Beantwoord

Groot prijsverschil bij verlengen

Hey, vanaf volgende week (21e) mag ik gaan verlengen gauw kijken naar een s8 helaas schrok ik tot mijn groten spijt toch wel een beetje van de prijzen op T-Mobile.nl dus keek ik gauw online verder en kwam ik bij mobiel.nl uit toen ik hier het zelfde abonnement selecteerde (10gb + toestel 10.-) zag ik verschillen van wel 65 euro. tussen tmobile zelf en t-mobile via mobiel naja oké t-mobile is t-mobile maar toen zag ik vanuit mijn oog hoek de prijs bij tele 2.... 161 euro minder bij betalen oke 2.5 pm meer maar das alsnog 142 euro meer over die 2 jaar. Dus daarna ook mijn 2 andere opties vergeleken 240 meer voor een iPhone 7 (auw!) en 150 meer voor de huawei p10. Natuurlijk snap ik dat tele 2 een prijsvechter is maarja na 6 jaar klant te zijn met meerderen abonnementen is het wel heel aantrekkelijk om nu voor een besparing van 150-240 over te stappen en waarschijnlijk volgend jaar met het andere abonnement ook. Nu is mijn vraag kan T-Mobile niet zakken met de toestel prijzen waar door de verschillen mindergroot worden( 432 totaal voor iPhone 7 vs 696 is gewoon te veel) want anders ga ik na 6 jaar toch afscheid nemen:(.
icon

Beste antwoord door Poco-Loco 14 mei 2017, 16:34

Nee,

Behalve dat je abonnementen niet blind op prijs moet vergelijken, maar ook echt moet kijken naar wat er nu in zit (overigens, 2,5 euro per maand a 24 maanden is toch 60 euro, dus zoals je nu de 161 vs 142 beschrijft klopt het niet).

Wat betreft toestellen, T-Mobile is een provider en geen primaire mobieltjes winkel. Daarmee, en dit is al echt tig keer langs gekomen hier, kan T-Mobile moeilijk concurreren. Vaak zijn derde partijen goedkoper en kan je via een andere winkel vrij interessante aanbiedingen oppakken.

Echter, het gaat niet gebeuren dat T-Mobile, voor jou, spontaan de prijzen kan aanpassen.

Dus als het toestel de belangrijkste reden is om na slechts 6 jaar (sorry, slecht argument en de meeste hier zitten over de 10 jaar) over te stappen, tja... moet je doen.

Ik zou echter eens heel goed kijken wat je nu precies voor abo wil hebben, wie dat dan het beste aanbiedt (gewoon mede-klant, dus als Tele2 een betere deal is... gewoon doen!) en dan kijken welk toestel je erbij kan nemen. Dan kan het bij dat laatste geen gek idee zijn om bij gsmwinkel, coolblue en weet ik veel wat voor tenten eens te kijken.
Bekijk origineel

17 reacties

Nee,

Behalve dat je abonnementen niet blind op prijs moet vergelijken, maar ook echt moet kijken naar wat er nu in zit (overigens, 2,5 euro per maand a 24 maanden is toch 60 euro, dus zoals je nu de 161 vs 142 beschrijft klopt het niet).

Wat betreft toestellen, T-Mobile is een provider en geen primaire mobieltjes winkel. Daarmee, en dit is al echt tig keer langs gekomen hier, kan T-Mobile moeilijk concurreren. Vaak zijn derde partijen goedkoper en kan je via een andere winkel vrij interessante aanbiedingen oppakken.

Echter, het gaat niet gebeuren dat T-Mobile, voor jou, spontaan de prijzen kan aanpassen.

Dus als het toestel de belangrijkste reden is om na slechts 6 jaar (sorry, slecht argument en de meeste hier zitten over de 10 jaar) over te stappen, tja... moet je doen.

Ik zou echter eens heel goed kijken wat je nu precies voor abo wil hebben, wie dat dan het beste aanbiedt (gewoon mede-klant, dus als Tele2 een betere deal is... gewoon doen!) en dan kijken welk toestel je erbij kan nemen. Dan kan het bij dat laatste geen gek idee zijn om bij gsmwinkel, coolblue en weet ik veel wat voor tenten eens te kijken.
Hoi. Nou de getonde prijzen zijn al met de 5 euro per maand korting van t mobile samen. En qua verschillen beide zijn 10gb voordeeltjes voor t mobile is dan datavrij muziek en dat je sloom internet na die 10 gb krijgt. Maar ja die 10gb verwacht ik niet vol te maken ik heb nu 6gb en zit dr altijd met over vandaar ook dat die 2 voordelen minder zwaar wegen.

