Beantwoord

Een stukje feedback

• heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Niet zo zeer een vraag maar meer een stukje feedback.

Het zit zo, ik ben al jaren trouwe klant van T-Mobile en ben niet van plan over te stappen. Mijn vriendin is echter al jaren trouwe klant van Vodafone.

Zij werd vandaag gebeld door Vodafone dat ze in aanmerking komt voor een nieuw abonnement maar omdat ze al zo lang klant is zou ze elke maand 12 euro korting krijgen op de factuur. Toen dacht ik: "Waarom biedt T-mobile mij dat nooit aan!? Ben ik misschien nog niet lang genoeg klant?"

Afijn, ik inloggen op My T-Mobile maar nergens te vinden hoe lang ik al klant ben. Toen dacht ik: "Zou T-Mobile alleen maar uit zijn op winstmaximalisatie en expres niet in My T-Mobile vermelden hoe lang je al klant bent zodat je er geen aanspraak op kan doen?" Dat vond ik wel erg vergezocht maar niet iedereen hoeft dat te vinden.

Mijn punt is dat door dit soort informatie niet inzichtelijk te maken je als bedrijf kans hebt dat sommige klanten wel denken dat T-Mobile alleen maar uit is op winstmaximalisatie. Je hebt dan kans dat zij slechte dingen over je gaan denken of zelfs zeggen/roepen. Dat kan je image als bedrijf beïnvloeden, zeker als zij die slechte dingen gaan delen binnen hun (social) netwerk.

De feedback die ik dus wil geven is om in My T-Mobile inzichtelijk te maken hoe lang je al klant bent bij T-Mobile. En dan wel bij "Overzicht" > "Je contractgegevens" en bij "Gegevens en instellingen" > "Mijn contractgegevens".

Maar ik heb ook verder gedacht dan dat. Waarom niet een stukje tekst: "Blijf nog X jaar klant bij T-Mobile en je komt in aanmerking voor XX euro korting op je maandelijks abonnementskosten". Of combineer het desnoods met het inzichtelijk maken van hoe lang je al klant bent: "Je bent nu X jaar klant bij T-Mobile, nog X jaar en je komt in aanmerking voor XX euro korting op je maandelijks abonnementskosten".

Dan is is het voor zo’n klant als ik gelijk duidelijk waarom ik nog niet in aanmerking kom voor zo’n soort korting. Daarnaast motiveer je zo je bestaande klanten om zich langer aan je te binden zodat ze uiteindelijk wel in aanmerking komen voor die korting!

Met vriendelijke groet,
Tobias Boekwijt
icon

Beste antwoord door Razza 22 december 2014, 10:45

Hoi Tobias,

Allereerst welkom op het T-Mobile Forum!

Je hebt helemaal gelijk over dat trouwe klanten beloond moeten worden. Daar ben ik het helemaal mee eens. T-Mobile doet ook haar uiterste best om bestaande klanten het best mogelijke aanbod te doen bij een verlenging. Als je over een paar maanden weer mag verlengen dan kan je dit bij ons aangeven, dan zorgen wij ervoor dat je gebeld wordt door één van onze collega's met een scherp en persoonlijk aanbod.

Wij zullen je feedback met betrekking tot het inzichtelijk maken van hoe lang je klant bent zeker meenemen. Goed dat je kenbaar maakt wat je wensen zijn. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie. :)

Edit: ik zie dat je privéberichten ontvangen uitgeschakeld hebt staan. Als je dit aanpast dan kan ik je een privébericht sturen met informatie over hoe lang je al klant bent bij ons.

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 6
Badge +16
Hoi Tobias,

Allereerst welkom op het T-Mobile Forum!

Je hebt helemaal gelijk over dat trouwe klanten beloond moeten worden. Daar ben ik het helemaal mee eens. T-Mobile doet ook haar uiterste best om bestaande klanten het best mogelijke aanbod te doen bij een verlenging. Als je over een paar maanden weer mag verlengen dan kan je dit bij ons aangeven, dan zorgen wij ervoor dat je gebeld wordt door één van onze collega's met een scherp en persoonlijk aanbod.

Wij zullen je feedback met betrekking tot het inzichtelijk maken van hoe lang je klant bent zeker meenemen. Goed dat je kenbaar maakt wat je wensen zijn. Ik heb je een privébericht gestuurd met meer informatie. :)

Edit: ik zie dat je privéberichten ontvangen uitgeschakeld hebt staan. Als je dit aanpast dan kan ik je een privébericht sturen met informatie over hoe lang je al klant bent bij ons.
Top!
Razza schreef:

Dat is vreemd, in mijn instellingen staan ze gewoon aan (zie bijlage)
Reputatie 6
Badge +16
Hey Tobias,

Ik heb je inmiddels een privébericht gestuurd. 😉

Reageer