Vraag

Contractvernieuwing

Reputatie 2
Dag mensen van T-Mobile.

Bij deze wil ik jullie vertellen hoe erg ik hier mij zit op te winden over hoe jullie met klanten omgaan. Ik bedacht mij opeens, vanuit het niets, dat mijn abonnement in september is gestart, 2 jaar geleden.
Ik heb net op My T-Mobile gekeken, en ja hoor, 10 september is mijn contract afgelopen staat er.
Nu heb ik nog nooit meegemaakt, dat ik van te voren daar geen bericht over krijg. Bij elk abonnement wat ik ooit heb gehad, kreeg ik ruim van te voren een herinnering, dat mijn abonnement binnen een bepaalde tijd afliep.
Het is dus nu zo dat ik in plaats van 9 euro per maand, iets van 21,50 betaal.

Ik vind het belachelijk hoe jullie met je klanten omgaan. Jullie zijn het niet verplicht lijkt me, maar het is wel verstandig om mensen hiervan op de hoogte te brengen. Dit is niet de eerste keer dat ik jullie service zo ongelooflijk slecht vind. Mijn abonnement zal ik dus ook stopzetten en jullie zullen mij nooit meer terugzien als klant.
Echt dit is het slechtste bedrijf (wat service betreft), waar ik ooit een abonnement heb afgesloten.

Ik hoop voor de andere klanten dat jullie wat aan jullie service doen en anders hoop ik dat anderen, net als ik, ervoor kiezen om geen klant meer van jullie te zijn en nooit meer te worden.

This topic has been closed for comments

188 reacties

Reputatie 2
Ik heb een soortgelijke probleem gehad met T-mobile. Mijn abonnement was afgelopen en ik had het bijgehouden dus ik wist wel dat het bijna zover zou zijn.
Wat ik n
Reputatie 2
De zijn maar weinig telecom aanbieders die zo duidelijk de belstatus en contract gegevens vermelden. Daarbij mag een telecom aanbieder per 01-07-2009 je contract niet stilzwijgend verlengen. En is het maandelijks op te zeggen. Daarbij mag u het contract op dag 1 van aankoop al opzeggen. Zo weet u precies dat het optijd stopgezet word. En het is uw eigen verantwoordelijkheid. U hebt toch wel een administratie? Of moet t-mobile uw kont ook nog afvegen? En daarbij heb ik soms ook wel bij t-mobile dat het wel anders kan. Maar u slaat echt door in service.

Veel sterkte bij de volgende provider. (haha!)
Reputatie 2
Misschien ligt het aan mij maar je gaat de gehele service toch niet beoordelen op het feit dat JIJ er niet aan herinnerd wanneer JOUW abonnement is afgelopen, er ligt toch ook wat verantwoordelijkheid bij jezelf. En daarbij komt dat tegenwoordig na de looptijd van je abonnement deze maandelijks opzegbaar/verlengbaar is! Ik ben heel tevreden over de service van T-Mobile, zo vind ik My T-mobile echt ideaal. Direct inzicht in kosten, facturen en wanneer je abonnement afloopt 😉 !
Reputatie 2
wij kunnen ons aansluiten bij deze klacht in april 2008 heb ik een web-en-walk besteld en de daarbij behorende computer aan iemand uit kasakhstan cadeau gegeven. de axctie eas dat er dan in plaats van de ca 10 euro per maand 39.50 euro per maand zou betalen gedurende twee jaar.
Ik had dat nog goed in mijn hoofd zitten en belde in april jongsleden naar t-mobile met de vraag of ik mijn abonnement kon stopzetten. tenslotte heb ik een ook een zakelijk abonnement en gebruikte de datastick al lang niet meer. De dame stelde voor om een goedkoop abonnement van ca 8 euro te nemen. ik antwoordde dat dit dus niet nodig was. In augustus kwam ik erachter dat zij niets veranderd had en dus heb ik in feite 4 maanden voor niets 39.50 euro betaald. dus betaal ik gewoon 160 euro teveel. Ze had me in feite met de afdeling 'afzeggingen' moeten doorverbinden en die sturen dan een brief. Ik heb een klacht ingediend en ben ook vast van plan dat als het niet goed wordt opgelost wij met onze firma bij T-mobile weggaan, omdat dit soort 'service' onverantwoord is. Nu moet je bedenken dat wij al ca 15 jaar bij t-mobile zijn en jarenlang toch aardige rekeningen hebben betaald van ca 2000 per maand. je moet dus gewoon echt goed oppassen en alles pietluttig als een controlerende accountant zelf bijhouden. Ik heb dat meegedeeld aan de klantenservice, die doodleuk antwoordde: Gaat u dan maar weg meneer, wij hebben ons standpunt ingenomen en dat zullen we niet meer wijzigen. U moet nu met inachtneming van de opzegtermijn van een maand tot eind september doorbetalen!!!!! Nou ja als de soep inderdaad zo heet gegeten zal worden zeggen we de abonnementen op. We wachten de klachtbehandeling af, niet aangetekend verstuurd, dus daar zit ook weer een risico in. Ja het is wat met service en klantvriendelijkheid............ dat gaat t-mobile echt opbreken, maar wie weet denken ze met een onvervalste superioriteit "Kan ons wat schelen, wij hebben een iphone contract binnengesleept en dat zit dus allemaal wel snor met ons businessplan......." Hoogmoed komt voor de val zullen we dan maar denken.
Reputatie 2
prima schreef:

