ben heel blij om te lezen dat je uiteindelijk blij bent met hoe het is opgelost!
Goedemorgen
Ik heb al een ail getuurd naar overstappen@t-mobile.nl met een copie van mijn vodafone contract en de factuur van vodafone.
Dus hoop dat het goed is aangekomen en dat ik een positieve reactie terug krijg....want in de t-mobile winkel hier in Heerhugowaard waar ik gisteren was konden mij niet verder helpen.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Ajax25,

Goed om te horen dat je hebt gemaild! Het kan even duren voordat je reactie ontvangt, dus houd daar even rekening mee. Mochten ze nog aanvullende informatie nodig hebben, dan laten ze dat vanzelf weten. In de T-Mobile Shop kunnen ze je hiermee inderdaad niet verder helpen. Het moet echt uitgezocht worden door een aparte afdeling.

Voor nu alvast een fijn weekend toegewenst! Als ik in de tussentijd nog ergens bij kan helpen, laat het gerust weten!
Hoi Thalina, zoals ik dus hier lees, is het dus zo dat er binnen het huishouden, geheel overgestapt kon worden naar T-mobile mobiel.
Ik ben als contractant van Vodafone thuis naar T-mobile thuis gegaan. Daarbij kreeg ik het mooie aanbod om met mobiel ook over te gaan naar T-mobile, dat heb ik ook gedaan. Daarbij heb ik verschillende malen aangegeven, dat ik het apart vond dat mijn partner, waar ik mee samenwoon niet onder die condities over kon van Vodafone naar T-mobile mobiel. Nu zit hij dus nog bij Vodafone.
Wel apart om te lezen hierboven dat er dus ook situaties zijn dat het wel mogelijk is om als partner mee te gaan van Vodafone naar T-mobile. Zou daar misschien iets meer duidelijkheid overgegeven kunnen worden en of dezelfde conditie alsnog kan worden toegepast?
Graag verneem ik even.
Helaas is het al drie dagen verder, is er iemand van T-mobile die mij duidelijkheid kan geven?
Reputatie 6
Badge +7
Hi Franski, ik ga je van meer duidelijkheid voorzien! Het overstap aanbod gold per contracthouder, dus alléén de persoon die zowel een mobiel contract als het contract voor de vaste aansluiting op zijn of haar naam had staan kon gebruik maken van het overstap aanbod. Zo te lezen is er een in het geval van Wizzard een vergissing gemaakt en is er een verkeerde toezegging gedaan vanuit onze kant. Om dit netjes op te lossen hebben we daarom bij zeer hoge uitzondering voor hem of haar ook de overstapkosten betaald terwijl hij/zij hier eigenlijk geen recht op had als we uit gaan van de voorwaarden van de actie. Maar wij willen een klant natuurlijk niet opzadelen met een rekening van 1200 euro omdat wij een fout hebben gemaakt.
In jouw geval kon je partner dus ook géén gebruik maken van de overstapregeling omdat het vaste contract op jouw naam stond. Je partner kwam dus niet in de aanmerking voor deze regeling. Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Hoi Brian,

Bedankt voor je duidelijke reactie. Je snapt wel dat ik het wel jammer vind. Juist dat wij eerst beide Vodafone klant waren en nu dus zijn "gescheiden", dit terwijl hij ook graag naar T-mobile over zou willen. Kwa blijkelijk is er toch niet een mogelijkheid om hem ook naar T-mobile te krijgen en dat wij dus samen in z'n totaliteit bij jullie zitten. We zullen ons er maar bij neerleggen dan.
P.s. Vind het wel apart, dat de klant die het dus netjes vraagt en het voorlegt dus nee krijgt te horen.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Frankski,

Ik begrijp dat je het jammer vindt. De overstapregeling was bedoeld voor contracthouders en aangezien je partner geen contracthouder was komt hij daarvoor niet in aanmerking. Hij kan natuurlijk wel alsnog lid worden van de magenta familie, maar zonder dezelfde overstapregeling die jij hebt gehad. Ik hoop dat je nu meer duidelijkheid hebt.

Reageer