Beantwoord

Contractovername

• 22 april 2017
  • 4 reacties
  • 314 Bekeken

Mijn zoon is recentelijk 18 jaar geworden en ik wil het door hem gebruikte T-Mobile abo bij verlenging overzetten naar hem.
Nu kan dat met contract overname maar daar betaal €25 voor (Stel samen & stel bij abo).
Bij overzetten n.a.v. het bereiken van de 18 jarige leeftijd zouden mijn inziens geen kosten berekent moeten worden maar blijkbaar maakt dat voor T-Mobile geen verschil.
Nu is de andere mogelijkheid om het contract gewoon te beëindigen en dat mijn zoon een nieuwe abo neemt.
Echter verliest hij daarmee zijn nummer want je kan volgens mij geen nummer behoud doen bij verschillende contractanten.
Heeft iemand hier een oplossing voor ?

gr.
leurb
icon

Beste antwoord door Muberra 25 april 2017, 13:57

Hi Leurb,

Gefeliciteerd met jouw zoon en dat hij de mooie leeftijd van 18 heeft bereikt! :D

Ik ga je ook meteen blij maken met goed nieuws, want het is geen enkel probleem om nummerbehoud uit te voeren van een T-Mobile telefoonnummer naar een nieuw T-Mobile abonnement. Het is begrijpelijk dat je niet staat te springen om de kosten van éénmalig €25 voor contractovername. Kijk wel eerst goed in de My T-Mobile van het telefoonnummer dat je graag wilt meenemen of de contractperiode wel is afgelopen of bijna afloopt, want anders kan het niet. Daar moet je wel rekening mee houden.

Is de contractperiode afgelopen? Dan kan je een mooi nieuw abonnement afsluiten samen met hem in combinatie met een nieuw toestel om zijn verjaardag te vieren! Hebben jullie al een abonnement in gedachten of een bepaald toestel? Je kunt langsgaan bij één van onze T-Shops of je kan contact opnemen met onze klantenservice om het meteen in orde te maken. Of als je liever gebeld wil worden door één van mijn lieve collega's, dan regel ik dat direct voor je! Dat is geen enkele moeite. Laat maar weten wat je liever hebt.

En de reactie van PeepPeep zou ik even negeren. 😉 Dat soort negativiteit hebben wij niks aan! We doen juist altijd ons best doen om alle klanten gelukkig te maken.

Ik hoor graag van je Leurb! En ik wens jouw zoon een hele fijne verjaardag toe!
Bekijk origineel

4 reacties

Contract opzeggen, verkassen naar een andere provider waar je een SimOnly neem die per maand opzegbaar is (https://www.vergelijksimonly.nl/FAQ/sim-only-abonnementen/welke-telecom-aanbieders-bieden-een-maandelijks-opzegbaar-abonnement/) en overstappen met nummerbehoud.
Daarna weer dit contract (met opzegtermijn 1 maand) opzeggen en terug naar T-mobile.

Maar waarom terug naar T-Mobile. Mijn ervaringen met het KPN-netwerk zijn veel beter dan de ervaringen van collega's met T-Mobile abonnementen. B.v. Simyo waar ik zelf bij zit. 😉
Reputatie 4
Hi Leurb,

Gefeliciteerd met jouw zoon en dat hij de mooie leeftijd van 18 heeft bereikt! :D

Ik ga je ook meteen blij maken met goed nieuws, want het is geen enkel probleem om nummerbehoud uit te voeren van een T-Mobile telefoonnummer naar een nieuw T-Mobile abonnement. Het is begrijpelijk dat je niet staat te springen om de kosten van éénmalig €25 voor contractovername. Kijk wel eerst goed in de My T-Mobile van het telefoonnummer dat je graag wilt meenemen of de contractperiode wel is afgelopen of bijna afloopt, want anders kan het niet. Daar moet je wel rekening mee houden.

Is de contractperiode afgelopen? Dan kan je een mooi nieuw abonnement afsluiten samen met hem in combinatie met een nieuw toestel om zijn verjaardag te vieren! Hebben jullie al een abonnement in gedachten of een bepaald toestel? Je kunt langsgaan bij één van onze T-Shops of je kan contact opnemen met onze klantenservice om het meteen in orde te maken. Of als je liever gebeld wil worden door één van mijn lieve collega's, dan regel ik dat direct voor je! Dat is geen enkele moeite. Laat maar weten wat je liever hebt.

En de reactie van PeepPeep zou ik even negeren. 😉 Dat soort negativiteit hebben wij niks aan! We doen juist altijd ons best doen om alle klanten gelukkig te maken.

Ik hoor graag van je Leurb! En ik wens jouw zoon een hele fijne verjaardag toe!
Hallo Muberra,

Dank voor je reactie als die route werkt dan ben ik geholpen.
Als ik het goed begrijp dan kan ik gewoon op zijn naam een nieuwe abo afsluiten en nummerbehoud aanvragen van het nummer dat aan mijn contract zit.
Contractperiode van mijn contract loopt over 2 maanden af dus ik voldoe hiermee aan jouw voorwaarden. Neem aan dat gewoon ook via de website kan en dat ik niet afhankelijk ben jouw persoonlijke routes of toezegging.
Hoop dat het werkt want het klinkt niet helemaal logisch want dan kan ik van elk aflopende contract het nummer overnemen (je verwacht dat er bij nummerbehoud een zelfde contractsnaam moet zijn).
Ik ga het wel proberen en als het niet lukt verwacht ik dat jullie het oplossen.

p.s. reactie van Peeppeep is niet de gewenste route maar ik wil zeker niet iedere criticaster als negatief bestempelen.

gr.
Leurb
Reputatie 4
Hi Leurb,

Graag gedaan, daar ben ik voor! :D

Dat heb je helemaal goed. Er staat je niks in de weg zolang het abonnement over 2 maanden afloopt. Bij nummerbehoud maakt het niet uit op welke naam het contract staat, zolang je maar het juiste telefoonnummer, simkaartnummer en provider doorgeeft en de datum van nummerbehoud buiten de contractperiode valt. Bijvoorbeeld, als het abonnement afloopt op 16 juni, dan geef je als nummerbehoud datum 17 juni door. Het simkaartnummer kan je vinden op My T-Mobile onder het kopje "Simkaart & toestel". Je bent niet afhankelijk van mijn persoonlijke toezegging. Dus je kunt het regelen op jouw gemak en alle manieren die jij prettig vindt. Als het online niet lukt, kan je ook altijd terecht bij onze T-Shops waar mijn collega's je persoonlijk kunnen helpen en ook met het nummerbehoud. Mocht je tegen problemen aanlopen, kan je dat altijd laten weten. Ik ga ervan uit dat alles vlekkeloos zal verlopen.

Voor nu wens ik je een fijn weekend toe!

Reageer