wij kunnen ons aansluiten bij deze klacht in april 2008 heb ik een web-en-walk besteld en de daarbij behorende computer aan iemand uit kasakhstan cadeau gegeven. de axctie eas dat er dan in plaats van de ca 10 euro per maand 39.50 euro per maand zou betalen gedurende twee jaar.
Ik had dat nog goed in mijn hoofd zitten en belde in april jongsleden naar t-mobile met de vraag of ik mijn abonnement kon stopzetten. tenslotte heb ik een ook een zakelijk abonnement en gebruikte de datastick al lang niet meer. De dame stelde voor om een goedkoop abonnement van ca 8 euro te nemen. ik antwoordde dat dit dus niet nodig was. In augustus kwam ik erachter dat zij niets veranderd had en dus heb ik in feite 4 maanden voor niets 39.50 euro betaald. dus betaal ik gewoon 160 euro teveel. Ze had me in feite met de afdeling 'afzeggingen' moeten doorverbinden en die sturen dan een brief. Ik heb een klacht ingediend en ben ook vast van plan dat als het niet goed wordt opgelost wij met onze firma bij T-mobile weggaan, omdat dit soort 'service' onverantwoord is. Nu moet je bedenken dat wij al ca 15 jaar bij t-mobile zijn en jarenlang toch aardige rekeningen hebben betaald van ca 2000 per maand. je moet dus gewoon echt goed oppassen en alles pietluttig als een controlerende accountant zelf bijhouden. Ik heb dat meegedeeld aan de klantenservice, die doodleuk antwoordde: Gaat u dan maar weg meneer, wij hebben ons standpunt ingenomen en dat zullen we niet meer wijzigen. U moet nu met inachtneming van de opzegtermijn van een maand tot eind september doorbetalen!!!!! Nou ja als de soep inderdaad zo heet gegeten zal worden zeggen we de abonnementen op. We wachten de klachtbehandeling af, niet aangetekend verstuurd, dus daar zit ook weer een risico in. Ja het is wat met service en klantvriendelijkheid............ dat gaat t-mobile echt opbreken, maar wie weet denken ze met een onvervalste superioriteit "Kan ons wat schelen, wij hebben een iphone contract binnengesleept en dat zit dus allemaal wel snor met ons businessplan......." Hoogmoed komt voor de val zullen we dan maar denken.

Wat is nou precies de klacht?
Het is een beetje een lang verhaal...
Reputatie 2
@ Melvin10:
T-Mobile mag zijn eigen kont afvegen zodat jij die kan kussen. Ik ben trouwens geen u, maar een jij.
En T-mobile vermeldt duidelijk de belstatus, dat klopt (alleen is ie nooit up to date en staan er altijd onmogelijke kosten bij). En ja, de contractgegevens worden heel erg duidelijk gemeld (in lettertype 4).
Je loopt ook trouwens maar wat te roepen, want een aanbieder mag het contract stilzwijgend verlengen, mits je de mogelijkheid krijgt, na die verlenging, het contract ten alle tijde kosteloos op te zeggen. Dat ga ik dus ook zeker doen.

