Beantwoord

Early Renewal

• 13 februari 2017
  • 3 reacties
  • 372 Bekeken

Mijn nieuwe sony is bij ingang van mijn verlenging binnen een maand kapot gegaan. Nu heb ik sindsdien de Iphone 4 tot mijn beschikking/verschrikking. Aangezien ik nog tot november 2017 contract heb denk ik aan early renewal. Ik heb alleen wat vragen omtrent die 70 euro. Want ik snap de coulance dat ik eerder een toestel kan uitkiezen, maar aan de andere kant als ik nu verleng ben ik inmiddels bijna 10 jaar klant bij T-mobile. Daarnaast heb ik in mijn beginjaren ook torenhoge toestelkosten gemaakt door de verkapte leningen(Iphone1,Xperia o.a.). Mijn vraag is dan ook of hier nog wat vanaf te halen valt of zelfs compleet kan vervallen? En moet ik het bedrag per direct voldoen of aan het eind van mn huidige contract? Of kan het ook uitgesmeerd worden over een bepaald aantal maanden als aanvulling op mn abonnementskosten?

Met vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Amy 14 februari 2017, 10:14

Hi Schuhmi,

Wat zonde dat je Sony kapot is gegaan! 😮 Wat is er precies mee gebeurd? Valt hij niet meer te maken? In dit topic vind je in ieder geval nog een aantal tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is.

Nou snap ik heel goed dat wanneer je toestel niet meer te maken is je wellicht wilt gaan voor een vervroegde verlenging. De kosten die hier bij komen zijn niet te omzeilen. Ook is het niet mogelijk om de kosten in termijnen te betalen of dit pas te betalen als je nieuwe abonnement in gaat. Houd er verder wel rekening mee dat de vervroegde verlenging achter je huidige abonnement komt. Jouw huidige abonnement loopt nog tot 5 november 2017. Als je dan een 2-jarig abonnement afsluit met een vervroegde verlenging ben je wel tot november 2019 onder de pannen 😉. Aan de ene kant is dat natuurlijk fijn, want dan heb je er geen omkijken meer naar maar aan de andere kant moet je dan wel tot eind 2019 met je toestel doen.

Hopelijk heb ik je vragen zo naar verwachting beantwoord. Mocht je nog verder vragen hebben, let me know!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +15
Hi Schuhmi,

Wat zonde dat je Sony kapot is gegaan! 😮 Wat is er precies mee gebeurd? Valt hij niet meer te maken? In dit topic vind je in ieder geval nog een aantal tips voor wanneer je toestel mogelijk defect is.

Nou snap ik heel goed dat wanneer je toestel niet meer te maken is je wellicht wilt gaan voor een vervroegde verlenging. De kosten die hier bij komen zijn niet te omzeilen. Ook is het niet mogelijk om de kosten in termijnen te betalen of dit pas te betalen als je nieuwe abonnement in gaat. Houd er verder wel rekening mee dat de vervroegde verlenging achter je huidige abonnement komt. Jouw huidige abonnement loopt nog tot 5 november 2017. Als je dan een 2-jarig abonnement afsluit met een vervroegde verlenging ben je wel tot november 2019 onder de pannen 😉. Aan de ene kant is dat natuurlijk fijn, want dan heb je er geen omkijken meer naar maar aan de andere kant moet je dan wel tot eind 2019 met je toestel doen.

Hopelijk heb ik je vragen zo naar verwachting beantwoord. Mocht je nog verder vragen hebben, let me know!
Hoi Amy, Bedankt voor je reactie.. Het beeldscherm van mijn Sony is kapot. Er zit linksboven een heel klein barstje waardoor mn hele touchscreen niet meer werkt. Ik vind de Xperia's fijne toestellen and all maar een heel klein barstje in je scherm en je hele touchscreen werkt niet meer.. Dit is helaas al de 2e Xperia waar ik dit probleem bij ondervind.

De kosten voor het maken van mijn toestel zijn bijna het dubbele ten opzichte van early renewal. Daarnaast moet ik inderdaad tot 2019 maar met de 4 maanden aftrek om opnieuw te verlengen heb ik dat toestel 4 maanden langer dan ''normaal''. Aangezien ik nog steeds met de 4Steve zit opgescheept heb ik wel aangetoond daarmee uit de voeten te kunnen. 🆒

Ik betreur het feit dat T-mobile mij niet tegemoet wil/kan komen. Als ik verleng tot 2019 ben ik ruim 10 jaar klant bij jullie en ik had daarom misschien op wat meer klantenbinding gerekend. Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe de 70 euro gespecificeerd is? Aangezien ik mijn huidige contract volledig uitdien en T-mobile, mits ik gebruik maak van de renewal, de wetenschap heeft dat ik nog bijna 3 jaar klant blijf en dus nog 33(!) maanden minimaal 30 euro overmaak. Die 70 euro vind ik simpelweg veel te veel gevraagd voor de geboden service. Het lijkt op verrijking in een keurig gunstverlenend jasje gestoken. Enerzijds is dit deels waar door het eerder verschaffen van het toestel, anderzijds betaal ik vervolgens huidige en nieuwe telefoon wel volledig af plus 70 euro. Dit vind ik bovenop de woekerprijzen voor abonnementen en 'gratis' toestellen in mijn beginjaren ongepast.

Helaas.
Reputatie 6
Badge +15
Hi Schuhmi,

Oh wat zonde dat het scherm kapot is zeg 😞. Had je hem ook al ter reparatie aangeboden? Als het inderdaad duurder is ten opzichte van een early renwal kun je wellicht beter voor de early renewal gaan. Maar ik snap wel dat dit een overweging is. De kosten van de Early Renewal zijn de administratiekosten en de kosten voor de service die we hier voor bieden. Ik snap jouw beredenering maar we kunnen je hier niet in tegemoet komen. Is het wellicht een optie om een toestel gewoon los te aan te schaffen? Dat kan natuurlijk nieuw maar je zou eventueel ook via marktplaats o.i.d. kunnen kijken. :)

Als je nog vragen hebt dan weet je ons te vinden. We denken graag met je mee!

Reageer