Beantwoord

Contract niet kunnen verlengen met telefoon

  • 29 januari 2019
  • 5 reacties
  • 457 Bekeken

Vind heel raar ben al jaren klant bij tmobile en nu wil ik weer verlengenen kom ik niet door de keuring vaag gedoe je betaald toch altyd netjes dus waarom zo moeilijk doen grr
icon

Beste antwoord door Folkert 30 januari 2019, 08:34

Beste Inge,



Het bedrag ligt iets anders. Bij een toestelkrediet van 250 euro of hoger is elke provider wettelijk verplicht een inkomenstoets af te nemen en de lening te registreren bij het BKR. Zie https://www.bkr.nl/telefoonkrediet/



Een optie is een deel van de telefoon ineens vooraf te betalen. Het hele systeem is opgezet om klanten tegen zichzelf te beschermen zodat ze zich niet te diep in de schulden steken. Ik begrijp dat dit niet leuk is als je altijd braaf je rekeningen betaald hebt...
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +4
De wetgeving is vorig jaar strenger geworden en T-Mobile moet die wetten toepassen. Onder andere geldt er voor een toestel lening van meer dan EUR 10 p/m een inkomenstoets en een BKR registratie.
Reputatie 7
Badge +18
Beste Inge,

Het bedrag ligt iets anders. Bij een toestelkrediet van 250 euro of hoger is elke provider wettelijk verplicht een inkomenstoets af te nemen en de lening te registreren bij het BKR. Zie https://www.bkr.nl/telefoonkrediet/

Een optie is een deel van de telefoon ineens vooraf te betalen. Het hele systeem is opgezet om klanten tegen zichzelf te beschermen zodat ze zich niet te diep in de schulden steken. Ik begrijp dat dit niet leuk is als je altijd braaf je rekeningen betaald hebt...
Reputatie 5
Badge +4
I know, komt per maand op deze grens. Wilde het simpel verwoorden voor de TS. Anyway, de TS is geholpen 👍
Reputatie 5
Badge +6
He Pipo_2!
Reputatie 5
Badge +4
He Pipo_2!
Hé Eric_2! 😉

Reageer