Beantwoord

BKR registratie/krediet afbetalen vóór ingangsdatum van contract

• 17 april 2018
  • 5 reacties
  • 534 Bekeken

Half december 2017 heb ik mijn abonnement verlengd en een iPhone X op afbetaling erbij genomen. Mijn huidige abonnement loopt nog tot 23 april 2018 en vanaf die datum gaat mijn nieuwe abonnement (met de iPhone 😵 in.

Nu wil ik graag de iPhone X afbetalen nog voor de ingangsdatum van het nieuwe contract. De reden hiervoor: ik wil GEEN BKR registratie. Ik wil dus het toestel nu, meteen, in 1 keer afbetalen. Nu bel ik jullie klantenservice en wordt mij gezegd: ja meneer, maar u kunt uw toestel pas afbetalen nadat uw nieuwe abonnement is ingegaan. Maar als mijn nieuwe abonnement in gaat krijg ik ook een BKR registratie! Het meisje aan de telefoon heeft geen andere optie dan te wachten met afbetalen tot na de ingangsdatum van het contract. Wat ik dus niet wil, want ik wil het toestel nu, in 1 keer volledig afbetalen. Zo niet, dan wil ik het abonnement (de verlenging) alsnog annuleren en het toestel dat daarbij hoort volledig retourneren. Ook dit is volgens de klantenservice geen optie.

Komop T-Mobile: ik sta met een zak geld voor de deur en jullie wijzen me af. Ik wil te allen tijde een BKR registratie voorkomen. Hoe kunnen we dit oplossen?
icon

Beste antwoord door Jaimy 18 april 2018, 11:13

Hey Dennis,

Ik ben het natuurlijk direct voor je in ons systeem gaan uitzoeken! Zoals Rosan hierboven ook al goed aangeeft (thanks Rosan) is het inderdaad pas mogelijk om je toestel af te betalen op het moment dat je nieuwe contract is ingegaan. Dit komt omdat, nadat je het contract hebt afgesloten, alles al in werking is getreden met betrekking tot de BKR registratie. Wel is het zo dat als je ervoor kiest om je toestelkrediet tussentijds volledig afbetalen, je BKR-registratie in heel korte tijd wordt aangepast! Meer informatie hierover kun je lezen op onze website.

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons dan vooral weten!
Bekijk origineel

5 reacties

Badge +13
Beste Prins het klopt wat de medewerker zegt dat je pas kan afbetalen als je abonnement start.
Ik heb deze situatie al eens eerder gelezen en volgens mij kan het wel geregeld worden.
Maar dat gaat even tijd overheen reactie van een moderator duurt 24/48 uur namelijk.

Verder kan je sowieso het contract al lang niet meer annuleren dat kan enkel de eerste 14 dagen na on line aankoop.

Ook is 23 april vrij snel natuurlijk dus de vraag is of het voor die tijd als het al kan geregeld kan worden.
Maar waarom nu in eens die paniek dit is niet net pas een nieuwe regel?
Reputatie 7
Badge +19
Hey Dennis,

Ik ben het natuurlijk direct voor je in ons systeem gaan uitzoeken! Zoals Rosan hierboven ook al goed aangeeft (thanks Rosan) is het inderdaad pas mogelijk om je toestel af te betalen op het moment dat je nieuwe contract is ingegaan. Dit komt omdat, nadat je het contract hebt afgesloten, alles al in werking is getreden met betrekking tot de BKR registratie. Wel is het zo dat als je ervoor kiest om je toestelkrediet tussentijds volledig afbetalen, je BKR-registratie in heel korte tijd wordt aangepast! Meer informatie hierover kun je lezen op onze website.

Mocht je nog vragen hebben, laat het ons dan vooral weten!
Goedenmiddag ik ben Sammy. En ik heb vraagje kunnen julie misschien kijken waneer mij abonnement afgelopen is alvast hartelijk bedankt.
Reputatie 7
Badge +20
Goedemiddag Sammy, dat kan je zelf zien in je acount in de app of op de site.
DPrins,

Alles is al beantwoord, maar ik wil je wel iets uitleggen, hopelijk ter gemoedsrust. Iedereen is BKR geregistreerd vanaf zo ongeveer je eerste salaris. BKR registraties zijn niets om je zorgen over te maken, maar je wil voorkomen dat je 'negatief' geregistreerd staat door te veel leningen/betalings verplichtingen.

Gezien je abonnement is doorgegaan kan je alvast blij zijn met de gedachte dat je positief genoeg stond en dan is dit snel afbetalen ook er snel weer af. Het is bijna gelijk aan je rekening, elke registratie haalt wat van je balans af... Als jij nu een 'negatieve invloed' snel afbetaald, wordt die registratie weer verwijderd en komt die balans weer steviger/positiever voor jou te staan. Maar je blijft een balans hebben en dus is de 'BKR registratie' zelf niet het probleem.

Reageer