En ja, natuurlijk is het mijn eigen verantwoordelijkheid, ik geef T-Mobile nergens de schuld van. Alleen als ze echt krantgericht zijn (zijn ze niet, ze denken alleen aan geld), dan zouden ze mij voordat mijn contract afloopt, op de hoogte stellen van de mogelijkheden. Bijvoorbeeld een nieuw abonnement aanbieden. Maar om helemaal niks te laten horen is gewoon lelijk. Scheelt hun natuurlijk kosten om het niet te melden en ze weten dat veel mensen het vergeten wanneer hun contract afloopt. Dus krijg ze daar ook nog lekker extra geld voor.
Hun verplichtingen komen ze na, maar wat service betreft is dit gewoon een slecht bedrijf. En dan heb ik het ook over eerdere ervaringen, het is een opstapeling en nu is het genoeg geweest.
Reputatie 2
Choukou schreef:

@ Melvin10:
T-Mobile mag zijn eigen kont afvegen zodat jij die kan kussen. Ik ben trouwens geen u, maar een jij.
En T-mobile vermeldt duidelijk de belstatus, dat klopt (alleen is ie nooit up to date en staan er altijd onmogelijke kosten bij). En ja, de contractgegevens worden heel erg duidelijk gemeld (in lettertype 4).
Je loopt ook trouwens maar wat te roepen, want een aanbieder mag het contract stilzwijgend verlengen, mits je de mogelijkheid krijgt, na die verlenging, het contract ten alle tijde kosteloos op te zeggen. Dat ga ik dus ook zeker doen.

En ja, natuurlijk is het mijn eigen verantwoordelijkheid, ik geef T-Mobile nergens de schuld van. Alleen als ze echt krantgericht zijn (zijn ze niet, ze denken alleen aan geld), dan zouden ze mij voordat mijn contract afloopt, op de hoogte stellen van de mogelijkheden. Bijvoorbeeld een nieuw abonnement aanbieden. Maar om helemaal niks te laten horen is gewoon lelijk. Scheelt hun natuurlijk kosten om het niet te melden en ze weten dat veel mensen het vergeten wanneer hun contract afloopt. Dus krijg ze daar ook nog lekker extra geld voor.
Hun verplichtingen komen ze na, maar wat service betreft is dit gewoon een slecht bedrijf. En dan heb ik het ook over eerdere ervaringen, het is een opstapeling en nu is het genoeg geweest.

Sorry, hoe kan ik een kont kussen van een bedrijf? En ik kies altijd nog mijn eigen woordkeuze, dus als ik u zeg dan heb je dat gewoon te accepteren, duidelijk toch?

Even nu inhoudelijk,
Je zegt: Je loopt ook trouwens maar wat te roepen, want een aanbieder mag het contract stilzwijgend verlengen, mits je de mogelijkheid krijgt, na die verlenging, het contract ten alle tijde kosteloos op te zeggen.

Je bent ook niet op de hoogte want het wetsvoorstel is aangenomen dat een abonnement niet meer stilzwijgend verlengd mag worden, maar maandelijks opzegbaar is. Daarbij ben je zelf verantwoordelijk om je contract op te zeggen. Lijkt me logisch toch? En ik wens je heel veel sterkte inclusief je familie want die moeten het wel heel moeilijk hebben met zo'n zeurderd. Tja je wil het graag persoonlijk. U zegt ik draai hahahaha.
Reputatie 2
bij t-mobile en eigenlijk elke provider, schakelen ze meestal een contactcenter in om de klanten op de hoogte te brengen van de einddatum van het contract, plus dat ze dan voorstellen om je contract met 1 of met 2 jaar te verlengen, maar niet altijd wordt je hiervoor benaderd, dus in dit geval heb jij pech gehad.. of misschien wel geluk.

want er zijn ook genoeg mensen die er totaal niet op zitten te wachten om door hun provider gebeld te worden over een verlenging van het mobiele abbonement.
En als ik jou zo hoor ben jij echt zo'n zeikklant die het uiteindelijk wel via internet gaat regelen.

Ik snap werkelijk waar niet waar jij je druk om maakt. bel zelf naar T-mobile en geef aan dat je graag je contract wil verlengen, en dat je er in vervolg ook van te voren van op de hoogte gebracht wil worden.
Dit is een service call dus helemaal geen probleem.

En als je nou hierom van provider gaat veranderen, dan ga je het nog zwaar krijgen, want ook KPN, Tele2, Hi, Telfort, en Vodafone. doen dit niet altijd.

