Beantwoord

Afwijzing van tweede abonnement (onbekende reden)

• 15 februari 2020
  • 6 reacties
  • 587 Bekeken

Hallo,

Ik heb in januari 2020 een abonnement afgesloten, want ik werd toen 18. Dit betreft een iPhone 11 Pro Max Green met onbeperkt bellen en 7GB. Nou wilde ik een tweede abonnement afsluiten i.c.m een tablet. Tot mijn verbazing (en die van de klantenservice) bleek deze afgewezen te worden. Er is verder niets veranderd in mijn situatie ten opzichte van vorige maand. Toen werd mijn abonnement gewoon toegewezen. 

Bij de klantenservice wordt je gewoon van het kastje naar de muur gestuurd. Er werd mij verteld dat het er misschien aan kon liggen dat ik 5 februari mijn eerste factuur had moeten betalen, maar ik deed dat pas op 12 februari.

Ik vind dit allemaal een beetje vreemd, want ik heb verder geen leningen of achterstanden bij iets. Ik heb zelfs geen woonlasten omdat ik nog thuis woon.

Ik zie hier graag een oplossing voor tegemoet.

icon

Beste antwoord door CrisTien 15 februari 2020, 13:08

Hallo @libertalyia Welkom in de community van T-Mobile.

Heb je een aanvraag voor een abonnement gedaan maar heb je nog geen reactie ontvangen? Dien dan niet weer een aanvraag in: de tweede aanvraag wijzen we namelijk automatisch af.

Je kan misschien  Hier de rede van afwijzing vinden, anders even wachten op de hulp van
de moderators ze reageren binnen de 24/48 uur.

Groetjes en fijn weekend.

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Heb je voor het toestel een maandelijkse aflossing (dus een lening) en wil je dat ook voor de tablet? Dan sta je kans dat het totaal aan leningen te hoog wordt. Het kan echter ook zijn dat de bestellers geweigerd vanwege (op dat moment) een achterstand in betaling.

Heb je voor het toestel een maandelijkse aflossing (dus een lening) en wil je dat ook voor de tablet? Dan sta je kans dat het totaal aan leningen te hoog wordt. Het kan echter ook zijn dat de bestellers geweigerd vanwege (op dat moment) een achterstand in betaling.

Ja daar heb ik ook een maandelijkse aflossing voor. Maar kredietwaardig gezien zou dat geen probleem moeten vormen. Mijn ouders is dit wel gelukt, terwijl zij ongeveer hetzelfde te besteden hebben als mij in de maand. De klantenservice zelf zei ook dat het niet aan het krediet ligt. De achterstand was maar van 1 factuur en die heb ik meteen een week later betaald. Ik had er nog niet eens een herinnering van gekregen. Er zou een ander probleem moeten zijn, maar T-Mobile heeft aan dat ze die om privacyredenen niet kunnen zien.

Reputatie 5
Badge +4

Ja daar heb ik ook een maandelijkse aflossing voor. Maar kredietwaardig gezien zou dat geen probleem moeten vormen. Mijn ouders is dit wel gelukt, terwijl zij ongeveer hetzelfde te besteden hebben als mij in de maand. De klantenservice zelf zei ook dat het niet aan het krediet ligt. De achterstand was maar van 1 factuur en die heb ik meteen een week later betaald. Ik had er nog niet eens een herinnering van gekregen. Er zou een ander probleem moeten zijn, maar T-Mobile heeft aan dat ze die om privacyredenen niet kunnen zien.

De reden mogen ze inderdaad niet zien. Op elke aanvraag vinden verschillende controles plaats en T-Mobile kan wel degelijk zien welke van deze controles de afwijzing veroorzaakt zodat jij weet waar je verder kan navragen (bijvoorbeeld preventel, bkr, etc).

De reden mogen ze inderdaad niet zien. Op elke aanvraag vinden verschillende controles plaats en T-Mobile kan wel degelijk zien welke van deze controles de afwijzing veroorzaakt zodat jij weet waar je verder kan navragen (bijvoorbeeld preventel, bkr, etc).

Ja met BKR heb ik al contact opgenomen, zij zagen geen probleem. Alles zag er goed uit bij hun. Verder maken providers volgens mij gebruik van Preventel, Experian en Focum. Dus ik ben hier navraag gaan doen of hier misschien iets bekend is van mij. Maar ik ga eens aan de klantenservice vragen welke van de controles mij precies afwijst.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @libertalyia Welkom in de community van T-Mobile.

Heb je een aanvraag voor een abonnement gedaan maar heb je nog geen reactie ontvangen? Dien dan niet weer een aanvraag in: de tweede aanvraag wijzen we namelijk automatisch af.

Je kan misschien  Hier de rede van afwijzing vinden, anders even wachten op de hulp van

Hallo @libertalyia Welkom in de community van T-Mobile.

Bedankt voor je reactie, de link die je me gaf heeft me inderdaad geholpen. Want ik ben in december per ongeluk een rekening vergeten te betalen van Zalando. Ging om 40 euro. Dat is door een incassobureau 80 euro geworden. Deze heb ik in januari betaald. Maar dit staat dan waarschijnlijk nog geregistreerd bij Focum, want zij gaan over de incassobureaus.

Ik ga eens contact opnemen met Focum, zodat dit recht gezet kan worden

Reageer