Beantwoord

Groot prijsverschil

• 5 mei 2019
  • 9 reacties
  • 889 Bekeken

Reputatie 1
Beste T-mobile!

Ik ben al een aantal jaar een zeer tevreden klant! Het is nu weer tijd om mijn abonnement te gaan verlengen en ik zou graag over willen stappen naar een nieuw toestel. Als ik in jullie shop rond kijk neig ik naar de iPhone XR 64GB, 120 belminuten en 7 Gb data. Ik wil het liefst geen recycledeal en vaste maandlasten op max €35.00. Dat betekent een eenmalige bijdrage van €317.
Als ik bij andere aanbieders kijk kan ik dezelfde deal maken, maar voor een eenmalige bijdrage van €200-€225... dat vind ik nogal een groot verschil! Kunnen jullie me uitleggen waarom dat prijsverschil zo groot is? Ik zit er nu aan te denken om mijn abonnement ergens anders af te sluiten, wat jammer is aangezien ik verder een tevreden klant bent, maar €100 prijsverschil vind ik net ff iets te groot! Tenzij jullie met een betere aanbieding kunnen komen? 😉

Hartelijke groet!
icon

Beste antwoord door Folkert 6 mei 2019, 12:50

Beste @leen2leen89 ,

Ik heb vorig jaar mijn TM abonnement ook verlengd via BelSimpel omdat ik een telefoon wilde die TM niet in haar eigen shop had. Ik heb de telefoon in 1x betaald en kreeg nog korting ook.
BelSimpel en Mobiel kunnen waarschijnlijk grotere aantallen inkopen tegen een lagere prijs omdat de toestellen aan alle providers te koppelen zijn. In geval van Android toestellen zijn ze ook nog eens "niet branded" wat soms snellere updates oplevert. Bij Apple speelt dat niet.

Ik ben blij met mijn BelSimpel telefoon en dat ik bij TM kon blijven voor een mooie prijs want het netwerk en de service zijn uitstekend! In meer dan 3 jaar tijd slechts 1 keer een 4G data storing van slechts enkele uren gehad en daar zonder vragen ook nog compensatie in de vorm van extra data voor gekregen. BelSimpel en T-Mobile zijn overigens officieel partners.

Groet, Folkert
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @leen2leen89 ,

Een betere aanbieding zit er niet in want TM hanteert voor iedereen dezelfde prijzen. Maar bedenk wel dat als je een aanbieding van een andere provider kiest dat je dan zeer waarschijnlijk wel het e.e.a. inlevert qua snelheid, service etc.
Ik weet niet bij welke andere providers je gekeken hebt maar ik kan je mijn ervaring met Tele2 vertellen want mijn kinderen hebben daar een abonnement. Het werkt op zich goed qua dekking en snelheid maar je hebt geen bundel flexibiliteit zoals bij TM, tenzij je voor maandelijks opzeggen/verlengen kiest maar dan ben je net zo duur uit. Verder heb je in de meeste EU landen alleen 3G, er zijn nog geen 4G roaming overeenkomsten afgesloten. Vorige zomer zaten mijn dochters een dag zonder internet in een EU land wegens een overbelaste roaming server. Verder nooit problemen gehad.

Groet, Folkert
Reputatie 1
Beste Folkert,

Dankjewel voor je antwoord! Ik ben een tijdje klant geweest bij Tele2, maar ben toen juist voor betere service en snelheid overgestapt naar Tmobile.

Misschien had ik er even bij moeten zetten dat ik elders (bijv. Belsimpel, Mobiel.nl) heb gekeken naar het verlengen van mijn Tmobile abonnement, dus niet een nieuw abonnement bij een andere provider. Daar verbaast het me vooral dat ik bij het verlengen bij een externe partij zoveel goedkoper uit kan zijn dan bij Tmobile zelf? 🤔

Hartelijke groet!
Reputatie 7
Badge +18
Beste @leen2leen89 ,

Ik heb vorig jaar mijn TM abonnement ook verlengd via BelSimpel omdat ik een telefoon wilde die TM niet in haar eigen shop had. Ik heb de telefoon in 1x betaald en kreeg nog korting ook.
BelSimpel en Mobiel kunnen waarschijnlijk grotere aantallen inkopen tegen een lagere prijs omdat de toestellen aan alle providers te koppelen zijn. In geval van Android toestellen zijn ze ook nog eens "niet branded" wat soms snellere updates oplevert. Bij Apple speelt dat niet.

