Vraag

Belachelijk aanbod van T-Mobile?

Reputatie 2
Hallo,
Vanwege mogelijkheid tot contractverleninging gister met T-Mobile gebeld. Heb interesse in de iphone 4s, zou vandaag worden teruggebeld. Niets gehoord, dus zelf maar gebeld. Bij verlenging van 2 jaar naar iSmart 150 moet ik voor de telefoon E 280,- bijbetalen. Terwijl ik op verschillende sites zie dat mensen hier 249,- voor betalen, sommigen nog minder, die hebben een persoonlijk aanbod gehad.
Had me ingeschreven i.v.m. de lancering voor de 4s. Geen mailtje gehad, geen persoonlijk aanbod. Okee, beetje jammer, ben al 10 jaar klant. Maar aangezien ik nu een i150 abo heb en die niet meer wordt aangeboden zou dat dus een ismart150 moeten worden. Ik ga er dus qua belminuten en datagebruik flink op achteruit én moet een flinke smak geld voor de telefoon neerleggen (meer geld dan de meeste mensen, als ik de reacties op internet mag geloven).
Als T-Mobile hier niet iets interessants van kan maken moet ik maar een andere provider gaan zoeken, denk ik.
Ben ik nu kortzichtig of is dit aanbod, ook gezien mijn lange relatie met T-Mobile, echt belachelijk?

Met vriendelijke groeten,

Ronald

23 reacties

Reputatie 6
@Ronald1977,

Het is nooit leuk de indruk te hebben dat de een meer moet betalen dan de ander. Kun je misschien vermelden waar je dit hebt gelezen?
Heb je bij je berekening van de prijs ook meegenomen dat de eerste drie maanden van je abonnement niet betaalt hoeven worden?
Reputatie 2
Hallo Martijn,

Meeste reacties die ik heb gelezen komen van iphoneclub.nl.
Ik weet dat ik de eerste drie maanden korting heb, maar ik weet ook dat ik voor visual voicemail moet gaan betalen. Al met al wordt mijn abo er niet interessanter op en moet ik bijna 3x zoveel bijbetalen als indertijd met de 3gs.
Reputatie 4
ik heb van me nichtje van me vernomen dat ze belt in een E catogorie???
je wordt gewoon geselecteerd naar je belgedrag schijnbaar.
die willen ze graag als klant, en kan verlengen met nieuwste iphone.
is wel bij hi trouwens. maar als ik haar rekeningen zie.. kom ik er nooit voor in aanmerking.
ja of ik moet er een hoop voor bij betalen
Reputatie 7
Misschien kan je beter wachten tot de hype over is.
Reputatie 2
Ook zoiets onnozels; phone wordt mij als bestaande klant aangeboden voor 279,-. Als je nieuwe klat bent/wordt krijg je 'm voor 259,-...
Reputatie 2
Vanochtend werd 'ie me aangeboden voor 249,-, daar ging ik mee akkoord.
Anderhalf uur later word ik teruggebeld met de mededeling dat ik er toch 279,- voor moet betalen, order maar weer geannuleerd...
Voor €30,- extra geannuleerd? En nu, wacht je zoals eerder gezegd tot de hype er vanaf is? Heb je het met die korting over de eerste drie maanden wel in overweging genomen? Die actie geldt wellicht niet meer en dan heb je hem nog voor dezelfde prijs.
Reputatie 2
Nee, gewoon principekwestie, dit deugt en hoort niet. En als t-mobile dit niet netjes kan oplossen ga ik naar een andere provider. Dan maar geen actie. Telfort heeft ook leuke aanbiedingen.
Maar een principekwestie omdat nieuwe klanten minder betalen? Dat kan ik me wel voorstellen, ik heb hem ook besteld maar ook getwijfeld. De overstap-actie van 3 maanden gratis heeft me echter over de streep getrokken. Die ontvangen nieuwe klanten namelijk niet. Ik hoop voor je dat T-Mobile terugkomt op het eerdere akkoord. Want Telfort is nou ook niet 'je van het'.
Reputatie 7
Want Telfort is nou ook niet 'je van het'.

