Beantwoord

Factuur hoger dan normaal na verlenging

  • 17 februari 2017
  • 2 reacties
  • 148 Bekeken

Hoi,mijn abonnement was in januari 2017 afgelopen,en heb mijn abonnement verlengt.
Ik betaalde maandelijks 36 euro voor het oude abonnement.
Nu betaal ik plotseling 51 euro terwijl in het nieuwe contract staat dat ik 36,50 moet betalen.
Hoe kan dit en waar is dit op gebaseerd ?
Graag uitleg jullie kant

Vriendelijke groet
Henk Naberman
icon

Beste antwoord door Thalina 17 februari 2017, 16:55

Hoi Henk,



Wat leuk dat je je abonnement hebt verlengd! 🙂 Natuurlijk wel de bedoeling dat je betaalt wat er is afgesproken. Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat je zoals afgesproken 36,50 euro per maand betaalt voor je nieuwe abonnement. Dit staat ook op My T-Mobile bij Mijn abonnement. Wel zie ik dat jouw afgelopen factuur van 14/02 rond de 51 euro is. Serviceweb heeft je al een linkje gegeven waar uitgelegd staat waarom je afgelopen factuur anders is dan je gewent bent (dankje!). Had je daar toevallig al naar gekeken?



Je ontvangt altijd op de 11e jouw nieuwe tegoed. Je betaalt altijd vooruit op je factuur voor de komende maand. Op jouw factuur van 17/01 kijkt, zie je dat je voor een kortere periode hebt betaald dan normaal, van 11/01 tot en met 29/01. Dus dat is geen volle maand. Dat komt omdat jouw verlenging op 30/01 in is gegaan. Als je jouw huidige factuur bekijkt zie je dat je allereerst voor de periode van 30/01 tot en met 10/02 betaalt voor jouw nieuwe abonnement. Dit is uiteraard het bedrag naar verhouding berekend. Vervolgens zie je dat je vooruit betaalt voor de komende periode: van 11/02 tot en met 10/03. Daardoor is jouw factuur iets hoger dan normaal. Volgende maand zal jouw factuur wel 36,50 euro zijn (mits je geen overige kosten maakt of je bundel wijzigt uiteraard).



Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid! Nog even iets anders: ik zie dat je nog geen gebruik maakt van T-Mobile Samen. Dat is een leuk voordeel voor jou als klant. Geloof mij, dit wil je hebben 🙂 Via deze pagina kun je een T-Mobile Samen groep aanmaken.



Laat je het weten als je nog vragen hebt? Ik help je graag!
Bekijk origineel

2 reacties

Hoi Henk,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Als je jouw belbundel of internetbundel wijzigt, dan ziet je eerstvolgende factuur er anders uit dan dat je gewend bent. T-Mobile legt je stap voor stap uit hoe je de wijzigingen in je abonnement herkent op je factuur. Dit kan je terug vinden op deze website: Uitleg over je factuur na een wijziging

Mocht je nog meer uitleg willen en/of vragen hebben dan hoor ik het graag. Mochten er, volgens jou, vreemde bedragen op je factuur staan, na de uitleg van hierboven, dan kan een T-Mobile medewerker met je mee kijken en je hier uitleg over geven. Laat dit dan nog even weten. Ik kan namelijk niet bij je gegevens.

Fijn weekend gewenst!
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Henk,

Wat leuk dat je je abonnement hebt verlengd! 🙂 Natuurlijk wel de bedoeling dat je betaalt wat er is afgesproken. Ik heb gelijk in het systeem gekeken en ik zie dat je zoals afgesproken 36,50 euro per maand betaalt voor je nieuwe abonnement. Dit staat ook op My T-Mobile bij Mijn abonnement. Wel zie ik dat jouw afgelopen factuur van 14/02 rond de 51 euro is. Serviceweb heeft je al een linkje gegeven waar uitgelegd staat waarom je afgelopen factuur anders is dan je gewent bent (dankje!). Had je daar toevallig al naar gekeken?

Je ontvangt altijd op de 11e jouw nieuwe tegoed. Je betaalt altijd vooruit op je factuur voor de komende maand. Op jouw factuur van 17/01 kijkt, zie je dat je voor een kortere periode hebt betaald dan normaal, van 11/01 tot en met 29/01. Dus dat is geen volle maand. Dat komt omdat jouw verlenging op 30/01 in is gegaan. Als je jouw huidige factuur bekijkt zie je dat je allereerst voor de periode van 30/01 tot en met 10/02 betaalt voor jouw nieuwe abonnement. Dit is uiteraard het bedrag naar verhouding berekend. Vervolgens zie je dat je vooruit betaalt voor de komende periode: van 11/02 tot en met 10/03. Daardoor is jouw factuur iets hoger dan normaal. Volgende maand zal jouw factuur wel 36,50 euro zijn (mits je geen overige kosten maakt of je bundel wijzigt uiteraard).

Hopelijk geeft dit meer duidelijkheid! Nog even iets anders: ik zie dat je nog geen gebruik maakt van T-Mobile Samen. Dat is een leuk voordeel voor jou als klant. Geloof mij, dit wil je hebben 🙂 Via deze pagina kun je een T-Mobile Samen groep aanmaken.

Laat je het weten als je nog vragen hebt? Ik help je graag!

Reageer