Beantwoord

Buitenlandse mobiele telefoon naar een los abbonnement

• 7 juni 2017
  • 3 reacties
  • 110 Bekeken

Hallo,

mijn vriendin heeft haar mobiele telefoon in het buitenland gekocht en heeft 2 jaar lang in Slovenië een mobiel abonnement gehad bij een bedrijf in dat land.

kan zij die mobiele telefoon in nederland gebruiken voor een abonnement op alleen een SIM card met bellen en mobiel internet ?

ik hoorde dat telefoons met een afgelopen buitenlands abonnement soms "geblokkeerd" zijn.

Groet,

Thomas.
icon

Beste antwoord door Hajar 9 juni 2017, 12:16

Hi Thomeck94,

Als het toestel simlockvrij is dan kan ze wel een simkaart van ons gebruiken. Je kan dit zelf testen door een andere simkaart (van bijvoorbeeld T-mobile) in haar toestel te proberen. Als het werkt dan kun je een Sim Only abonnement afsluiten. Op deze pagina vind je leuke Sim Only aanbiedingen! 🙂

Laat je even weten of het is gelukt?
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Volgens mij ligt dat eraan of het bedrijf een Simlock heeft toegepast op de telefoon. Heeft ze de telefoon ook bij datzelfde bedrijf gekocht?
Ze heeft de telefoon van hetzelfde bedrijf als het abonnement.
wel heeft ze haar oude nummer van een ander bedrijf behouden.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Thomeck94,

Als het toestel simlockvrij is dan kan ze wel een simkaart van ons gebruiken. Je kan dit zelf testen door een andere simkaart (van bijvoorbeeld T-mobile) in haar toestel te proberen. Als het werkt dan kun je een Sim Only abonnement afsluiten. Op deze pagina vind je leuke Sim Only aanbiedingen! 🙂

Laat je even weten of het is gelukt?

Reageer