Beantwoord

Contractovername Vodafone mobiel

Mijn contractkosten en mobielkosten van Vodafone zou overgenomen worden .
wat zie ik nou tot mijn schrik ...dat ik een vette rekening van Vodafone krijg .
waarin staat dat ik het resterende abon.moet afbetalen plus de telefoon kosten.
terwijl mij beloofd was dat jullie dat zouden afkopen,dat was ook de reden dat ik overging met mij mobiel naar jullie.
Weet iemand hoe dat zit en/of hebben er nog meer mensen problemen met dit?Groet Stanley
icon

Beste antwoord door Sam- 22 mei 2017, 15:10

Hoi allen,

Onze excuses voor het ongemak. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en moet zo snel mogelijk opgelost worden.

Om dit na te laten kijken en op te laten lossen kan je een e-mail sturen naar: overstappen@t-mobile.nl. Vermeld hierin je T-Mobile en Vodafone klantnummers en vul dit aan met een korte beschrijving van de situatie. Dat jullie dus een afkoopbedrag hebben ontvangen van Vodafone, maar dat dit onterecht is. Onze collega's die hiervoor verantwoordelijk zijn gaan hier zo snel mogelijk mee aan de slag! Samen gaan we het oplossen. 🙂
Bekijk origineel

21 reacties

Niemand?
:?
Reputatie 4
Badge +9
Goedemiddag Stanley.

Aye. Dat is inderdaad niet best.

Je zei dat je T-Mobile je contract/mobiele kosten van Vodafone over zou nemen. Maar waar precies heb je dit gelezen / gehoord? Het enige wat ik me kan bedenken is T-Mobile's overstap aanbod die liep tot 7 april 2017.

https://www.t-mobile.nl/korting#aanbod

Heb je een Thuis abonnement én heb je een mobiel abonnement bij Vodafone? Dan mag je met je mobiele abonnement overstappen naar T-Mobile. Oók als je contract nog niet is afgelopen. En ook als je jouw mobiele telefoon nog niet hebt afbetaald. Jazeker: wij nemen deze kosten van je over, zodat jij je nóg sneller thuis voelt bij T-Mobile.

Echter was dit alleen geldig in combinatie met Vodafone Mobiel en Vodafone Thuis. Maar ik hoor graag van je met wat extra informatie van wie / wat of waar je het gelezen of gehoord dat T-Mobile de kosten zou vergoeden.

Met vriendelijke groeten,
Skyrider
Ik zat bij vodafonethuis,dat is overgegaan in t-mobile thuis.
Toen ben ik gebeld met de mededeling als ik ook over zou gaan met mijn mobiel zij de kosten van het afkoop vodafonecontract zouden betalen.Mijn vodafonecontract is 28 maart overgegaan in t-mobile contract.
Dus zoals je hierboven beschrijft zou t-mobile gewoon die afkoopsom moeten betalen en niet ik.
Anders zou ik toch pas aan het einde van mijn vodafooncontract over zijn gegaan.
groet Stanley
Reputatie 7
Badge +20
Hi Stanleyanja,

Ik wil graag met je meekijken alleen zie ik dat je op dit moment niet ingelogd bent met een My T-Mobile account en dus kan ik niet bij je gegevens. Zou je willen inloggen met een My T-Mobile account of jouw 06-nummer, naam, geboortedatum en adres in een privébericht naar mij kunnen sturen? Dan kijk ik graag met je mee.

Ik hoor graag van je!
Reputatie 3
Badge +2
Tja, het is een beetje (ahum...) een rommeltje met die Thuis-overstap-deal. Ik kreeg gisteren ook een rekening van Vodafone van € 1035 in plaats van een creditnota voor een deel van het vooruitbetaalde abonnement (betaald tm 31-3, overstap op 19-3).
Altijd leuk zo met de paasdagen... 😞
Reputatie 4
Hi Eric,

Begrijpelijk dat je hier meer duidelijkheid over wilt!

