Vraag

Bkr vanaf 1 mei, verlengen vanaf 4 mei

• 15 april 2017
  • 2 reacties
  • 387 Bekeken

Hallo,
Gezien er vanaf 1 mei de nieuwe regeling geldt voor een abbonement en er nog weinig informatie te vinden is op het internet stel ik mn vraag(en) hier.

Ik wil dit of volgend jaar een huis gaan kopen wat een behoorlijke stap is, en aangezien ik vanaf 4 mei kan verlengen maar dan bkr word geregristreed kan ik dus behoorlijk wat minder gaan lenen door alleen een mobiele abbonoment.

1: Is het mogelijk om een telefoon met een waarde van ( bijvoorbeeld ) 650 euro wat dus een bkr regristratie waard is af te kopen tot 250 euro? Want minder dan 250 euro is dan weer geen bkr..

2: In de tmobile winkel werd er geadviseerd om een 1 jarige abbonement af te sluiten of een mobiel los te kopen, wat is slimmer want beide opties zijn eenmalig best prijzig natuurlijk als je een leuke mobiel wilt uitzoeken.

Ik ( net als vele andere ) wil graag niet de dupe zijn als je een huis koopt 10 tot 15 duizend euro minder te kunnen lenen bij een bank ( ook al betaal je alles keurig optijd ) voor een mobiele abbonement wat +- 35 euro per maand kost.

Ik hoor het graag van jullie!

Mvg, Michael

2 reacties

Badge +13
Beste,
Optie 1 is niet mogelijk wat je wel kan doen is het toestel in zijn geheel in eens te betalen.
Optie 2 is een beetje wat ik noemde bij optie1 dus een abonnement kiezen en dan het toestel in eens betalen.
Of dus echt een los toestel elders halen en een sim only kiezen.

Je kan eventueel ook kiezen voor optie 3
Een early renewel kiezen waar kosten van 71 aan vast zitten maar dan kan je nu al verlengen.
Het abonnement word dan gewoon achter je nu lopende abonnement geplakt.
https://service.t-mobile.nl/app/answers/detail/a_id/2851/vervroegd-verlengen-particulier-abonnement

En voor de duidelijkheid het is een regel van de overheid en niet van de problviders.
De providers voeren enkel deze regel uit.

Ikzelf zou kiezen voor het toestel in eens te betalen dan heb je ook lagere abonnements kosten.
Reputatie 4
Hoi Michael,

Begrijpelijk dat je hier meer informatie over wilt!

Ik zie dat onze Klantexpert Rosan je al op weg heeft geholpen, waarvoor mijn dank! Ik zal je verder nog wat informatie geven. Er zijn een aantal opties: je kunt een toestel los kopen en dan een Sim Only abonnement nemen. Je kunt ook een abonnement met toestel afsluiten en in één keer afbetalen. Je kunt ook kiezen voor een abonnement met toestel en het toestel per maand afbetalen.

Je kunt er ook voor kiezen om een Early Renewal te nemen.

Early Renewal betekent dat je nu al jouw abonnement kan verlengen met een nieuw toestel, maar dat de nieuwe contractperiode ingaat na afloop van jouw huidige contractperiode. Dus als jij zou kiezen voor een Early Renewal, dan gaat het nieuwe abonnement in na 3 september. Het voordeel is wel dat je het toestel nu al ontvangt en er meteen van kan genieten! Houd er wel rekening mee dat je éénmalig € 71,12 (incl. btw) betaalt voor deze mogelijkheid. Als je wilt gebruik maken van deze optie, dan kan je dat het beste doen via de T-Mobile Klantenservice.

Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen. Mocht je nog vragen hebben, dan kan je dat gerust stellen. 😃

Reageer