Succes met het zoeken van een service gerichte provider !
en met een leven
Reputatie 6
Badge +8
;-)))))))))))))))
Reputatie 7
centaur schreef:

;-)))))))))))))))

Wat is er, centaur?
Choukou, ik heb diverse abonnementen gehad bij verschillende providers, en maar een enkele keer herinnert dat mijn abonnement ging verlopen. En dan meestal ook nog door de winkel waar ik deze afgesloten had, dus niet door de provider zelf.
Hou er ook rekening mee, als t-mobile mensen gaat bellen b.v, dat het ook niet goed is en soms ook negatieve reacties krijgen omdat ze bellen. Je verzekeringen b.v loopt ook gewoon door, krijg je ook niet automatisch een aanbod voor een goedkopere optie.
Dit is dus iets waar ik mij persoonlijk echt niet druk om kan maken. De prijs moet goed zijn, en het netwerk.
Reputatie 2
Een digitale agenda zou goed voor jou zijn, kun je tot 100 jaar verder plannen en is op elke computer te bekijken, via internet. Je moet eens zelf je verantwoordelijkheid nemen. Je kunt wel elke smoes bedenken maar het feit is gewoon dat je zelf moet opzeggen of verlengen. Daarbij begrijp ik je probleem niet want je abonnement is maandelijks opzegbaar.
Reputatie 2
Kan iemand mij zo snel mogelijk vertellen of je het contract moet opzeggen als je niet meer klant van T-Mobile wilt zijn? Mijn contract verloop deze maand en ik was benieuwd of die stop werd gezet of toch nog doorloopt. Je weet het maar nooit bij zo'n bedrijf met zo'n ***service! Echt ongelofelijk hoe ik behandeld ben bij T-Mobile. Om mij aan te sluiten bij de negatievere mensen, ik heb 2 jaar lang My Faves gehad. Bij dit abbonement moest je 5 vrienden instellen waarnaar je 50% goedkoper kan smsen en bellen. Ook had ik een sms bundel erbij genomen. Even later kreeg ik rekeningen van 100 en 180 euro binnen?! echt belachelijk. Pas na 10 keer de klantenservice gebeld te hebben(waaronder veel mensen die wegdrukte, dit mag niet eens volgens mij) ben ik eindelijk goed geholpen en kreeg ik na een aantal maanden eindelijk mijn geld terug. Maar toch bleef ik weer de maanden later teveel betalen. Ik heb weer 5 keer de klantenservice moeten bellen voordat het probleem werd opgelost en kreeg nauwelijks iets vergoed en/of aangeboden voor het wachten. Ik vind T-Mobile echt een ***organisatie en dat mogen jullie weten ook!

Mensen die positief over T-Mobile zijn op dit Forum moeten nog maar eens goed nadenken over verhalen van anderen en deze serieus nemen. Bij mij was het dus een fout in het systeem, waardoor de sms bundel en vrienden niet goed werden toegevoegd aan mijn abonnement. Echt schandalig voor zo'n groot bedrijf!

Laat mij aub weten of je nog iets moet doen voor het opzeggen. Alvast bedankt!

Mvg,

Martijn van de Korput
Reputatie 7
@ mvdk193,
Als je je abonnement niet opzegt, loopt het door, net zoals bij elke andere provider. Je opzegtermijn is 1 maand, vanuit gaande dat je je einddatum al bereikt hebt. Je kunt een andere abonnement afsluiten, en dan nummerbehoud doen, dan wordt je huidige abonnement opgezegd door je nieuwe provider, dan hoef je zelf niets meer te doen
Reputatie 2
Geachte T-Mobile,

15 februari loopt mijn abonnement af.
Het is nu 15 oktober, vanaf vier maanden van te voren kun je als het goed is een nieuw toestel krijgen en je abonnement verlengen!? vanaf 15 oktober tot november is 1 maand, november tot december 2, december tot januari 3, januari tot 15 februari 4? Maar er staat dat ik nog niet in aanmerking kom? Hoe zit dit?
Reputatie 7
Je abonnement loopt waarschijnlijk tot en met 15 februari. Je kunt dan vanaf de 16e verlengen. Vier maanden eerder verlengen is dan 16 oktober, morgen dus.