Ik zie dat je niet bent ingelogd met jouw My T-Mobile account, dus ik heb geen toegang tot jouw gegevens. Kan je inloggen met een My T-Mobile account of jouw 06-nummer, naam, geboortedatum en adres in een privébericht naar mij kunnen sturen? Dan kunnen wij met je meekijken.

Ik hoop snel wat van je te horen! 🙂
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Muberra,

Ik zie dat je niet bent ingelogd met jouw My T-Mobile account, dus ik heb geen toegang tot jouw gegevens.
Die vat ik even niet... Ik heb hier op het forum 2 accounts, deze die met m'n T-Mobile 06 is aangemaakt en dan nog Eric_E_T met de 'Thuis' gegevens (aangemaakt omdat ik even niet kon inloggen met dit account).

Dan kunnen wij met je meekijken.
Dank, maar hoewel het geen fijne verassing was zo met de Paas (en gezien het vele contact dat ik van te voren al met de T-mobile klantenservice had gehad ook heel slordig dat dit toch gebeurde) is een en ander inmiddels met behulp van de klantenservice van Vodafone opgelost.
Hé.. Ik kreeg gisteravond ook een rekening van € 1.206 van Vodafone voor restant abo+toestelkosten. Hartverzakking later, gebeld met vodafone die me doorstuurden naar Tmobile.
Vanmorgen gebeld met de 'overstap-afdeling en nav gesprek een mail gestuurd met factuur van Vodafone. Hier mijn 06 nummer bijgevoegd en nu wordt het voor mij uitgezocht.

Ik vind het ook een kwalijke zaak dat dit niet in 1x goed opgelost wordt.. Wanneer ik bericht krijg van T Mobile met hun oplossing, post ik het hier ook wel!

Oh ja, ik maakte gebruik n.a.v. de kosteloze overstap-service van Tmobile voor vodafone alles in 1 gebruikers eerder dit jaar... (voordat ik de opmerking krijg dat je niet zomaar kosteloos kunt overstappen)
Reputatie 3
Badge +2
Vreemd... Ik heb via twitter contact gehad met Vodafone, eigenlijk om een andere vraag over de afrekening. Terloops opgemerkt dat die afrekening restant abonnement/toestel kosten ook niet klopte maar dat ik dat al bij T-Mobile had neergelegd. Dat is in mijn geval dus (hoewel ik er dus eigenlijk niet eens om gevraagd had daar) door Vodafone opgelost. Ik heb daar 2 dagen na elkaar 2 verschillende credit-nota's gehad, 1 voor abonnement en 1 voor toestel.
Ik weet niet wat ik vreemder vind, dat Vodafone het in mijn geval opgelost heeft (het gaat immers om een T-Mobile aanbod) of dat ze jou niet helpen... :?
Reputatie 7
Badge +20
Hi Wizzard

Ik begrijp dat je schrikt van zo'n hoge rekening vooral als je gebruik hebt gemaakt van de overstap deal. Goed dat je dit gelijk hebt aangekaart bij de overstap afdeling. Zij zullen dit voor je onderzoeken en hierop terugkomen.

@Eric,

Met beide accounts ben je niet ingelogd met een My T-Mobile account en dus hebben wij geen toegang tot je gegevens. Wij kunnen daardoor niet in het systeem je gegevens bekijken en zien wat er aan de hand is. Ik lees dat het bij jou al is opgelost Eric dat is heel fijn om te horen. Wij werken natuurlijk nauw samen met Vodafone wat betreft deze overstap deal.
Hallo, ik ben van de week ook verrast door Vodafone, een rekening van 1071 euro!!!
Terwijl ik in de veronderstelling was en er over gebeld heb en gechat met TMobile om duidelijk te krijgen dat mijn abonnement met de afkoopsom betaald zouden worden.
Is toch even schrikken!
Gelukkig lees ik hier op het forum dat er meer zijn met dit probleem.
Ik hoop.dat dit snel afgerond kan worden.
Ik ben nm niet van plan om deze rekening zelf te betalen. Dan had ik beter bij Vodafone kunnen blijven.
Vr gr Lassmor
Als ik dit lees krijg ik geen goed gevoel. Wie is er hier nu fout? Vodafone of Tmobile?
Het gaat niet goed in de communicatie tussen T-Mobile en Vodafone...Mijn vriendin had het thuiscontract van Vodafone op haar naam, bij haar ging de overstap vlekkeloos.

