Beantwoord

contractovername en overstappen+nummerbehoud

• 14 juni 2018
  • 2 reacties
  • 470 Bekeken

Hoi,

Mijn zusje en ik hebben beiden een abonnement op de naam van onze vader staan (we waren nog geen 18 jaar toen het contract startte, dus vandaar) en willen dit veranderen.
Ik zit zelf bij T-Mobile en wil ik mijn contract verlengen, want deze verloopt aan het eind van deze week. Mijn zusje zit bij een andere provider maar wil overstappen naar T-Mobile, zodat wij samen gebruik kunnen maken van T-Mobile's Klantenvoordeel.

Wij hebben een paar vragen hier over:
Moet ik per se een contractovername aanvragen na mijn verlenging of kan dit combineren?
Moet mijn zusje eerst overstappen op mijn vader's naam en daarna pas de contractovername doen, of kan zij dit gewoon in 1 keer doen? Het zou natuurlijk zonde zijn als ze zowel de aansluitingskosten als de kosten voor de overname moet betalen...
Begint de Klantenvoordeel zodra onze abonnementen beiden in zijn gegaan? Of kan ik het al aanvragen zodra mijn zusje haar overstap heeft aangegeven?

Groetjes, Esther
icon

Beste antwoord door Jaimy 15 juni 2018, 16:13

Yes, dankjewel @TheDoctor40, dat klopt! @Estherkx: je zusje kan gewoon een nieuw abonnement afsluiten bij T-Mobile!

Ik zal natuurlijk nog even aanvullen op de vraag die nog openstaat. ☺

Jouw abonnement verlengen staat los van een contractsovername, dus het verlengen kun je sowieso in gang zetten en de contractsovername kun je ondertussen aanvragen via deze pagina.

Klantvoordeel gaat inderdaad in als beide abonnementen actief zijn en je deze hebt aangemeld voor Klantvoordeel. Dat wijst zich vanzelf in jouw My T-Mobile!

Hopelijk komen jullie er zo helemaal uit. Stel gerust meer vragen als er toch nog onduidelijkheden zijn, wij staan voor jullie klaar.

Voor nu een fijn weekend gewenst!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Hoi Esther,

Je geeft aan dat je zusje op dit moment nog bij een andere provider zit. Ik maak uit je bericht ook op dat jullie allebei 18+ zijn. Je zusje kan dan in principe gewoon een nieuw abonnement bij T-mobile aanvragen op haar naam, zonder dat er een contractovername gedaan hoeft te worden. Dit kan zelfs met nummerbehoud. Ik heb dit zelf ook gedaan toen ik na mijn 18e verjaardag wilde overstappen naar een andere provider.

Wat jouzelf betreft moet ik je het antwoord even schuldig blijven, dit weet ik namelijk niet, maar er is vast een andere klant op het forum die het antwoord op die vraag wel weet en anders zijn er altijd nog de moderatoren, die gebruikelijk tussen de 24 a 48 uur reageren.

Hopelijk heb ik hiermee in ieder geval een deel van je vraag kunnen beantwoorden!

-TheDoctor40
Reputatie 7
Badge +19
Yes, dankjewel @TheDoctor40, dat klopt! @Estherkx: je zusje kan gewoon een nieuw abonnement afsluiten bij T-Mobile!

Ik zal natuurlijk nog even aanvullen op de vraag die nog openstaat. ☺

Jouw abonnement verlengen staat los van een contractsovername, dus het verlengen kun je sowieso in gang zetten en de contractsovername kun je ondertussen aanvragen via deze pagina.

Klantvoordeel gaat inderdaad in als beide abonnementen actief zijn en je deze hebt aangemeld voor Klantvoordeel. Dat wijst zich vanzelf in jouw My T-Mobile!

Hopelijk komen jullie er zo helemaal uit. Stel gerust meer vragen als er toch nog onduidelijkheden zijn, wij staan voor jullie klaar.

Voor nu een fijn weekend gewenst!

Reageer