Ik snap ook echt wel dat ze me geen 200 euro korting geven. Maar als een kleiner tele 2 ze voor minder kan verkopen. Het toestel is niet de reden om over te stappen want een iPhone 7 is bij t-mobile 2 niet anders als bij tele 2 kpn etc. Maar ja 432 of 696 euro betalen voor het zelfde wel. Natuulijk haalt tele2 een deel hier van uit de duurdere data kosten. En ik vind het echt niet erg om wat meer te betalen voor de betere service maar 240 is wel beetje te veel van het goeie.
En verder los kopen is geen optie een iPhone 7 kost los ~700 euro 10gb met t mobile samen kost 24* (28-5) is 552 euro. Samen kom je dan op 1252 euro uit wat nog duurder is dan tmobiel.nl
Ok, ik zie wat je bedoelt. Tele2 heeft een hele goede aanbieding lopen blijkbaar, maar:
  • Tele2 heeft 100 sms/min... 25ct. per stuk na die 100 he... vs. onbeperkt
  • Datavrije muziek is niet item 1, de gratis doorlopende verbinding na je bundel wel

Kijkend naar de kosten... heeft Tele2 een goede deal lopen, maar ik zou eens kijken hoeveel je belt per maand en wat je aan smsjes doet (ik heb nog 1 aap die weigert over te stappen naar een smartphone, dus ik weet... 10 max per maand ofzo).
Ja ik gebruik 10-20min per maand en 1 a 2 sms dus 100 is genoeg het doorlopen na die 10 gb is idd niet bij tele maar ik verwacht niet over de 6gb te gaan zit nu op 6gb en dat is dan met veel gebruik (zelfs thuis 4g ipv wifi) vaak 3-4 dagen voor einde vd maand aan de 6gb. Het enige waar ik me zit is dat t mobile vaak rond deze tijd van het jaar acties heeft wat het prijsverschil verkleint
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Kevin,

Wat leuk dat je aan het kijken bent naar een verlenging! Ik zou het natuurlijk super leuk vinden als we nog vele jaren toe mogen voegen aan de 6 jaar dat je nu al klant bent 🙂

Ik zie dat Poco-Loco al wat meer heeft verteld over de voordelen van een abonnement bij ons. Vergeet ook niet dat je bij ons op het best geteste netwerk zit 😉 En je kunt elke maand jouw abonnement aanpassen, omhoog of omlaag. Ik zie dat je vanaf 21 mei 2017 kunt verlengen. Wie weet is er volgende week nog een leuke actie, onze prijzen veranderen regelmatig. Als je wilt kan ik je volgende week laten bellen door mijn collega om samen te kijken naar een passend abonnement. Ik merk dat klanten het vaak fijn vinden om toch even te overleggen over een verlenging en hierover te praten. Uiteraard is dit vrijblijvend. Als je gebeld wilt worden, kun je dan aangeven wanneer je het beste bereikbaar bent? Mijn collega's kunnen bellen op werkdagen tussen 11:15 uur tot 19:15 uur.

Ik hoor het graag van je en ik hoop natuurlijk nog vele mooie jaren bij T-Mobile! 😃
Hey vandaag is tele 2 een prijs oorlog begonnen met onbeperkt Internet voor 25 euro per maand waar door ik pm op 35 euro kom met 200 euro bij betalen natuurlijk mag t mobile mij bellen volgende week maar denk niet dat er een goed tegenbod komt
Reputatie 7
Badge +20
Hey Kevin,

Dat zijn inderdaad scherpe prijzen, maar gelukkig hebben we nog de tijd om je te overtuigen! 😉 Jouw contract is vanaf zondag verlengbaar, dus ik zet je op de lijst voor maandagmiddag, rond een uur of 14:00. Hopelijk komt er dan nog wat uit het adviesgesprek!

Als wij je in de tussentijd nog ergens bij kunnen helpen, dan horen we dat graag!
Hoi nou vandaag eindelijk een gesprek gehad
Gister gebeld en helaas geen steek verder kunnen komen. De medewerkster zou niks kunnen doen want door de mobile madness actie zijn de prijzen al het laagst en mag ze geen korting geven. Na ja kan ik nog mee in komen als het waar zou zijn dat ik mobile madness korting zou krijgen naar de prijs is exact en dan ook exact gelijk aan die prijs van 2weken terug. Volgens de medewerkster klopte dit niet en waren ze eerst hoger.

Ten tweede werd mij even doodleuk verteld dat mobile.nl garantie loze import telefoons verkoop. Als dit waar zou zijn dan zou mobiel.nl. garantie lozen telefoons voor jullie verkopen wantja ik koop hem wel via mobiel.nl maar teken een contract bij jullie.
Dus krijg ik nog echt en fatsoenlijk aanbod ipv nee kan niks doen nee je hebt al mobile madness korting kug 0.0% kug.
Reputatie 7
Badge +20
Hey Kevin,

Jammer dat je niet verder bent gekomen met het telefoongesprek met mijn collega. Het klopt inderdaad dat we in de tussentijd Unlimited Madness hebben en dat daardoor de kortingen erg scherp zijn. Het is ook niet zo dat er een verschil is met de kortingen online en die je bij een gesprek ontvangt, maar er kan direct advies worden gegeven. De kortingen van Unlimited Madness zijn afhankelijk van het abonnement en toestel waar je voor gaat, dus daar hangt het dan ook nog vanaf.