Omdat ik geen thuiscontract op naam had, ging het bij mij niet goed. Ik moest wel mijn eindafrekening en mijn mobiele en thuiscontract van Vodafone mailen naar Tmobile en na een week wachten kreeg ik mijn € 1.206 van Tmobile terug.

Dus 'fout' zat T-Mobile, maar in mijn geval is het wel netjes opgelost.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi allen,

Onze excuses voor het ongemak. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en moet zo snel mogelijk opgelost worden.

Om dit na te laten kijken en op te laten lossen kan je een e-mail sturen naar: overstappen@t-mobile.nl. Vermeld hierin je T-Mobile en Vodafone klantnummers en vul dit aan met een korte beschrijving van de situatie. Dat jullie dus een afkoopbedrag hebben ontvangen van Vodafone, maar dat dit onterecht is. Onze collega's die hiervoor verantwoordelijk zijn gaan hier zo snel mogelijk mee aan de slag! Samen gaan we het oplossen. 🙂
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 729 euro aan Vodafone moeten betalen. Rekening is naar t-mobile gemaild maar heb vandaag gehoord dat de verwerkingstijd op het moment 13 werkdagen is. Absurd!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Pietertje2211,

Begrijpelijk dat je hier zo snel mogelijk duidelijkheid over wilt hebben! Het is momenteel erg druk, waardoor het langer duurt voordat je een reactie van ons ontvangt hierover. De huidige verwerkingstijd is 13 werkdagen. We doen keihard ons best om alle vragen zo snel mogelijk te beantwoorden! Alle aanvragen worden behandeld en beantwoord, het kan alleen wat langer duren helaas. Sorry voor het ongemak!

Als ik je in de tussentijd ergens bij kan helpen, laat het gerust weten.
En nog steeds niet opgelost ,krijg alleen maar te horen dat ze der nog mee bezig zijn.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Stanley,

Ik begrijp dat het wachten vervelend kan zijn. Maar ik vertrouw erop dat mijn collega's dit zullen oplossen. Zoals Thalina ook aangeeft duurt de verwerkingstijd wat langer vanwege de drukte. Excuses voor het ongemak!
Vandaag een mail gekregen dat ik het geld terug krijg. Wat me wel opvalt dat ik in de hele mail geen ene vorm van excuses lees. Maar goed....
Ik heb exact hetzelfde probleem Vodafone heeft ruim €350,- van mijn rekening afgehouden. 2,5 week geleden een mailtje gestuurd naar overstappen@t-mobile.nl maar maar nog steeds geen reactie terug gehad. De medewerkers die ik spreek zeggen dat ik geduld moet hebben maar mijn geduld begint aardig op te raken...
Reputatie 4
Hoi Rob,

Welkom op ons forum!

Het is inderdaad een bekend probleem. Doordat wij per klant moeten kijken naar de situatie en er veel verificaties moeten plaatsvinden bij zowel Vodafone en T-Mobile, neemt dit proces veel tijd in beslag. Dit is ook de oorzaak van de achterstand die is ontstaan. In elk geval mijn excuses hiervoor! Mijn collega's van de overstapafdeling doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen en alle klanten te voorzien van een reactie. Ik wil je ook heel graag doorverwijzen naar dit topic. Hierin worden alle updates geplaatst met betrekking tot dit onderwerp. Zo blijf je op de hoogte van het laatste nieuws!

Mocht je in de tussentijd nog andere vragen hebben, ben je altijd welkom op het forum. Wij staan klaar om je te helpen!

Reageer