[FAQ] Verlengen bij T-Mobile

Reputatie 7
Badge +20
  • T-Mobile Moderator
  • 14502 reacties
We zien regelmatig berichten binnenkomen over het aanbod bij een verlenging, toestelbetaling en kortingen. In dit topic willen we hier graag meer informatie over geven. Hopelijk verschaffen we zo wat meer duidelijkheid!

Mochten er nog vragen zijn, dan kun je die natuurlijk in dit topic kwijt als reactie! :)

Wanneer kan ik verlengen? Krijg ik dan ook gelijk mijn toestel als ik die erbij neem?
Je kunt vanaf 4 maanden voor het eind van je contract gaan verlengen. Na afloop van je lopende abonnement gaat je nieuwe abonnement automatisch in, hier hoef je verder niets aan te doen. Wil je verlengen, maar ben je nog niet binnen de 4 maanden voor het eind van je contract dan kan je een vervroegde verlenging doen.

Wanneer je een telefoon bij je verlenging neemt en deze op voorraad is, dan ontvang je deze gelijk. Je hoeft dus niet te wachten tot het nieuwe abonnement ingaat. Soms zie je een vreemde datum staan bij je nieuwe abonnement, maar dit wordt automatisch aangepast zodra je telefoon geleverd is.

Waar kan ik mijn verlengingsaanbod inzien?
Wanneer je kunt verlengen en ingelogd bent op je My T-Mobile zie je een banner staan met 'Gefeliciteerd, je kunt verlengen!'. Als je hier op klikt zie je gelijk alle telefoons en abonnementen die je kunt bestellen. Hier staan ook direct de prijzen en kortingen bij, zodat je gelijk weet waar je aan toe bent.

Ondanks dat het online aanbod natuurlijk erg handig is, merken we dat ook veel mensen graag in gesprek gaan met een medewerker van onze verkoopafdeling. Op die manier kunnen ze advies inwinnen en vragen stellen. Mocht je hier interesse in hebben, dan kun je het beste bellen naar 0800-8104. Je krijgt dan meteen de verkoopafdeling aan de lijn.

Ik vind dat ik niet genoeg korting ontvang als vaste klant, waarom is dit?
We waarderen al onze klanten natuurlijk! Het komt regelmatig voor dat het aanbod dusdanig scherp is dat we daar geen extra korting bovenop toekennen. Het voordeel is dat je geen aansluitkosten hoeft te betalen! 🙂 Op deze pagina staan alle extra voordelen op een rij.

Hoe weet ik welke acties er zijn wanneer ik kan verlengen?
Helaas weten we dat niet, daar is dus niets over te zeggen. Je hebt 4 maanden om te verlengen, dus je kunt gerust de tijd nemen om te kijken of er nog mooie acties voor jou tussen zitten! :)

Heb je nog vragen hierover? Laat het dan in een reactie hieronder weten!

26 reacties

De reden waarom je als vaste klant bijna hetzelfde betaald als een nieuwe klant, is niet echt een antwoord waar je als vaste klant op.zit te wachten. Tuurlijk betaal je geen aansluitkosten, die heb je al een keer betaald! En doorsparen kan je sowieso.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Eukje,

Ik snap je punt. Zoals David al aangaf is het aanbod af en toe zo scherp dat de prijzen inderdaad nogal dicht bij elkaar in de buurt komen. En uiteraard betaal je als bestaande klant nooit meer dan een nieuwe klant.

Natuurlijk maak je daarnaast ook altijd gebruik van de verschillende extra's die wij hebben voor alle klanten. Hopelijk is dat ook een éxtra reden om te verlengen!
Ik reageer maar hierop aangezien je 'mijn' topic hebt gesloten Amy..
Lekker makkelijk!
..mis een heel stuk tekst hierboven!
Nou komt ie nog een x.
Er is indd een afspraak voor verlenging.
Maar ik heb nog niet betaald en een bezorgafspraak gemaakt.
Ik kan zo alles cancellen en de overeenkomst ontbinden.
Ik ben het er nog steeds niet mee eens en heb er dan ook geen goed gevoel bij.
13 jaar klant en hetzelfde betalen als een nieuwe klant??
"Ja maar je hebt bij ons een spaarprogramma, samen onderling bellen en dan een factuurkorting "(nieuwe klanten dus ook !)
"Mevrouw heb echt m'n best gedaan, ik mag u eenmalig een creditering van € 40,- aanbieden!"
Nee ik wil pm voordeel!
Ik sluit een contract af voor weer 2 jaar, wat is dan eenmalig €40,- ?????
Heb het echt gehad met t mobile
40 op 24 maanden is 1,66 korting... echter technisch gesproken is 40 nu met een inflatie van 0.5% een 40 euro en 40 cent, dus je krijgt 1.68 korting per maand.

