Beantwoord

Bestelling geannuleeerd maar nummerbehoud goedgekeurd

• 7 februari 2017
  • 11 reacties
  • 200 Bekeken

Hi, net als vele anderen ben ik vorige week ingegaan op het mooie aanbod van jullie om van Vodafone naar T-Mobile over te stappen. Aanvraag online gedaan en heb de dag erna alles in de shop geregeld met een van jullie collega's. Ging allemaal erg soepel.

Maar ik zou nog een contract gemaild krijgen maar die heb ik nog niet ontvangen al zie ik dat wel een keer verschijnen. Waarom ik hier een vraag stel is dat ik op 3 februari een mail heb gekregen dat mijn bestelling is geannuleerd. Heb voor een Go Next 5 gb met Galaxy 7 Edge gekozen die ik meteen mee kon nemen. Maar 4 februari kreeg ik een mail dat het nummerbehoud weer wel is goedgekeurd. Deze twee berichten lijken me tegenstrijdig. Tevens zou ik geen reden kunnen bedenken waarom m'n abonnementaanvraag geannuleerd zou kunnen zijn.

Ik wilde eigenlijk naar de shop met deze vraag maar dit leek me een mooie gelegenheid het forum een beetje te leren kennen.

Hoor graag welke privegegevens je nog van me nodig hebt

Gr Renald
icon

Beste antwoord door Renald77 8 februari 2017, 15:20

Hi Rosan,het is opgelost allemaal en achteraf misschien wel logisch maar wel goed om te weten voor andere nieuwe klanten. Wat betreft de mail met annulering van m'n bestelling komt dat omdat ik het aanbod geactiveerd heb via internet maar in de winkel het toestel heb opgehaald en het contract heb afgehandeld. Vanuit de winkel hebben zij het bestelproces in de onlineshop geannuleerd omdat blijkbaar met verschillende systemen wordt gewerkt. Je collega van de winkel heeft laten zien dat alles goed erin staat iig en het contract krijg ik ook zsm toegestuurd. Maar wat dan wel duidelijk wordt hierin is dat het vreemd is dat er geen gelijkheid is in informatie tussen de winkel en de klantenservices of webcare.

Daarnaast is ook duidelijk waarom ik 4 euro per maand meer heb aan toestelkosten voor m'n telefoon dan op de website staat. Ik heb maandag of gisteren op de website gekeken en laat nu net afgelopen maandag door T-0Mobile de toestelprijs van de Galaxy 7Edge met 4 euro verlaagd zijn. Ik was iets te vroeg met m'n aanbod te accepteren en helaas was er ook geen mogelijkheid het contract aan te passen. Althans, niet voor je collega in de winkel en dat begrijp ik ook wel.

Wel ga ik hier een 'klacht' over schrijven naar hoofdkantoor. Want vorige week woensdag kreeg ik de mail met het aanbod en toen de actie is bedacht wist T-Mobile al echt wel dat de maandag erop toestelprijzen verlaagd zouden worden maar ook dat er waarschijnlijk een bepaalde groep Vodafone klanten was die snel het aanbod zouden accepteren. Voelt als misleiding bij mij maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen. Maar wellicht kun je me de juiste ingang geven om de brief te schrijven

Ben je iig op de hoogte en zijn m'n vragen beantwoord nu. Bedankt voor alle moeite iig!!!

Gr Renald
Bekijk origineel

11 reacties

Badge +13
Beste Renald wat vreemd idd zeker omdat je het toestel al mee heb gehad.

Liep je contract bij Vodafone nog lang en was deze met of zonder toestel?
Hi Rosan, ik had vanmiddag al een collega van je van de klantenservice aan de lijn gehad maar hij zag nergens in het systeem een afwijzing. Alleen dat de tarieven nog niet actief waren maar dat kan te maken hebben met het feit dat de simkaart pas op 13 feb geactiveerd wordt.

Dat ik op 4 feb een bevestiging van goedkeuring nummerbehoud heb gehad lijkt me dat beide partijen akkoord zijn met de overgang en dat ik dus het nieuwe abonnement bij jullie moet krijgen. Ik had net in november bij vodafone m'n abonnement verlengd en had daarbij de iphone 7. Maar na jarenlang verkeerd gebruik van de iphone heb ik nu van de gelegenheid gebruik gemaakt over te stappen naar Android. Maar heb dus pas twee maanden het toestel betaald bij Vodafone.. Daarnaast had ik wel digitaal een contrat verwacht maar nog niets ontvangen. Wanneer het te lastig blijkt, ga ik morgenochtend wel even langs de shop hier in oss.
Oh ja, had deze vraag ook al op facebook gezet, maar ik zag toevallig ook dat in de de order die ik gemaild heb gekregen 3 feb ik EUR 28 aan toestel kosten betaal per maand voor de Galaxy 7 Edge. Maar op de site zag ik dat deze EUR 24 zijn. Korting van 5 euro op abonnement is wel goed verwerkt. Misschien nu sowieso beter dat ik morgenochtend naar de winkel ga.
Badge +13
Team van Facebook is ook het team wat hier de vragen op volgorde binnen komst beantwoord.

Maar ging dat aanbod niet om een sim only aangezien ze het toestel afbetaalde?

