Beantwoord

Als bestaande klant geen voordeel ten opzichte van nieuwe klanten?!

• 28 september 2016
  • 18 reacties
  • 992 Bekeken

Waarom krijg je als jarenlange trouwe klant geen extra voordeel bij het verlengen van een abonnement met toestel ten opzichte van nieuwe klanten?

Ik zou dit wel verwachten. Ik mag mijn abonnement verlengen, maar zit te twijfelen of ik dit wel doen. Er zijn gelijksoortige aanbiedingen bij concurrenten. En wellicht dat ik daar wel gewaardeerd word als bestaande klant en daarom extra voordeel krijg bij verlenging in de toekomst.

Wat is daarop uw antwoord tmobile?
icon

Beste antwoord door David 29 september 2016, 11:58

Hoi Rb_Mobile,

Welkom op ons forum! Tof ook dat je aan verlengen denkt. 🙂

Op het moment zit er inderdaad geen verschil tussen het aanbod voor nieuwe en bestaande klanten. De prijzen zijn op het moment al dusdanig scherp (vooral nu met Mobile Madness) dat we hier geen verschil in kunnen maken. Ik snap dat dit niet het antwoord is waar je op gehoopt had, maar ik denk dat je alsnog een heel scherpe deal kunt vinden in ons aanbod!

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je!
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hoi Rb_Mobile,

Welkom op ons forum! Tof ook dat je aan verlengen denkt. 🙂

Op het moment zit er inderdaad geen verschil tussen het aanbod voor nieuwe en bestaande klanten. De prijzen zijn op het moment al dusdanig scherp (vooral nu met Mobile Madness) dat we hier geen verschil in kunnen maken. Ik snap dat dit niet het antwoord is waar je op gehoopt had, maar ik denk dat je alsnog een heel scherpe deal kunt vinden in ons aanbod!

Als wij je nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je!
Dag David,

Het is grappig dat je dit zegt. Twee jaar geleden zei T-Mobile exact hetzelfde. Destijds heb ik uiteindelijk toch besloten door te gaan met tmobile. Maar nu dit zich herhaalt, vind ik het te toevallig. Ik snap niet dat Tmobile haar bestaande klanten niet op één of andere manier extra tegemoet komt en extra voordeel biedt ten opzichte van nieuwe klanten. Want dit heeft volgens mij niets te maken een toevallig 'erg scherpe' prijs. Maar dit lijkt meer structureel op het beleid van tmobile. Ik verwacht toch wel iets meer van een leverancier als het gaat om behouden van bestaande klanten. Ik ga maar eens goed nadenken of ik mijn contract wel ga verlengen, want zoals gezegd zijn er vergelijkbare aanbiedingen bij andere aanbieders. En wellicht dat deze wel wat meer doen om bestaande klanten te behouden.
Ik ervaar precies hetzelfde als vaste klant van 10 jaar (toen nog Orange). Ik overweeg over te stappen naar een andere provider. En dat lulverhaal dat prijzen al met maximale kortingen gegeven worden en waardoor er geen ruimte is voor een extra korting is ook bullshit! Blijkbaar vinden jullie het toch niet erg dat ik naar een andere provider ga. Anders had T-Mobile mij de iPhone 7 Plus 128 gb zonder te hoeven bij te betalen wel gegeven. Of een acceptabele korting. Een goede klant behouden is toch geen probleem.
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Rb_mobile

Het is begrijpelijk dat je deze conclusie trekt. Het lijkt inderdaad niet op toeval. De actie die momenteel loopt is uiteraard niet de eerste actie die we hebben gehad, voorgaande acties hebben ook voornamelijk rond de zomerperiode plaatsgevonden. Het kan dus heel goed kloppen dat wanneer jij 2 jaar geleden wilde verlengen er ook acties golden waarbij de maximale kortingen werden toegepast. Hierdoor was het toen ook niet mogelijk om extra korting te krijgen als bestaande klant.

Als bestaande klant kan je uiteraard gebruik blijven maken van de diensten die je vele voordelen brengen zoals; T-Mobile Extra, T-Mobile Samen en T-Mobile vriendenkorting.

Hallo idenny,

Welkom terug op het forum. Leuk om je hier weer te zien!

We willen je zeker niet weg zien gaan. We willen juist onze waardering laten blijken. We hebben daarom voor iedereen het beste aanbod met de nieuwe iPhone 7! We hopen oprecht dat je er toch voor kiest om gebruik te maken van ons mooie aanbod en profiteert van de gratis diensten als T-Mobile Extra, T-Mobile Samen en T-Mobile Vriendenkorting!
Rb eniet Idenny,

Sluit me aan bij jullie ervaringen. Werfelijk belachelijk... men schreeuwt op mYouTube tmobile dat je 50 % korting krijgt als vast klant maar uiteindelijk betaal je precies het zelfde tarief als een nieuwe klant. Komt bij dat je bij minder gb juist meer gaat betalen. Koptometrist je wordt eigenlijk met een banner van 50 % korting bedonderd.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Juudje52,

Jammer om te lezen dat jij dit ook zo ervaart.. :S

Ik begrijp je punt alleen niet helemaal dat je minder GB krijgt en meer gaat betalen? De 50% korting is ook zeker niet iets waarmee je bedonderd werd, maar juist een scherpe actie.