Zo meer blij? 40 euro is dan namelijk best een korting, meer iig dan ik kreeg bij verlengen hoor...
Reputatie 2

Je bent in ieder geval 100% Nederlander, dat kunnen we wel stellen. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Het is weer te merken.

Korting voor bestaande klanten gaat gewoon niet gebeuren. Punt. De keuze is gemaakt door T-Mobile en daar blijven ze bij. Hoe hard je ook gaat lopen zeuren of klagen... het maakt allemaal niet uit.

Is het te duur voor je? Sluit maar een abonnement af bij een reseller. Die zijn vaak iets goedkoper. Daar kunnen ook andere voorwaarden aan vast zitten, waardoor je wat andere rechten hebt. Misschien zelfs minder. Maar hé, je betaalt 2 euro per maand minder, dat neem je dan wel voor lief, toch?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Sabrina_,

Het is inderdaad een uitzondering dat je nog extra korting hebt gekregen. Ik had het idee gekregen dat je het hier ook over had gehad met mijn collega omdat je wel de verlening aan was gegaan. Als je het er nog steeds niet mee eens bent kun het beste weer even contact opnemen met onze Sales-afdeling via 0800-8104. Wij kunnen je vanaf hier namelijk geen nieuw of ander aanbod doen. Wel verwacht ik dat je aanbod niet beter zal worden dan dit.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Je bent in ieder geval 100% Nederlander, dat kunnen we wel stellen. Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Het is weer te merken.

Korting voor bestaande klanten gaat gewoon niet gebeuren. Punt. De keuze is gemaakt door T-Mobile en daar blijven ze bij. Hoe hard je ook gaat lopen zeuren of klagen... het maakt allemaal niet uit.

Is het te duur voor je? Sluit maar een abonnement af bij een reseller. Die zijn vaak iets goedkoper. Daar kunnen ook andere voorwaarden aan vast zitten, waardoor je wat andere rechten hebt. Misschien zelfs minder. Maar hé, je betaalt 2 euro per maand minder, dat neem je dan wel voor lief, toch?

Dubbeltje op de eerste rij? Dat heet gewoon shoppen, oftewel prijs kwaliteit verhouding afwegen.
Bedrijven moeten vandaag de dag vechten voor hun klanten, lees omzet. Verpest je de klant dan gaat het mond op mond ( Facebook, Twitter, enz ) en verliest een bedrijf klanten....simpel!!!
Vergeet niet 10 jaar klant!!! wow wie blijft er nu vandaag de dag nog 10 jaar bij dezelfde provider!!
dat is voor Tmobile toch een trouwe klant????
10 jaar investeren x euro/ pmd = ??

Vergeet niet 10 jaar klant!!! wow wie blijft er nu vandaag de dag nog 10 jaar bij dezelfde provider!!

O.a. ik... waarom? Omdat wat T-Mobile biedt qua service beter is dan de concurrenten en het totale pakket me beter past dan de alternatieven. Qua prijs zit het allemaal dicht in elkaar, maar de meerprijs voor het beter aansluiten bij mijn behoefte is prima.

Een ieder die puur op prijs gaat kijken, zou al niet bij de grotere providers moeten starten. Als je iets kiest wat niet gaat passen op jouw verbruik, dan zal het je meer kosten dan de initiële besparing je brengt. 2x vakantie per jaar, met 20 euro per vakantie extra kosten door bellen/mb en je zit op +80 euro... Zo'n 3 euro per maand op 24 maanden die je prima meer had kunnen betalen om die 120min in de EU te krijgen / de gratis mb's in de EU etc.

Kom je nooit buiten NL, dan is dit niet van waarde en is het 3 euro meer dan noodzakelijk.

Er zijn echt wel redenen te bedenken waarvoor T-Mobile verlaten kan worden, maar 1 euro per maand prijsverschil is in mijn optiek de verkeerde reden. Dus het dubbeltje eerste rang zitten verhaal is gewoon niet verstandig in mijn optiek.
Gek vind ik wel dat ik al vaker heb gehoord dat klagers die bellen wel korting krijgen bij verlenging en braverikken die geen telefonisch contact opnemen niet ..

O.a. ik... waarom? Omdat wat T-Mobile biedt qua service beter is dan de concurrenten en het totale pakket me beter past dan de alternatieven. Qua prijs zit het allemaal dicht in elkaar, maar de meerprijs voor het beter aansluiten bij mijn behoefte is prima.