Ikzelf ben net als jij klant en help medeklanten, het forum is een klant helpt klant idee en waar nodig springt het team met 24/48 uur bij 😳
hi Rosan, de insteek was idd een simonly abonnement maar als je het aanbod selecteert kun je ook abonnement met toestel selecteren. Hier staat dan dauidelijk dat de 5 euro korting van het aanbod in de prijs is verwerkt. Wat bij mij 4 euro hoger is zijn de toestelkosten. Maar ik ga straks even langs de winkel. Hopelijk kunnen ze daar een passend antwoord geven op de uitstaande vragen aangezien ze daar alles hebben geregeld. Ik laat het nog weten!!:D
Badge +13
Dus het aanbod op de speciale pagina is voordeliger dan het aanbod wat jouw is gedaan in de shop?
In principe zouden beide gelijk moeten zijn al kunnen er daar wel verschillen inzitten een enkele keer.
Laat even weten hoe het verloopt want mocht het niet lukken dan kan een moderator dit alsnog oppakken voor je 🆒
Ik vond het ook al vreemd dat er verschil tussen zat. Zou idd gelijk moeten zijn. Ik laat het je weten zodra ik meer weet. Bedankt in ieder geval voor alle moeite:$
Hi Rosan,het is opgelost allemaal en achteraf misschien wel logisch maar wel goed om te weten voor andere nieuwe klanten. Wat betreft de mail met annulering van m'n bestelling komt dat omdat ik het aanbod geactiveerd heb via internet maar in de winkel het toestel heb opgehaald en het contract heb afgehandeld. Vanuit de winkel hebben zij het bestelproces in de onlineshop geannuleerd omdat blijkbaar met verschillende systemen wordt gewerkt. Je collega van de winkel heeft laten zien dat alles goed erin staat iig en het contract krijg ik ook zsm toegestuurd. Maar wat dan wel duidelijk wordt hierin is dat het vreemd is dat er geen gelijkheid is in informatie tussen de winkel en de klantenservices of webcare.

Daarnaast is ook duidelijk waarom ik 4 euro per maand meer heb aan toestelkosten voor m'n telefoon dan op de website staat. Ik heb maandag of gisteren op de website gekeken en laat nu net afgelopen maandag door T-0Mobile de toestelprijs van de Galaxy 7Edge met 4 euro verlaagd zijn. Ik was iets te vroeg met m'n aanbod te accepteren en helaas was er ook geen mogelijkheid het contract aan te passen. Althans, niet voor je collega in de winkel en dat begrijp ik ook wel.

Wel ga ik hier een 'klacht' over schrijven naar hoofdkantoor. Want vorige week woensdag kreeg ik de mail met het aanbod en toen de actie is bedacht wist T-Mobile al echt wel dat de maandag erop toestelprijzen verlaagd zouden worden maar ook dat er waarschijnlijk een bepaalde groep Vodafone klanten was die snel het aanbod zouden accepteren. Voelt als misleiding bij mij maar daar zal ik jullie niet mee lastig vallen. Maar wellicht kun je me de juiste ingang geven om de brief te schrijven

Ben je iig op de hoogte en zijn m'n vragen beantwoord nu. Bedankt voor alle moeite iig!!!

Gr Renald
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Renald77,

Goed om te zien dat je al bij de winkel bent geweest om antwoord te krijgen op jouw vragen! Het is jammer dat dit een wrange nasmaak heeft achtergelaten. Dergelijke prijsschommelingen kunnen continu wijzigen, dus het is nooit goed te zeggen wanneer je het beste in kunt stappen. Hetzelfde geldt voor aanbiedingen, acties en promoties. Dat kan altijd voor de ene persoon voordeliger uitpakken dan voor de volgende. Hier is verder niets aan te doen, maar als er iets is waar wij je hier bij kunnen helpen, dan horen we dat natuurlijk graag van je!

Je geeft ook aan dat je hier graag melding van wilt maken, dat heb je natuurlijk sowieso via dit forum al gedaan. Mocht je nog op een andere manier hier melding van willen maken, dan kun je via deze website de kanalen bekijken. Zoals ik al aangaf willen wij je echter via dit forum ook verder helpen, als je hier behoefte aan hebt.

We helpen je graag verder met al jouw vragen!

PS: Vergeet je trouwens niet aan te melden voor alle klantvoordelen!
Hi David, je hebt ook helemaal gelijk eerlijk gezegd en wanneer er promoties worden bedacht zullen er altijd mensen zijn die niet profiteren. Heeft ook niet veel zin maar zo kwam het even over omdat dit een dusdanig goed aanbod was dat goed in te schatten was dat klanten van Vodafone snel zouden overstappen

Maar ik laat het verder hierbij. Het is verder gewoon heel soepel gegaan allemaal en heb door m'n vragen meteen ervaren dat zowel offline als online iedereen voor je klaarstaat. En ik heb zelf jarenlang bij greote organisaties gewerkt dus begrijp heel goed dat er altijd zakeb niet soepel zullen lopen

De 13e wordt ik overgezet en ik hoop maar dat bij Vodafone ook alles soepel verloopt straks met overzetten hahaa

Bedankt voor alle info

Gr Renald

ps En nee, alle voordelen zal ik zeker naar kijken haha. Ben niet voor niets ingegaan op het aanbod:)
Reputatie 7
Badge +20
Hi Renald.

Toch fijn om te lezen dat het is opgelost. Ik verwacht dat de overzetting ook goed verloopt op de 13e. Profiteer lekker van alle voordelen. Er staan hele goede acties/diensten tussen! :P

Als wij verder nog iets voor je kunnen betekenen, laat het ons dan weten. Op het forum staan we ook altijd voor je klaar! 😉

Reageer