Hopelijk kunnen we je alsnog overtuigen dat je het beste bij ons kunt blijven! Als je dus vragen hebt of advies wilt, laat het ons gerust weten!
Tis idd jammer dat je geen extra korting krijgt. Ook ik mag een deze dagen verlengen maar ga misschien toch overstappen naar Tele2. Wil graag een galaxy S7. Bij TM 3 gb en onbeperkt bellen en sms,44 euro per maand....bij Tele2 4gb en onbeperkt bellen en sms,38 euro per maand. Ok, bij TM geen aansluitkosten van 30 euro maar dat is dan het enige. Schilt 6 euro per maand. Vind ik best veel...helemaal op jaarbasis.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Redhead43,

Ik zou het natuurlijk heel jammer vinden als je ons gaat verlaten! Ik zie inderdaad dat je inmiddels mag verlengen. Heb je ook naar de aanvullende voordelen gekeken? Bij ons kun je gebruik maken van T-Mobile Samen (met jouw groepsleden onderling gratis bellen in Nederland en elke maand een gratis cadeautje, bijvoorbeeld 2,50 euro korting), T-Mobile Extra (sparen voor de leukste cadeaus, kortingen of dagjes uit), als je internetbundel (met Stel Samen & Stel Bij abonnement) op is blijf je online tegen een lage snelheid, je kunt elke maand jouw internet- en belbundel aanpassen, 120 minuten vanuit je belbundel in de EU gebruiken, onbeperkt sms'en in de EU en data mee op reis nemen in de EU. Best leuke voordelen toch? ;)

Vind je het misschien een idee als ik je laat bellen om samen te kijken naar de mogelijkheden? Zo ja, kun je aangeven op welk tijdstip je het beste bereikbaar bent? Dan zorg ik dat je een belletje krijgt.

Ik zie je reactie graag tegemoet!
Hallo tmobile,
Ook ik wil graag mijn ongenoegen uiten over deze service. Ik heb al vele jaren tmobile, maar kan geen aanspraak maken op vaste klanten korting bij het verlengen van mijn contract! En dat terwijl de prijzen een stuk hoger liggen dan bij de concurrenten.
Groeten
Gekke gerrit
Idem. Ook erg jammer dat er door ene Ali gezegd wordt dat ik tussen 17:30 en 19:00 wordt teruggebeld over het verlengen van mijn abonnement en vervolgens niks hoor. Zelf gebeld en wat krijg je te horen: "Ik ga even overleggen..." en komt terug met een schrikbarend goed aanbod "Ik kan je Visual Voicemail aanbieden voor maar €1,50 per maand extra!". Sorry maar na ruim 8 jaar goed betalende klant begin ik toch te twijfelen aan de commitment die T-Mobile biedt richting haar trouwe klant.

Mocht iemand van T-Mobile Sales dit lezen, zullen we nog een poging wagen om tot elkaar te komen? Dan maak ik graag weer 2 jaar gebruik van jullie services. +31 34 22 23 66
Reputatie 6
Badge +17
Hallo Gekkegerrit en NPW,

We zien jullie natuurlijk niet graag vertrekken. Daarom wil ik nog één poging doen om onze waardering te laten blijken!

De prijzen van de abonnementen van nieuwe klanten zullen nooit lager zijn dan de prijzen bij een vernieuwing. Wel kan het voorkomen dat door een actie de prijzen gelijk zijn. Dit komt door het feit dat we voor allebei de prijzen zo ver mogelijk omlaag hebben geschroefd, hierdoor is er geen ruimte meer voor extra korting.

Zoals Thalina ook aangaf kan je als bestaande klant natuurlijk blijven profiteren van de gratis diensten als T-Mobile Extra, T-Mobile Samen en T-Mobile Vriendenkorting!

Ik heb voor jullie een terugbelafspraak gemaakt met de afdeling vernieuwingen. Zij bellen jullie na het weekend op voor een mooi aanbod. Ik ben ervan overtuigd dat jullie er samen uit gaan komen!

