Beantwoord

Direct verlengen?

• 4 oktober 2016
  • 13 reacties
  • 399 Bekeken

goedenavond,

als ik mijn abbonement wil verlengen staat er 4 maanden van te voren dat het al kan!! maar als ik hem dan verlengt heb staat ee dat die pas 4 feb in gaat??? beetje raare regeling lijkt mij?

mvg Clemens
icon

Beste antwoord door Worm 4 oktober 2016, 21:57

goedenavond,

als ik mijn abbonement wil verlengen staat er 4 maanden van te voren dat het al kan!! maar als ik hem dan verlengt heb staat ee dat die pas 4 feb in gaat??? beetje raare regeling lijkt mij?

mvg Clemens

Hoi Clemens,

Je mag het verlengen van je huidige abonnement regelen tot 4 maanden voordat deze verloopt.

Maar, de nieuwe abonnement start pas nadat je huidige abonnement is verlopen meestal binnen 48 uur. Het is niet de bedoeling dat je nieuwe abonnement jouw huidige abonnement vervangt.
Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi LG2013,

Misschien had het iets duidelijker verteld moeten worden, maar Müberra heeft de feedback toendertijd doorgespeeld naar de afdeling die over dit soort zaken gaan. Als dan blijkt dat er veel vergelijkbare feedback komt, dan kan die afdeling daar mee aan de slag. Sorry als je zat te wachten op een antwoord! We kijken in ieder geval altijd hoe we het beste informatie kunnen verstrekken, dus dat zullen we per geval en per klant dan ook zeker elke keer doen.

Mocht je dus vragen hebben, stel ze ons gerust!
Beste Muberra,

Dank. We zijn nu vijf maanden verder, maar ik heb nog geen antwoord van de juiste afdeling. Zou je hen wakker kunnen schudden?
Reputatie 4
Hoi LG2013,

Niks te danken!

Je bent altijd welkom op het forum om jouw vragen te stellen. 🙂
Beste Muberra

Veel dank voor her snelle antwoord. Ik ben benieuwd naar de reactie van de juiste afdeling.
Reputatie 4
Hoi LG2013,

Dank je wel voor jouw reactie! :)

Ik wil ook meteen onze Klantexpert Kaassausje en de rest bedanken voor het meedenken. Wij hebben vervroegd verlengen destijds in het leven geroepen om klanten tegemoet te komen die graag eerder van een actie gebruik wilden maken of juist een nieuwe telefoon nodig hadden. Er was veel vraag naar, dus daar hebben wij met alle liefde op gereageerd. Ik wil jou ook bedanken voor jouw feedback. Dat zal ik ook zeker doorzetten naar de juiste afdeling. Wij luisteren altijd naar de feedback van onze klanten.

Zoals Kaassausje hierboven heeft aangegeven zijn er ook veel klanten die wel heel blij zijn met de optie om vervroegd te verlengen in combinatie met de huidige acties. Wij zullen onze klanten nooit dwingen om te kiezen voor een verlenging. Dat is altijd de vrije keus van de klant. Wij bieden alleen de optie, want wij willen ook dat jullie de vrijheid hebben om zelf te bepalen wat jullie doen met het abonnement.

In elk geval hoop ik dat ik meer duidelijkheid heb kunnen creëren. Daarnaast wens ik jou een hele fijne en zonnige week toe! 🆒
Het lijkt mij inderdaad geen probleem dat T-Mobile zijn klanten wil behouden en dat op deze manier doet.

Wat ik wel lastig vind is dat er zo weinig informatie wordt gegeven over veranderingen in abonnementen. Men abonnement liep af op 3 januari j.l. en ik werd al meteen in oktober gebeld of ik wilde verlengen. Op mijn vraag hoe het abonnement er uit zou komen te zien i.v.m. de nieuwe roaming rules kon de medewerker echter geen antwoord geven. Ook op het forum kon deze vraag niet beantwoord worden. Begrijpelijk, want wellicht was de besluitvorming nog niet rond en men wil de concurrenten ook niet wijzer maken.

Zou er tijdens de verlengperiode wel al een nieuw type abonnement zijn aangeboden terwijl ik mijn abonnement al verlengd had, dan had ik misgegrepen. Dus wat dat betreft is vroeg verlengen niet aan te raden.

Ik ben overgestapt naar een stel-samen-stel-bij-abonnement dat toen nog werd aangeboden. Zo'n 2 weken na begin van de nieuwe contractperiode kwam dan het bekende Go-abonnement. Ik ben daarnaar overgestapt (het abonnement met 1 GB) en ik moet zeggen dat ik daar heel tevreden over ben. Veel meer vrijheid met internetten in een andere lidstaat.