De garantie op telefoons via Mobiel.nl snap ik niet helemaal. Mobiel.nl biedt dit als garantievoorwaarden aan, dus ik begrijp niet zo goed waar het vandaan komt dat er geen garantie op zou zitten. Misschien werd er bedoeld dat je afhankelijk bent van de garantie en service van Mobiel.nl wanneer jouw toestel kuren vertoont. Dit gaat op zo'n moment dan niet via ons, maar via de verkopende partij.

Als je nog verdere vragen voor ons hebt, dan horen we dat graag van je!
Hoi David.

Ik snap dat er nu kortingen lopen. Maar deze kortingen gelden niet op de iPhone 7. Ik was vandaag in de mobile shop en hier werd mij verteld dat het prijs verschil van 10gb pm bij een iPhone 7 (25.-pm) en bij een s8,xz Premium, p10 en g6 (22.50 pm) komt door dat Apple geen vergoeding wil afdragen aan t mobile en er daarom ook geen korting nu is die er wel bij de andere merken zijn. Ook werd mij verteld dat het prijs verschil tussen t mobile. Op mobiel.nl en bij jullie zelf komt door de service en garantie levering en zelf toestellen inkoopt en dat daardoor prijs verschil is oké klinkt aannemelijk maar toen vroeg ik me dus af waarom de totaal prijs van de Phone nog steeds hoger is.

Het liefst koop ik de iPhone 7 via mobiel.nl want snap wel waarom die daar goedkoper is en kan ik 10gb pm voor 22.5 pm krijgen net als bij andere toestelen het geval is. Hierdoor komt het verschil met tele 2 op 79 euro en voor dit extra bedrag blijf ik wel met liefde bij tmobile
Reputatie 7
Badge +20
Hoi Kevin,

Scherp inderdaad, maar de prijzen zijn sowieso erg scherp op het moment!

Het verschil met Mobiel.nl kunnen wij in dit geval niet voor je overbruggen, maar je kunt het dus in ieder geval via Mobiel.nl wel alsnog regelen. :)

Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen we dat graag!
Hoi Kevin,

Scherp inderdaad, maar de prijzen zijn sowieso erg scherp op het moment!

Het verschil met Mobiel.nl kunnen wij in dit geval niet voor je overbruggen, maar je kunt het dus in ieder geval via Mobiel.nl wel alsnog regelen. :)

Als je onze hulp nog nodig hebt, dan horen we dat graag!

Nee dat snap ik maar die 2,50 prijs verschil tussen 10gb bij s8 en 10gb bij iPhone 7 wel? Want liefst betaal ik het toestel in 1 x af dan bij mobiel.nl en dan met 5euro t mobile samen 17.50 voor m'n 10gb bundel
Reputatie 4
Hoi Kevin,

Dat is niet mogelijk, anders had ik het graag voor je gedaan!

Zoals mijn collega David zei, kan je dan het beste jouw verlenging afsluiten via mobiel.nl. Dat is voor jou nu veel voordeliger.

Ik wens je alvast een fijn en zonnig weekend toe!
na dat mijn lg g4 dit weekend de geest gegeven had:(:( toch maar een iPhone via mobiel.nl bij T-Mobile besteld. En net binnen gekregen. helaas kon ik hier geen deezer vast selecteren. kan dit nog toegevoegd worden? Zonder dat de kosten/kortingen van de bel en data bundel veranderen(25 pm voor 10gb)?

en ook stond op deze lg nog het sms`je voor de 48 uur onbeperkt internet..:(
Reputatie 6
Badge +17
Hoi Kevin,

Balen van jouw LG! Maar toch gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst 🙂

Ik zie dat jouw verlenging op 21/09/2017 ingaat, dus dat duurt nog eventjes. Zodra jouw verlenging is ingegaan kun je via My T-Mobile bij Bundels aanpassen de Deezer bundel toevoegen. Mocht het niet lukken, laat het dan weten. Dan voegen wij 'm tegen die tijd toe!

Ik zie inderdaad dat je op 12/06 een sms hebt ontvangen over de 48 uur onbeperkt internet. De einddatum van jouw is 26/06 dus je bent nog op tijd 🙂 Je kunt UNLIMITED AAN sms'en naar 2244. Dan moet het gewoon werken!

Veel plezier ermee en geniet van het mooie weer voor nu! En als ik nog iets voor je kan betekenen laat het gerust weten!

Reageer