Let wel op dat onze collega's bellen met een afgeschermd nummer.
Hallo Issam,
Kunnen jullie mij vandaag of morgen nog een keer bellen? Ik ben benieuwd naar jullie aanbod!
Groet
Ben met de meeste mensen hier wel eens dat het soms vervelend is dat je als bestaande klant niet een extra korting krijgt. Veel bedrijven hebben dit wel en proberen je op die manier te behouden. Maar aan de andere kant begrijp ik T-Mobile ook wel weer. Die zorgen dat hun prijzen al zo laag zijn, dat ze daar gewoon geen korting meer op kunnen geven. Om nu nieuwe klanten extra te laten betalen om vaste klanten korting te geven is natuurlijk ook niet te doen. Ik bedrijp T-Mobile wel dat als ze al scherpe prijzen aanbieden, ze daar niet nog eens onder kunnen gaan zitten.

Daarnaast zijn er wel heel veel extra dingen die je hebt bij T-Mobile. T-Mobile Samen geeft je toch ook weer 2,50 euro korting elke maand en je kan elkaar onderling GRATIS bellen, welke provider doet dat? Daarnaast kan je ook nog sparen voor leuke artikelen, heb ik ook nog nergens gezien en mocht je een vriend aanmelden, dan kan je deze aanmelden via T-Mobile vriendenkorting (jij 25,- euro & je vriend 25,- euro verdienen). Toch allemaal dingen die mij doen laten blijven bij T-Mobile.

Nou... ik blijf natuurlijk ook omdat ik de service geweldig vind, het netwerk super top (de beste van Nederland) en de klantenservice krijgt ook zeker een pluim. Alleen daarom blijf ik dus bij T-Mobile en dat mag ook wel eens geschreven worden 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Hallo Issam,
Kunnen jullie mij vandaag of morgen nog een keer bellen? Ik ben benieuwd naar jullie aanbod!
Groet

Hi,

Het is wegens drukte niet mogelijk om jou terug te bellen, maar je kan wel zelf bellen naar dit gratis nummer 0800-8104 en dan krijg je een collega aan de lijn. Jullie kunnen dan samen kijken naar een leuk aanbod! 🙂
Reputatie 7
Badge +20
Ben met de meeste mensen hier wel eens dat het soms vervelend is dat je als bestaande klant niet een extra korting krijgt. Veel bedrijven hebben dit wel en proberen je op die manier te behouden. Maar aan de andere kant begrijp ik T-Mobile ook wel weer. Die zorgen dat hun prijzen al zo laag zijn, dat ze daar gewoon geen korting meer op kunnen geven. Om nu nieuwe klanten extra te laten betalen om vaste klanten korting te geven is natuurlijk ook niet te doen. Ik bedrijp T-Mobile wel dat als ze al scherpe prijzen aanbieden, ze daar niet nog eens onder kunnen gaan zitten.

Daarnaast zijn er wel heel veel extra dingen die je hebt bij T-Mobile. T-Mobile Samen geeft je toch ook weer 2,50 euro korting elke maand en je kan elkaar onderling GRATIS bellen, welke provider doet dat? Daarnaast kan je ook nog sparen voor leuke artikelen, heb ik ook nog nergens gezien en mocht je een vriend aanmelden, dan kan je deze aanmelden via T-Mobile vriendenkorting (jij 25,- euro & je vriend 25,- euro verdienen). Toch allemaal dingen die mij doen laten blijven bij T-Mobile.

Nou... ik blijf natuurlijk ook omdat ik de service geweldig vind, het netwerk super top (de beste van Nederland) en de klantenservice krijgt ook zeker een pluim. Alleen daarom blijf ik dus bij T-Mobile en dat mag ook wel eens geschreven worden :)

Dankjewel voor je compliment! Wie bieden inderdaad veel andere voordelen waar klanten van kunnen profiteren. Leuk om te lezen dat dat gewaardeerd wordt! 🙂
Hallo
Ik heb jullie vaak geprobeerd te bereiken, maar krijg nergens gehoor.
Ik sta vandaag nog open voor een goed aanbod, anders stap ik over naar tele2.
Groeten

ps een tip: als je inlogt bij een forumbericht via je telefoon, dan kom je niet bij dat forumbericht terecht. doe er wat mee.
Mobile madness is afgelopen, de prijzen zijn dezelfde gebleven.... Een abonnement bij Coolblue of Belsimpel kost net zo veel, maar de smartphone is veel goedkoper, waarom?
Reputatie 7
Badge +20
@Gekkegerrit

Bedankt voor je feedback over het inloggen, goede suggestie!

Ik zie dat je pas vanaf 14 december kunt verlengen. Op dit moment kunnen wij jou dan ook nog geen aanbod doen voor een verlenging. Dit kan pas wanneer je contract ook daadwerkelijk verlengbaar is. Zodra het die datum is willen we graag kijken wat we je kunnen bieden.

@Janvhh

Het kan zo zijn dat andere partijen, zoals Coolblue of Belsimpel, grotere voorraden inkopen. Hierdoor kunnen zij de telefoons tegen een lager tarief aanbieden. Dit is eigenlijk de enige reden dat de toestelkosten via hen lager liggen dan bij ons.

Mochten er nog meer vragen zijn, laat het ons weten!

Reageer