Want? Zij geven 4 maanden gratis.
Nou, als je in de randstad een ommetje moet maken voor gunstig bereik zegt dat voor mij genoeg. Exact de reden dat ik daar niet meer ben aangesloten. Zelf erg veel rompslomp mee gehad. Misschien meer moeten benadrukken dat dit uit eigen ervaring was.
Reputatie 6
Tja, het probleem is en blijft (en dat geldt voor alle telecomaanbieders met uitzondering van Ben en Simyo) dat de abonnementen bijzonder ondoorzichtig en niet te begrijpen zijn voor een normaal mens. Er is op de markt een wildgroei aan verschillende abonnementen ontstaan waarmee toestelprijzen ook redelijk uit elkaar liggen en per provider niet meer te vergelijken zijn voor een consument. Geen normaal mens die het snapt hoe zijn of haar abonnement nu werkelijk in elkaar zit, hoeft ook niet want er wordt genoeg verdiend om het systeem in stand te houden. ;)

Heb bij m'n huidige abonnement met iPhone 4 even duidelijk doorgerekend wat ik precies kwijt zou zijn met een éénjarig abonnement, dat bleek lager te liggen dan de aanschafprijs van een simlockvrije iPhone 4 en dus heb ik ervoor gekozen. 't Is wel even opletten met de belminuten, dwz even een jaartje zo min mogelijk bellen om absurde kosten te voorkomen, maar dan heb je ook wat. :D

Ik ben dan ook zelf meer tevreden over de inzichtelijkheid van provider Ben wat betreft abonnementen, kosten, overgebleven belminuten etc. Zeker voor mij een reden om volgend jaar weer terug te gaan om de lagere abonnementskosten even buiten beschouwing te laten...
Reputatie 7
Nou, als je in de randstad een ommetje moet maken voor gunstig bereik zegt dat voor mij genoeg. Exact de reden dat ik daar niet meer ben aangesloten. Zelf erg veel rompslomp mee gehad. Misschien meer moeten benadrukken dat dit uit eigen ervaring was.

Telfort maakt gebruik van het netwerk van KPN. Geeft nog altijd de beste dekking.
Reputatie 2
Bijbetaling toestel 4S € 29,00 Bij Vodafone
Bij Vodafone Smart € 0,00
Web 1400 MB € 0,00
BloX zorgeloos SMS Smart € 0,00
SMSen in het buitenland € 0,00
ik zit ook met dat probleem ik vind het erg duur als je het iphone abbo verlengt twijvel ook om naar de concurent te gaan
Reputatie 2
Hoi,
Ik overweeg door T-mobile (mijn huidige provider) een groot rood kruis te zetten. Mijn vriendin haar contractperiode is verlopen en zij komt dus in aanmerking voor een verlenging. Mijn bedoeling was deze te verlengen in combi met een 4s. Mijn collega mag ook verlengen en wil hetzelfde pakket, m.a.w. iphone 4s met een iSmart 150 voor 2 jaar.
Wanneer je nieuw bent bij T-mobile dan betaal je 259,95 voor het toestel. Tot mijn verbazing moet mijn vriendin bij verlenging 279,95 voor het toestel en mijn collega 249,95 voor het toestel betalen!!!!

Mijn vriendin moet dus meer gaan betalen!! Ik heb hier over gebeld en dat noemen ze daar een persoonlijke aanbieding!! Aanbieding???
Dat het toestel goedkoper wordt wanneer je veel opmaakt vind ik terecht. Maar dat je het toestel nog eens duurder maakt omdat je netjes binnen je bundel blijft vind ik belachelijk!!!

Wat mij betreft kunnen ze bij T-mobile het dak op en stap ik over naar mogelijk Telfort!!!

Gr.
Reputatie 4
En toch is het ergens logisch dat sommige klanten meer moeten betalen dan nieuwe klanten.

Klant A is al 10 jaar klant bij T-Mobile en belt elke maand slechts 50 minuten op van zijn i 150 abo'tje. T-Mobile (of welke provider dan ook) zal dus 24 * maandbedrag = X verdienen. Een Iphone4s is qua inkoop vrijwel gelijk aan X. Maar als we de kosten voor het netwerk, personeel en overhead er nog bij rekenen wordt X bereikt of zelfs overschreden.

T-Mobile zou dus een dief van zijn beurs zijn als ze deze klant een aanbieding doen die onder de nieuwe klantprijs ligt zoals bij je collega. De nieuwe klantprijs is een gok van T-Mobile. Zij hopen dat ze mensen aantrekken die boven de bundel gaan bellen/smssen/internetten zodat ze niet slechts X verdienen, maar zelfs X+Y.

