Beantwoord

Early renewal/nummer verlengen/ander toestel

Hallo,

Kan ik voordat mijn huidige abbo (met mijn xperia z1) verloopt, al mijn nummer verlengen en er een ander toestel bijnemen?

Of moet ik eerst een early renewal aanvragen? Niet dat ik dalijk voor 2 abbonementen tegelijk betaal.

Ik heb hier helaas geen verstand van.

Bedankt!
icon

Beste antwoord door E R I C 7 september 2015, 18:23

Hoi Jimim,

Vanaf 4 maanden voor einddatum kan je al verlengen. Dit is mogelijk op de volgende manieren;
Via My T-Mobile, de winkel of telefonisch (0800 8104)

Indien je toestel bijvoorbeeld kapot is en je daarom eerder wilt verlengen (eerder dan die 4 maanden hierboven genoemd) dan kan je gebruik maken van de Early Renewal. Hiervoor kan je contact opnemen met de T-Mobile klantenservice. Bel hiervoor naar 1200.

Early Renewal is mogelijk als:
jouw huidige contractperiode al 3 maanden of langer loopt;
je al jouw T-Mobile facturen hebt betaald;
je niet al een bestaande Early Renewal hebt, die nog moet ingaan.

Verder betekent Early Renewal het volgende.
Je gaat akkoord met een nieuwe contractperiode van 12 of 24 maanden.
Deze nieuwe contractperiode gaat in ná afloop van je huidige contractperiode.
Je betaalt eenmalig € 71,12 (incl. btw) voor deze mogelijkheid.

Bekijk origineel

14 reacties

Hoi Jimim,

Vanaf 4 maanden voor einddatum kan je al verlengen. Dit is mogelijk op de volgende manieren;
Via My T-Mobile, de winkel of telefonisch (0800 8104)

Indien je toestel bijvoorbeeld kapot is en je daarom eerder wilt verlengen (eerder dan die 4 maanden hierboven genoemd) dan kan je gebruik maken van de Early Renewal. Hiervoor kan je contact opnemen met de T-Mobile klantenservice. Bel hiervoor naar 1200.

Early Renewal is mogelijk als:
jouw huidige contractperiode al 3 maanden of langer loopt;
je al jouw T-Mobile facturen hebt betaald;
je niet al een bestaande Early Renewal hebt, die nog moet ingaan.

Verder betekent Early Renewal het volgende.
Je gaat akkoord met een nieuwe contractperiode van 12 of 24 maanden.
Deze nieuwe contractperiode gaat in ná afloop van je huidige contractperiode.
Je betaalt eenmalig € 71,12 (incl. btw) voor deze mogelijkheid.
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Jimim,

Allereerst welkom op het forum! 🙂 Ik zie dat E R I C al het een en ander heeft verteld over het verlengen! Op My T-Mobile kun je zien wanneer je abonnement afloopt, in jouw geval is dat 21/04/2016.

Je kunt dus nog niet verlengen, maar je zou kunnen kiezen voor een Early Renewal. E R I C heeft al het een en ander over deze optie verteld. Op deze pagina kun je er meer over lezen. Met een Early Renewal ontvang je direct het nieuwe toestel. Je nieuwe contract gaat pas in na de einddatum van je huidige contract.

Als je nog vragen hebt, weet je me te vinden!
Eigenlijk zou T-mobile dit meer bekend moeten maken, een early renewal wil eigenlijk ook betekenen dat klanten langer verbonden zijn aan jullie. Nu word er vind ik beetje afhoudend gedaan door de klantenservice m.b.t. early renewal, Zelf heb ik 2 jaar terug ook een early renewal gedaan via de T-shop in Venray, dit ging toen erg makkelijk. Er is wel iets fout gegaan met de afhandeling maar werd door jullie netjes opgelost, maar toch blijft het een beetje taboe bij jullie voelt het. Nu is mijn telefoon stuk wat ik destijds bij de early renewal heb gekregen, deze is gevallen in de put hihihi, hoe krijg je het voor elkaar zou je denken. Nu heb ik geen toestel meer en een nieuwe kopen is me te duur nu helaas, dan is een early renewal wel ideaal. Maar door de afhoudende houding van de klantenservice krijg ik geen prettig gevoel om voor een early renewal te vragen.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Robert,

Ik ben nou wel erg benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen om je telefoon in de put te laten vallen!? :S 😉

Het is natuurlijk niet zo dat we niet achter een Early Renewal staan, maar we willen iedereen ook wel duidelijk maken van de voorwaarden hiervan. Een voorbeeld hiervan is een vrouw die minder dan een jaar geleden verlengd had en ook een Early Renewal wilde, maar ze had er eigenlijk niet bij stilgestaan dat ze dan ruim 3 jaar met dezelfde telefoon moest doen. Dit is voor veel telefoons al een behoorlijke poos!

We willen dus dat mensen begrijpen wat de gevolgen ervan zijn en in sommige gevallen denken mensen dan alleen op de korte termijn "Wil een nieuwe telefoon, dús Early Renewal", daar proberen we op te letten.

Het klinkt verder wel dat je goed op de hoogte overal van bent, dus als dit voor jou een goede oplossing is, dan kun je er gewoon voor gaan! Als je graag nog het een of ander zou willen weten, dan hoor ik het graag van je! 🙂
Hey David

Ha haha
Ik was aan het wandelen en luisterend naar muziek. Niet goed oplettend liep ik tegen een paaltje bij een overgang, toestel viel en stuiterde in het putje langs de weg. Nou moet ik erbij zeggen dat ik staar had dus het zicht was al wat minder, zo is het gebeurt helaas.

