Beantwoord

Ander toestel / Early Renewal

• 24 januari 2017
  • 5 reacties
  • 320 Bekeken

Hallo,

Ik heb sinds afgelopen zomer een iPhone 6S 16GB.
Ik had na minder als een maand al spijt van het feit dat ik geen 32 of 64GB editie heb genomen.

Nou heb ik een contract afgesloten voor 2 jaar. Maar ik kan nu mijn iPhone al niet meer gebruiken aangezien die vol zit. Ik kan niet meer WhatsAppen, geen foto(s) maken of een app downloaden.

De standaard oplossing(en): "Misschien moet je wat dingen verwijderen?" of "Koop iCloud opslag?" gaat hem niet worden. Ik ben iemand die veel op zijn telefoon heeft staan en mis toch de grote hoeveelheid opslag.

Ik ben op zoek naar een iPhone 6S 32GB, een 6S Plus 32GB is ook welkom 😉
Nou heb ik gelezen over een "Early Renewal"? Hoe werkt dit precies?

Ik had gelezen dat ik dan opnieuw een contract moet afsluiten voor 12 of 24 maanden. Maar als ik het goed begrijp gaan deze 12/24 maanden dan pas in nadat de huidige 24 maanden zijn afgelopen. Als ik dus voor een Early Renewal ga met 12 maanden, dan verleng ik dus dit contract met nogmaals 12 maanden erbij? En dan krijg ik gratis een nieuw toestel naar keuze? Hoe zit dat precies?

Ik zat ook te kijken naar een 2e hands iPhone 6S 32GB of 2e hands iPhone 6S Plus 32GB. Echter is het onwijs duur om die te kopen en bovendien, mijn huidige iPhone 6S 16GB heeft een simlock dus zou ik nieteens makkelijk kunnen verkopen...

Vodafone bied volgens mij een service waarbij je simpelweg een nieuw toestel kan kiezen voor een aanbetalingsprijs zolang je maar klant bij hun bent.

Ik hoor graag wat voor service jullie kunnen bieden en wat de eventuele mogelijkheden zijn.

Met vriendelijk groet,
Mike
icon

Beste antwoord door Amy 25 januari 2017, 10:56

Hey Mike,

Jammer om te horen dat de iPhone die je nu hebt niet bij je (gebruik) past! Zoals Kijkdan al aangeeft hebben de iPhones geen simlock. Een ander zou dus ook gebruik kunnen maken van dit toestel met zijn of haar simkaart van een andere provider.

Op deze pagina vind je in ieder geval meer informatie over vervroegde verlengingen. Houd er rekening mee dat je overigens nooit je toestel gratis krijgt. Je zal uiteraard bij de verlenging met een ander toestel weer te maken krijgen met een toestelbetaling zoals je dat nu ook hebt. 🙂

Hopelijk heb je zo voldoende informatie! Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 2
Hallo Mike,

Als ik zou lees dan kun je al een early renewal krijgen.
https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/2851/mogelijkheid-vervroegde-contractvernieuwing

Ik raad het alleen niet aan. Verkoop je huidige Iphone 6s en koop er 1 met een grotere geheugen en het liefst gelijk volledig als je het kunt.

Simlock? volgens mij bestaat dat al een tijdje niet meer als ik me niet vergis.

Er zal ongetwijfeld een moderator gaan reageren en die kan jouw verder helpen.
Reputatie 4
Badge +9
Vervroegd verlengen gaat inderdaad in ná afloop van je huidige contractperiode. Je kunt dit zien als een 'nieuwe' contract afsluiting, dan krijg je ook de keuze voor een nieuwe toestel.

Zoals Kijkdan het al had gezegd. Of dit voor jou aan te raden is, hangt van je situatie af. Dit betekend dus (als je vervroegd zou verlengen) dat je tot je huidige abbonoment afloopt + een extra 12 / 24 maanden met je nieuwe toestel zit.

Mischien helpt dit:
iPhone geheugen vol? Maak ruimte vrij met deze 6 tips! met je geheugen probleem.

Verder is het ook misschien handig (indien je wilt) om verder te kijken dan alleen de iPhone. Hoewel mijn persoonlijke smaak naar de Android telefoons gaat, is het qua opslag veel beter dan de iPhone, bijvoorbeeld met MicroSD opslag capaciteit mogelijkheden (afhankelijk van telefoon).

Maar dat is mijn 2 centjes. Wat jij er mee wilt doen is geheel aan jou :)

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Reputatie 7
Badge +15
Hey Mike,

Jammer om te horen dat de iPhone die je nu hebt niet bij je (gebruik) past! Zoals Kijkdan al aangeeft hebben de iPhones geen simlock. Een ander zou dus ook gebruik kunnen maken van dit toestel met zijn of haar simkaart van een andere provider.

Op deze pagina vind je in ieder geval meer informatie over vervroegde verlengingen. Houd er rekening mee dat je overigens nooit je toestel gratis krijgt. Je zal uiteraard bij de verlenging met een ander toestel weer te maken krijgen met een toestelbetaling zoals je dat nu ook hebt. 🙂

Hopelijk heb je zo voldoende informatie! Laat je het weten als je nog vragen hebt?
Hallo allemaal,

Bedankt voor de informatie! Ik weet nu precies hoe of wat.

Ik heb even zitten zoeken en ga toch voor het volgende, mijn iPhone verkopen en een los toestel kopen. Ik ga voor de nieuwe OnePlus 3T met 128GB aan opslag. Dat moet genoeg zijn lijkt me ;-)

Vervroegd verlengen lijkt leuk, maar is volgens mij niet zo super handig in mijn situatie.

Bedankt voor de informatie!

Met vriendelijke groet,
Mike
Reputatie 7
Badge +20
Hi Mike,

Ik ben wel erg benieuwd naar jouw ervaring met de OnePlus 3T, mocht je voor dit toestel gaan! 🙂

Zelf heb ik de OP 2 en ben daar erg tevreden over, dus als ik een nieuwe telefoon neem wordt het hoogst waarschijnlijk weer een OP en ben dus nieuwsgierig naar jouw mening en ervaring!

Reageer