Ik ben blij met mijn BelSimpel telefoon en dat ik bij TM kon blijven voor een mooie prijs want het netwerk en de service zijn uitstekend! In meer dan 3 jaar tijd slechts 1 keer een 4G data storing van slechts enkele uren gehad en daar zonder vragen ook nog compensatie in de vorm van extra data voor gekregen. BelSimpel en T-Mobile zijn overigens officieel partners.

Groet, Folkert
Reputatie 1
Dankjewel!

Dus stel dat ik mijn abonnement bij een externe partij verleng, blijf ik nog steeds dezelfde klant bij TM met dezelfde service en snelheden?
Hoe zit dat als er iets aan het toestel mankeert? Kan ik dan gewoon een TM shop binnen lopen? Of heb je de mogelijkheid dan niet omdat je toestel van een externe partij komt?
Reputatie 7
Badge +18
Graag gedaan!

Qua abonnement blijf je klant bij T-Mobile met dezelfde service en snelheid maar als er iets aan de telefoon mankeert zul je naar de betreffende (web)winkel moeten, je kunt dan niet de T-Mobile shop binnen lopen.
Reputatie 1
Bedankt nog voor al je hulp!

Ik heb mijn TM abonnement inmiddels verlengd bij een externe aanbieder.
Heb dus nog steeds de service en snelheid van TM die ik zo prettig vind, maar voor het toestel was ik wel €100 goedkoper uit! 😃
Reputatie 7
Badge +18
Kijk dat is nog eens mooi geregeld 🙂 Ik weet dat je bij externe aanbieders vaak korting krijgt als je een abonnement aan de telefoon koppelt. Veel plezier met je nieuwe telefoon!
Reputatie 4
Badge +3
Belsimpel os natuurlijk geen provider, maar een webwinkel waar je je abonnement kunt kopen of verlengen, eventueel in combinatie met een telefoon. Ik heb zelf overigens ook goede ervaringen met dergelijke webwinkels, waarbij de prijzen aantrekkelijk zijn en de logistiek goed geregeld. Een enkele keer heb ik wel gelezen dat er grijze import wordt weggezet. Bijvoorbeeld Samsung heeft verschillende versies toestellen die ze in verschillende delen van de wereld verkopen. Soms ondersteunt zo’n toestel dan niet alle functionaliteit in NL zoals bellen over 4G of WiFi. Kijk dus altijd goed naar de software versie (firmware) en controleer dat deze wel voor de Nederlandse markt is bestemd.
Aangezien jij een iPhone hebt besteld, heb je hier geen last van. Alvast veel plezier met je nieuwe telefoon!
Reputatie 7
Badge +18
Belsimpel os natuurlijk geen provider, maar een webwinkel waar je je abonnement kunt kopen of verlengen, eventueel in combinatie met een telefoon. Ik heb zelf overigens ook goede ervaringen met dergelijke webwinkels, waarbij de prijzen aantrekkelijk zijn en de logistiek goed geregeld. Een enkele keer heb ik wel gelezen dat er grijze import wordt weggezet. Bijvoorbeeld Samsung heeft verschillende versies toestellen die ze in verschillende delen van de wereld verkopen. Soms ondersteunt zo’n toestel dan niet alle functionaliteit in NL zoals bellen over 4G of WiFi. Kijk dus altijd goed naar de software versie (firmware) en controleer dat deze wel voor de Nederlandse markt is bestemd.
Aangezien jij een iPhone hebt besteld, heb je hier geen last van. Alvast veel plezier met je nieuwe telefoon!

Je hebt gelijk, externe provider moet zijn externe aanbieder, gecorrigeerd.

Ik heb overigens nog nooit een grijs import toestel gekregen bij BelSimpel en dat waren allemaal geen iPhones.

Reageer