Een ieder die puur op prijs gaat kijken, zou al niet bij de grotere providers moeten starten. Als je iets kiest wat niet gaat passen op jouw verbruik, dan zal het je meer kosten dan de initiële besparing je brengt. 2x vakantie per jaar, met 20 euro per vakantie extra kosten door bellen/mb en je zit op +80 euro... Zo'n 3 euro per maand op 24 maanden die je prima meer had kunnen betalen om die 120min in de EU te krijgen / de gratis mb's in de EU etc.

Kom je nooit buiten NL, dan is dit niet van waarde en is het 3 euro meer dan noodzakelijk.

Er zijn echt wel redenen te bedenken waarvoor T-Mobile verlaten kan worden, maar 1 euro per maand prijsverschil is in mijn optiek de verkeerde reden. Dus het dubbeltje eerste rang zitten verhaal is gewoon niet verstandig in mijn optiek.

Volgens mij snapte je mijn laatste Quote niet helemaal.
IK vind het juiste fantastisch dat iemand al 10 jaar lang lid is !! T-Mobile zou dit moeten belonen en niet afdoen als een regular.
Gek vind ik wel dat ik al vaker heb gehoord dat klagers die bellen wel korting krijgen bij verlenging en braverikken die geen telefonisch contact opnemen niet ..

Elke provider, energie of Telecom hoopt dat mensen stilzwijgend of zonder "zeuren" hun abbo's voortzetten tegen de huidige prijs. Dit zijn de slapers.
Er zijn ook mensen die echt onderzoek doen naar prijs / kwaliteit verhouding. En prijs is iets wat je idd goed moet afwegen met wat er geleverd wordt voor die "goedkopere" prijs.
Alles heeft een prijs !!

Volgens mij snapte je mijn laatste Quote niet helemaal.
Ik vind het juiste fantastisch dat iemand al 10 jaar lang lid is !! T-Mobile zou dit moeten belonen en niet afdoen als een regular.

Nope, ik dacht sarcasme te detecteren... Sorry 😉 maar kan wel zeggen dat voor mijn gebruik T-Mobile de laatste 10 jaar de beste deals had. Al moet ik wel zeggen dat het huidige SS&SB pas weer beter is dan de eerste Flex variant, die dekte echt mijn variabele gedonder. Met SS&SB zit ik nu weer op een vrij kostendekkend verhaal..... tenzij een klant uit Australië een gesprek met me wil in Japan... maar daar is de declaratiebon voor 😃
Ik snap het verdienmodel prima. Maar vind het jammer dat je meer krijgt als je lastig doet. Heeft niets te maken met onderzoek doen of dat alles een prijs heeft. Houd de prijs gewoon zo laag mogelijk voor iedereen, of voer een vaste, voor iedereen gelijke verlengingskorting in. Veel eerlijker.
Waarschijnlijk zijn hier al meerdere opmerkingen/ vragen over geweest, maar ik ben heel erg verbaasd dat ik als vaste klant dezelfde aanbieding krijg als een nieuwe klant.
Na vandaag gebeld te hebben met de vraag of jullie iets voor mij kunnen betekenen, krijg ik het antwoord dat er geen uitzondering wordt gemaakt. Voor niemand niet. Vervolgens krijg ik de optie om te kiezen om een groep aan te maken met iedereen die tmobile heeft en dan krijg ik korting.
Niemand van mijn vrienden heeft tmobile en dan krijg ik een reactie dat dat onwaarschijnlijk is met 3 miljoen klanten.
Een erg onvriendelijke reactie vind ik zelf.
Wat ik mij nu wel afvraag hoe het mogelijk is dat ik online lees dat sommige mensen wel persoonlijke aanbiedingen krijgen en sommige niet. Wie bepaalt dat?
En wat is nog een reden om bij jullie klant te blijven als er geen extra voordelen zijn?
Reputatie 7
Badge +15
Hey Jo1985,

We krijgen deze vraag inderdaad vaker. Mijn collega David heeft dan ook een algemeen topic geopend over dit onderwerp en hier heb ik jouw topic dan ook naar verplaatst. In de openingspost van dit topic vind je meer informatie over het verlengen.

Uiteraard is het niet de bedoeling dat je op een verkeerde toon geholpen bent door mijn collega. Excuses hiervoor! Tijdens een verkoopgesprek kon het soms zo zijn dat er een andere korting gegeven werd. Dit komt de laatste tijd eigenlijk niet meer voor omdat de aanbiedingen momenteel zó scherp zijn dat er gewoonweg écht niets meer vanaf kan. Uiteraard betaal je als bestaande klant nooit meer dan een nieuwe klant. Verder hebben we wel degelijk extra voordelen! 😉 Op deze pagina staan ze allemaal op een rijtje.

Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!
Reputatie 2
Ik heb vandaag mijn abbonnement verlengd en zie dat deze direct is ingegaan. Mijn openstaande datategoed is hierbij komen te vervallen. Ik vind het vreemd dat dit tegoed direct komt te vervallen (omdat ik omlaag ben gegaan in limiet). Ik heb toch ook gewoon nog betaald voor dit resterende tegoed?
Reputatie 6
Badge +13
Beste Barab tegoed opsparen kan al enige tijd niet meer ook krijg je bij verlengen tegoed naar verhouding.
Dus de afgelopen periode en de nog komende periode in de maand worden naar rato berekend.
Meer info daarover zie daarover in de volgende link
https://www.t-mobile.nl/klantenservice/bestelling-en-abonnement/facturen/gewijzigde-factuur
Ik ben al jaren klant bij tmobile en ik wil weer gaan verlengen maar als aanbod krijg ik het zelfde als iedereen,mijn vraag is hebben jullie geen leuke aanbiedingen voor jullie vaste klanten,wat is mijn voordeel als vaste klant bij tmobile ,mijn verlenging hangt een beetje van uw antwoord af..
Mvg
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Almelo,

Wat leuk om te lezen dat je al zolang klant bij ons bent! Dat waarderen we heel erg en ik zou het ook super vinden als we je ook de komende jaren mogen blijven verwelkomen als klant bij T-Mobile! We krijgen regelmatig vragen over het aanbod bij een verlenging. Daarom heb ik jouw vraag even verplaatst naar het algemene topic hierover. Zou je eens naar het openingsbericht kunnen kijken? Daar staat meer uitleg over jouw vraag. We hebben op dit moment zo'n scherp aanbod dat deze gelijk is voor verlengingen als nieuwe abonnementen. Maar voor onze vaste klanten hebben we wel andere leuke voordelen, zoals T-Mobile Extra en T-Mobile Samen. Ik zie dat je nog geen gebruik maakt van T-Mobile Samen. Hiermee kun je met andere T-Mobile klanten een groep aanmaken en vervolgens onderling gratis onbeperkt bellen. En je kunt elke maand een cadeautje uitkiezen zoals nu 2,50 euro korting. Op deze pagina kun je jouw groep aanmaken.

Ik merk dat anderen klanten het vaak fijn vinden om telefonisch te bespreken welk abonnement het beste bij hen past. Als je wilt kan ik je laten bellen door mijn collega zodat jullie samen kunnen kijken naar een eventuele verlenging. Als je dat wilt, kun je dan aangeven op welk tijdstip je het beste bereikbaar bent? Ik hoor het graag van je!
Scherp aanbod.. Hmmm. Zo jammer dan dat de telefoon welke ik graag wil, bij een ander 30 euro goedkoper is dan bij jullie. -Bijbetaling-

*over vaste klant gesproken..lol Ooit begonnen bij dutchtone, wat overging in Orange wat t-mobile is geworden.. Mis ik er nog 1? :)*
Reputatie 6
Badge +13
@Tolkien34

Ben :8
Vaste of nieuwe klant maakt geen verschil meer helaas.
Soms kan je bij een derde partij een scherpere korting krijgen let dan wel goed op een enkele keer worden de kortingen verkeerd doorgegeven.
Dus controleer dat even goed en trek aan de bel bij de partij waar je verlengde of T Mobile.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Tolkien34,

Vergeet daarnaast ook niet dat er nog extra voordelen zijn bij ons waar jij weer maandelijks goedkoper mee uit bent, zoals Vriendenkorting en T-Mobile Samen! Het is dan ook handig om dit mee te nemen in de berekening. 😉

Dat is trouwens inderdaad een flinke tijd! Dan heb je alles wel langs zien komen aan namen!
@David; Dat is leuk ware het niet dat het abonnement gewoon bij jullie is. Dus abonnement bij jullie, met de leuke voordeeltjes, maar het toestel 30 euro goedkoper. Abonnementsprijs trouwens ook, maar 0.50 cent per maand.. En toch.. Bij elkaar is dat toch 42 euro prijsverschil. *mierenneuken ;P*

@Rosan; Nee, Ben is het nooit geweest.
Reputatie 6
Badge +13
Die jij noemt zijn door een overname bij T Mobile gekomen maar T Mobile was eerst Ben :8

https://www.bellen.com/nieuws/ben-wordt-t-mobile-op-25-februari

En enkele jaren later volgde overname van Orange
https://www.bellen.com/nieuws/overname-orange-door-t-mobile-definitief

Reageer