Gr.
Reputatie 2
Mijn contract verloopt 16-03-2011 mijn vraag is wanneer ik op ze vroegst al kan verlengen me telefoon heeft het namelijk begeven en heb hem echt nodig
Reputatie 5
@Irma2001
Je kan vanaf 17/12/2010 een verlenging aanvragen via de webshop, telefonisch of de T-Shops.
Ook een Early Renewal is mogelijk.
Voor deze mogelijkheid betaalt je
Reputatie 2
Dames, Mijne Heren,
Na veel klagen over het internet, de snelheid en wat je betaald, is het mij duidelijk geworden. Een medewerker van T-mobile heeft mij gebeld en aangegeven dat gezien de explosieve groep van het datagebruik via het mobile netwerk en files ontstaan. Echter in mijn ogen betaal ik voor een dienst en verwacht dan ook die dienst te krijgen.
Inmiddels verschillende tools op mijn iphone gezet om de data snelheden overal te kunnen bepalen. Deze liggen ruimschoots (40-60 😵 onder het maximum van hetgeen ik betaal. Ik zou het logisch vinden een snelheid te krijgen van iets (tot 20%) onder dat niveau.
Ik heb WenW plus (dus met een hogere snelheid). De normale WenW heeft dezelfde snelheid, dus waarom 5 euro per maand meer betalen???
3g is langs de lijn Amsterdam Eindhoven niet of nauwelijks te gebruiken. (niet met de auto en niet met de trein).
Ik kom de komende maanden in aanmerking voor contract verandering/vernieuwing/verlenging, en voor mij is het nioet duidelijk waarom ik voor t-mobile zou moeten gaan kiezen.
Internet snelheden worden niet gehaald.
Buitenland kosten zijn enorm (een sms sturen met de buitenalnd bundel aan kost 0.36 per sms, terwijl indien de bundel uit staat je 0.13 per sms betaald. Vreemd.
Bellen in het buitenland is iets goedkoper dan normaal, maar dat geldt alleen voor lange gespreken.
Afrekenen(stilzwijgend ingevoerd) per minuut ipv per seconde (overigens verboden door Europa!!!)
Hoge minuut kosten bij de belbundels die ik heb.
Iphone nu overal te "krijgen", BTW een in het buitenland simlock vrij kopen is honderden euros goedkoper als het "krijgen" bij een abonnement
Wat is nog het voordeel van T-mobile?
Peter
Reputatie 2
dat begin ik mij nu ook af te vragen....
ik denk dat je voor een behoorlijke internetverbinding op een smartphone beter naar vodafone ofzo kan gaan
Reputatie 2
Ben het eens, je krijgt rotzooi voor je geld!
Je betaalt je bont en blauw aan starttarieven en minutenafrekeningen. Denk maar eens na hoevaak men terug moet bellen omdat je verbinding weg valt of je een sms krijgt van gemiste oproep.
Reputatie 2
Ben niet te optimistisch over vodafone asjeblieft zeg... hoe durf je.
Ik heb nu
Reputatie 2
Als ik nou overstap naar ongeveer een gelijkwaardig iphine abbonnement is de iphone4 16 gb dan gratis kom daar nu niet helemaal omdat ik nog een oude abbonemnts vorm heb
Reputatie 1
@Irma2001

Ik adviseer je om contact op te nemen met de Klantenservice afdeling Commercieel via het telefoonnummer 0800 - 8104.
Reputatie 2
Goede avond,

Ik heb een vraag over de vernieuwing of aanpassing van mijn abonnement.
Op dit moment heb ik een 2 jarig Sim Only Relax 150 abonnement (of iets in die richting (Ik heb ook nog een extra sms en web n walk bundel)). Deze loopt pas af rond september 2011, maar ik heb op de site gelezen dat je ook, tegen betalen van ongeveer 70 euro, je contract vervroegd kan vernieuwen. Ik wil namelijk overstappen naar een Iphone i-150 abonnement met de Iphone 3GS erbij.
Nu is mijn vraag; is dit mogelijk? Kan dit via de site geregeld of moet ik naar een tmobile winkel gaan om dit te regelen?

MvG,
Wouter
Reputatie 5
@wouternl1234
Dat kan, meer informatie over een Early Renewal vind je op de https:// http://www.t-mobile.nl/service-en-contact/veelgestelde-vragen?q=early%2520renewal.