Wat betreft de voorwaarden van early renewal snap ik dat best, echter soms is dat voordeliger dan een nieuwe telefoon kopen. Kon/kan geen nieuwe telefoon kopen vergelijkbaar met wat ik destijds bij het abonnement kreeg dat was een HTC One M8, heb via via een telefoon kunnen lenen. Een toestel zonder bijbetaling zou dus voor mij ideaal zijn, en goedkoper abonnement. Ik ben tevreden over T-Mobile dus een reden om te vertrekken is er niet, dan maakt mij iets langer blijven niets uit en heb ik iets langer de tijd om voor een nieuw toestel te kunnen sparen welke ik dan ook kan kopen mocht het toestel defect raken binnen de komende tijd.
Reputatie 6
Badge +16
Hi Robert,

Wat een pech zeg! Ik zat er overna te denken om je voor het ongemak een maandje gratis Deezer aan te bieden, maar ik weet niet of dat nu nog een goed idee is. 😛

Ik ben blij om te lezen dat je tevreden bent met onze dienstverlening. Daar streven we naar!

Vind je het goed als één van onze collega's van de afdeling vernieuwingen je belt voor een mooi aanbod? Zij kunnen de prijzen en voorwaarden met je bespreken. Je kan natuurlijk tijdens of na het gesprek aangeven of je akkoord gaat met het aanbod. Dan zorgen wij ervoor dat je jouw telefoon zo snel mogelijk geleverd krijgt.

Het aanbod van Deezer geldt nog, dus mocht je hier gebruik van willen maken dan geven je graag een voorproefje van deze mooie dienst en applicatie.
Hi Issam!

Dank je wel voor je medeleven, aan deezer heb ik niet veel, ik luister weinig muziek op mijn handy.
Maar bedankt voor je aanbod, erg aardig van je. Wat betreft de afdeling vernieuwingen, deze mogen me zeker bellen, eens kijken met wat voor aanbieding dat ze komen. Had zelf ook al gekeken naar toestellen die voor mij interessant kunnen zijn,een LG G4 met (75 euro kado kaart) of de Huawei P8 die erg goed moet zijn. De huawei mate S hebben jullie helaas niet
De Samsung Galaxy S6 valt af daar hoor ik te veel negatieve geluiden over, of toch een Apple Iphone 6 maar die is me weer iets te duur in Abonnement en moet ik voor bijbetalen grrrr.
Reputatie 7
Badge +17
Hi Robert,

Dat zijn allemaal mooie toestellen waar je interesse in hebt. Ik weet zeker dat jij en onze collega's er wel uitkomen.

Welk tijdstip schikt jou het beste voor een bel afspraak? 🙂
Maakt mij in principe niets uit, ben erg flexibele, alleen niet snachts hahaha
Reputatie 7
Badge +17
Dat is begrijpelijk, Robert. 😛

Ik heb het doorgegeven en je zal zo snel mogelijk gebeld worden. Als je een anonieme oproep ziet dan is de kans groot dat wij dat zijn.

Als je in de tussentijd nog vragen hebt, let us know!
Gisteren belde een aardige medewerker van jullie, mijn early renewal is afgesloten met een Huawei p8.
Heel fijn geholpen door de medewerker, zo zou het altijd moeten gaan.
Het enige minpuntje was dat de medewerker mij verzekerde dat het toestel vandaag of morgen zou worden bezorgd, dit klopt niet geheel want ik kon gisteren via de mail van AMP een afspraak maken, echter de bezorging kon pas vanaf a.s. Maandag. Ook de gestuurde bevestiging van jullie is beetje onduidelijk, je ziet een bedrag wat je moet betalen per maand en dat is anders dan afgesproken aangezien de korting niet word meegerekend. Heel klein staat er wel dat de korting nog word berekend dit is dat niet erg duidelijk waardoor klanten gaan denken huh?, en jullie hierdoor weer klanten aan de telefoon krijgen die of kwaad of teleurgesteld zijn.
Reputatie 7
Badge +17
robertvenray schreef:

Gisteren belde een aardige medewerker van jullie, mijn early renewal is afgesloten met een Huawei p8.
Heel fijn geholpen door de medewerker, zo zou het altijd moeten gaan.
Het enige minpuntje was dat de medewerker mij verzekerde dat het toestel vandaag of morgen zou worden bezorgd, dit klopt niet geheel want ik kon gisteren via de mail van AMP een afspraak maken, echter de bezorging kon pas vanaf a.s. Maandag. Ook de gestuurde bevestiging van jullie is beetje onduidelijk, je ziet een bedrag wat je moet betalen per maand en dat is anders dan afgesproken aangezien de korting niet word meegerekend. Heel klein staat er wel dat de korting nog word berekend dit is dat niet erg duidelijk waardoor klanten gaan denken huh?, en jullie hierdoor weer klanten aan de telefoon krijgen die of kwaad of teleurgesteld zijn.

Hi Robert,

Excuses voor de miscommunicatie wat betreft de levertijd van je nieuwe Huawei. Ik heb je even een privébericht gestuurd met meer informatie.
Hoi Hajar!

Thnx heb ik gelezen, top sevice
Reputatie 7
Badge +17
robertvenray schreef:

Hoi Hajar!

Thnx heb ik gelezen, top sevice

You're welcome! Goed om te horen! 🙂

Reageer