Bij deze overstap werd echter geen korting geboden (behalve bij het onbeperkte abonnement). Er is hier wel een korte toelichting door T-Mobile op gegeven, maar eigenlijk biedt deze geen rechtvaardiging voor het feit dat dat omdat een nieuwe abonnementsvorm (in mijn geval) pas twee weken na einde contract wordt aangeboden (terwijl het een hele verrassing was dat en wanneer dit zou gebeuren) dit 24 maal 3,50 euro kost in vergelijking met dat mijn abonnement toevallig 2 weken later pas zou moeten worden vernieuwd. Of anders bekeken, dat ik ipv 5 GB slechts 1 GB voor mijn abonnementsbedrag krijg. Het is een wat willekeurig effect.

Het gaat mij nu niet over mijn eigen situatie, maar meer in het algemeen om het verlengbeleid. Abonnementsvormen worden immers voortdurend aangepast. Ik weet ook wel dat de T-Mobile medewerkers die op dit forum actief zijn hier niets aan kunnen doen. Maar zouden ze dit niet eens kunnen aankaarten bij de directie?

Wat is er op tegen dat bestaande klanten steeds kunnen overstappen op nieuwe prijsplannen (waarbij weer een periode van 2 jaar gaat lopen)? Eventueel kan men dan als voorwaarde stellen dat dat tot 4 maanden voor afloop van de contractsperiode alleen kan op een prijsplan met tenminste hetzelfde maandbedrag
Ik snap prima wat er staat hoor, ik ben het simpelweg niet eens met je stelling. Dat is iets anders dan 'het niet snappen'.

De klant bepaalt zelf wat hij/zij doet. Op welke manieren een provider op je gevoel, gemak of wat dan ook inspeelt doet er niet toe, men is uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor de keuzes die gemaakt worden.

T-Mobile is niet de enige die een verlenging aanbiedt voordat je huidige abonnement is afgelopen. Zijn de rest van de providers dan net zo 'slecht', of is het gewoon handig voor de mensen die wèl dankbaar gebruik maken van de optie, omdat hun toestel bijvoorbeeld net kapot is gegaan, of omdat ze binnen die vier maanden een superaanbieding kunnen meepakken?

Het lijkt mij toch echt heel simpel: als je tevreden bent en je kunt het geld missen, waarom zou je dan niet blijven (ongeacht wanneer je verlengt)? Andersom net zo, als je continue geen bereik hebt, waarom zou je dan wèl blijven?
Reputatie 1
@Worm
T-Mobile verlengt niet voor de klant, de klant maakt zelf de keuze om al dan niet te blijven hangen. ;)

Je snapt het niet. Lees maar nog eeen keer wat ik heb geschreven.

Ik heb gezegd dat T-mobile wil VOORKOMEN dat een klant overstapt. Daarom probeert ze een klant te laten verlengen al 4 maanden voordat zijn abonnement verstrijkt. Het is gewoon een lokmiddel zeg maar.

Ik vind het belachelijk dat iemand zou dat doen. Verlenging kan altijd dus wacht maar even af.
@Worm
T-Mobile verlengt niet voor de klant, de klant maakt zelf de keuze om al dan niet te blijven hangen. ;)

@LG2013
Het kan zijn dat je toestel net vier maanden voor het einde compleet naar de knoppen is, of gewoon nooit meer gaat opstarten, dan is het toch best fijn als je direct kosteloos je abonnement kunt verlengen met een nieuw toestel erbij. 😉 Als het nog voor die vier maanden gebeurt, kost een Early Renewal namelijk ruim 70 euro.

Voor de rest biedt T-Mobile al jaren de vier maanden vernieuwingsperiode aan, daarvoor was het volgens mij nog drie maanden. Bij de meeste providers (als ze het niet allemaal doen) krijg je een aantal maanden de tijd om te verlengen voordat je contract daadwerkelijk is afgelopen. Het betekent echter niet dat je per sé moet verlengen. ;)

Als je binnen de vier maanden een leuke aanbieding tegenkomt, kun je daarvan profiteren. Wil je liever op je prijsplan blijven hangen, dan komen de kortingen na de einddatum te vervallen, maar kun je wel op elk gewenst moment alsnog verlengen. (Of op elk gewenst moment overstappen/opzeggen, met inachtneming van één maand opzegtermijn.)
Reputatie 1
T-Mobile wil alles doen om te voorkomen dat je overstapt naar een andere telecom-provider.
wat is precies het voordeel om al 4 maanden van te voren te verlengen? Als er een nieuw aanbod komt na je verlenging dan kun je daar niet meer op ingaan.

is het verstandig alleen zo vroeg te verlengen als je verwacht dat een huidig aanbod dreigt te eindigen binnen de 4 maand periode?
Reputatie 1
goedenavond,

mvg Clemens

Hoi Clemens,

Je mag het verlengen van je huidige abonnement regelen tot 4 maanden voordat deze verloopt.

Maar, de nieuwe abonnement start pas nadat je huidige abonnement is verlopen meestal binnen 48 uur. Het is niet de bedoeling dat je nieuwe abonnement jouw huidige abonnement vervangt.
Reputatie 5
Badge +14
Dat klopt toch , dat zijn vier maanden.

Reageer