Beantwoord

Goedkoper abonnement

• 10 januari 2016
  • 4 reacties
  • 203 Bekeken

hoi
waarom is het zelfde abonnement goedkoper bij bijv. gsmweb dan hier bij de t mobile shop?
en dan gelijk maar vraag 2 zit er verschil in.(volgens mij niet)
gr. jolanda
icon

Beste antwoord door Kaassausje 10 januari 2016, 16:51

Hoi jolanda de b, welkom op het forum.

Doel je op een abonnement met toestel?
Resellers als gsmweb kopen grotere partijen telefoons in en kunnen daardoor scherpere prijzen bieden. Dat komt omdat die partijen voor meerdere providers een abonnement aanbieden. Veel mensen 'shoppen' tegenwoordig op zo'n website, dus als er een leukere aanbieding kan worden gedaan, pak 'm, scheelt toch weer geld. ;)

Het verschil is qua software meestal ook merkbaar. Waar de resellers 'non-branded' toestellen leveren, krijg je bij de provider vaak een 'branded' toestel. Dus met voorgeïnstalleerde T-Mobile apps en het T-Mobile logo en deuntje bij het opstarten. Het wachten op software-updates duurt bij branded versies in de meeste gevallen ook een stuk langer.

Heb ik je vraag zo beantwoord of roept het alleen maar meer vraagtekens op?
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi jolanda de b, welkom op het forum.

Doel je op een abonnement met toestel?
Resellers als gsmweb kopen grotere partijen telefoons in en kunnen daardoor scherpere prijzen bieden. Dat komt omdat die partijen voor meerdere providers een abonnement aanbieden. Veel mensen 'shoppen' tegenwoordig op zo'n website, dus als er een leukere aanbieding kan worden gedaan, pak 'm, scheelt toch weer geld. ;)

Het verschil is qua software meestal ook merkbaar. Waar de resellers 'non-branded' toestellen leveren, krijg je bij de provider vaak een 'branded' toestel. Dus met voorgeïnstalleerde T-Mobile apps en het T-Mobile logo en deuntje bij het opstarten. Het wachten op software-updates duurt bij branded versies in de meeste gevallen ook een stuk langer.

Heb ik je vraag zo beantwoord of roept het alleen maar meer vraagtekens op?
hoi kaassausje
dank voor de snelle reactie snap het helemaal zo.
heb ik nog een andere vraag,krijg ik bij verlengen een andere simkaart heb dan een nano nodig.heb nu een micro simkaart.
In feite worden er alleen nog nieuwe kaartjes meegestuurd als het systeem ziet dat dat nodig is. Veel mensen beschikken inmiddels over een 3-in-1 simkaart. Als het nanogedeelte uit de microsim te drukken is, is er geen nieuwe simkaart nodig en zal die niet meegestuurd worden.

In het begin waren er nog wat problemen waarbij er geen nieuwe simkaart werd gestuurd, terwijl dat eigenlijk wel nodig was. Of dat nog (sporadisch) gebeurt durf ik niet te zeggen.

Mocht je geen nieuwe simkaart krijgen, kun je altijd even controleren of het nano-gedeelte uit de microsim te drukken is. (Wacht daar wel even mee tot de nieuwe telefoon binnen is, je kan 'm niet terugklikken, dan heb je er een adapter voor nodig.) Meer info over de simkaarten vind je op deze pagina.

Ga je de oude telefoon in de kast leggen als reservetoestel? 🙂
ok bedankt dan verwacht ik tegelijk met mijn nieuwe telefoon een nieuwe simkaart had nog even gekeken ik heb nu nog een 2 in 1 simkaart .
nogmaals bedankt voor je reactie.

Reageer