Blijkt na de contractperiode dat die gok niet goed is uitgepakt (klant bleef binnen bundels) dan krijg je weer die "slechte" aanbieding. Blijkt het een goede gok geweest te zijn, dan zul je een betere aanbieding krijgen. Uit ervaring (heb bij Telfort gewerkt) ben ik ervan overtuigd dat je op de lange termijn beter die lage aanbieding kan krijgen dan die hoge. Dat wil namelijk zeggen dat je over de contractsperiode goedkoper uit bent.
Reputatie 2
Ik kan je vertellen dat mijn vriendin langer bij T-Mobile zit dan mijn collega, want ik heb hem tzt aan een t-mobile abb geholpen en aan een iphone, dus die vlieger gaat niet op.
Daarnaast kan ik mij er in vinden dat wanneer je korting geeft op die 259,95 wanneer je veel inkomst genereerd voor T-mobile, echter je gaat er geen geld bovenop gooien. Nu zijn ze ons als klant kwijt en dan heb ik het over een heel gezin wat bij T-mobile zat, kortom 4 abb en een My Family abb.....
Reputatie 4
Langer klant zijn maakt in deze niet uit. Als iemand 10 jaar lang klant is en altijd binnen de (lage) bundels blijft is die klant voor T-Mobile/Telfort/Vodafone/KPN niet geschikt om een goedkopere aanbieding te doen voor een duur toestel.

Ik kan u garanderen dat uw vriendin over 2 jaar tegen hetzelfde probleem aanloopt bij haar nieuwe provider. Zo lang het verschil tussen haar aanbieding en de nieuwe klanten aanbieding lager is dan de aansluitkosten voor nieuwe klanten (bij T-Mobile of bij de nieuwe provider) is overstappen nutteloos en nodeloos duur.
Reputatie 6
Badge +8
@exilim , geloof me het is overal hetzelfde.
Weet niet waar je heen wilt gaan maar Telfort kan ik je alvast afraden.
Reputatie 2
@centaur het gaat mij om het principe.

Stel je het volgende voor:

Je bent al jaren automerktrouw en je wilt een nieuwe auto kopen. Je loopt de showroom in en daar staat ie voor 25000,- Je zegt tegen de verkoper "die wordt het pak hem maar in" en dan zegt de verkoper tegen jouw "meneer ik heb voor u een speciale aanbieding, exact dezelfde auto en voor u kost hij 28000,-". Dan kan die verkoper van mij de aller hoogste boom in Nederland gaan zoeken.

Blijkbaar zijn hier een heleboel mensen die het logisch vinden dat je dus 28000,- voor dezelfde auto moeten betalen.... Schiet mij maar lek!!!

Dat je die trouwe klant die altijd meer besteed dan bovengenoemde klant een korting geeft of een mooi optiepakket aanbied, daar kan ik inkomen.
Reputatie 2
Ook ik ben al enige jaren klant bij T-Mobile en hecht er waarde aan bij dezelfde company te blijven. Ik ga een nieuwe abonnements periode in en wil er een iPhone 4S bij. Voorheen had ik een i150 abonnement. Dat is veranderd en nu moet ik behoorlijk meer geld per maand neertellen voor een iSmart 200. Dat gaat me 50 euro per maand kosten (ex btw)... Voorheen kostte mijn abonnement 32,50. Voordeel daaraan is dat ik genoeg belminuten en sms heb waardoor ik minder snel over mijn bundel ga. Het nadeel is dat ik niet zelf kan bepalen welke combinatie ik wil. Zo maak ik niet veel gebruik van sms en zou ik daarvoor graag meer belminuten willen... er alleen niet meer voor willen betalen. Dus de abonnementen zijn minder flexibel.
Nu heb ik ontdekt dat ik een zakelijk abonnement af kan sluiten dat voordeliger is. Ik heb net twee dagen geleden mijn nieuwe telefoon en abonnement besteld. Hoop dat ik het nog kan aanpassen...
Bovendien denk ik dat het voor T-Mobile een eitje zou zijn om hun (vaste) klanten een extra korting te geven ipv meer te laten betalen. Bijvoorbeeld een nieuwe telefoon gratis bij een klant die al 15 jaar bij t-mobile aangesloten is? Maar dat is blijkbaar ouderwets.
Reputatie 5
@Ronald1977: Jammer dat je er zo over denkt :(
Wil je alsnog gebeld worden door mijn collega van Sales? Dan geeft ik dat door!

Reageer