Vraag

GSM Topdeal en contract T-mobile

• 25 augustus 2012
  • 67 reacties
  • 5619 Bekeken

Toon eerste reactie

67 reacties

[quote]
Was het maar waar. Dit abonnement heb ik ook afgesloten op met ingang van 22 oktober. Helaas is de korting voor 24 maanden niet op de factuur verrekend. Ik moet dus meer dan 50 euro betalen ipv de afgesproken ca.25 euro. Na contact met T-mobile is dit niet opgelost, ik moest mijn contract naar ze opsturen. T-mobile kon of wilde zelf niet nagaan wat voor contract ik met ze had. Telefonisch contact opgenomen met GSM topdeal. Daar vertelde iemand mij dat T-mobile fouten had gemaakt met de BTW verhoging waardoor een aantal klanten geen korting kregen op de factuur. GSM topdeal gaat nu actie ondernemen nadat ik de factuur naar ze heb gezonden. Dank je wel t-mobile voor de medewerking, niet dus. In plaats van fouten toe te geven de klant moeite laten doen om te bewijzen dat de korting echt is afgesproken. Na jaren abonnement te hebben bij ze is dit hun dank

Beste Wilmad
Als je iets verder had gelezen in ditzelfde topic....
had je deze post gezien: uitleg

En verder... ik vind dat T-Mobile en hun dealers dit soort zaken inderdaad goed moeten regelen!

Dank voor je reactie. Ok, had ik toevallig in een forum moeten lezen dat mijn korting op de 2e factuur ook over de 1e verrekend wordt. Betekent dus dat met 50% korting ik in de 2e maand niets betaal als ik niet buiten mijn bundel gegaan. Maar niet netjes van t-mobile om hun klanten hierover niet te informeren.Hierdoor ben ik er overigens nog niet zeker van of ze de fout ook bij mij ontdekt hebben.
@Ron78,
Iedere klant die nu verlengt of een nieuw contract afsluit heeft Travel & Surf. Met deze dienst kun je in het buitenalnd een dag of weekpas kopen waarmee je kunt internetten. Als je geen pas afsluit dan kun je in het buitenland geen gebruikmaken van internet. Travel & Surf is een gratis dienst. Voor de verschillende passen betaal je wel.

Als ik kijk bij je overzicht op My T-Mobile dan zie ik 125 minuten en 125 sms staan. Verder heb je iedere maand 300 MB aan data.

@Wilmad,
Het is bekend dat de kortingen niet goed verrekend worden, we weten ook voor welke klanten dit het geval is. De kortingen worden inderdaad alsnog automatisch verrekend op de tweede factuur. Excuses voor het ongemak.
Reputatie 5
Bedankt voor je reactie! Groeten van een tevreden t-mobile klant!
Ik heb een abbonement afgesloten bij gsmtopdeal.nl dit abbonement zou 20,95 per maand kosten. Dit is dus niet het geval. Ik betaal 43,31 per maand volgens mijn abbonement gegevens. De kortingen waren wel op mijn factuur te zien maar worden hier niet van afgetrokken. Mijn vraag wordt dit er nog afgehaalt aangezien ik geen 43 euro ga betalen 😂
Reputatie 5
Ik heb een abbonement afgesloten bij gsmtopdeal.nl dit abbonement zou 20,95 per maand kosten. Dit is dus niet het geval. Ik betaal 43,31 per maand volgens mijn abbonement gegevens. De kortingen waren wel op mijn factuur te zien maar worden hier niet van afgetrokken. Mijn vraag wordt dit er nog afgehaalt aangezien ik geen 43 euro ga betalen :')

Hallo Roosvandermeij, welkom op het T-Mobile Forum!

Lees even verder in dit topic en met name deze post: KLIK
Misschien dat je dat iets geruststelt.
Hoi,

Ook ik heb vorige maand (12 oktober) een abbonement afgesloten via GSM topdeal (bel+sms+web 250 + 200MB).
Mijn factuur is ook vele malen hoger uitgevallen (87 euro ipv de 35 euro die het zou behoren te zijn).

Als ik dit topic zo lees ben ik wel een beetje gerustgesteld, maar het punt is dat er enkel voor de periode 12 okt-27okt een korting op de 200MB (internet smart start) is berekent en er over de andere kosten geen kortingen zijn verrekent. Ik zou dan ook graag bevestigd willen krijgen dat dit met mijn komende factuur goed zal komen. 

Groet, 
Reputatie 5
Hoi Rick.I,  T-Mobile Moderator Anne-Marie geeft aan dat het bekend is dat de kortingen niet goed verrekend worden en dat het op de tweede factuur automatisch gecorrigeerd wordt. Je mag er dus van uitgaan dat het goed komt. 🙂
Ik heb sinds 26-10-2012 een  Bel & Sms & Web 250 (via gsmtopdeal).  Ik dacht dat ik genoeg zou hebben aan de 500MB, maar voor de zekerheid heb ik ook  de  Voordeelbundel erbij genomen voor maar €1,- per maand. De snelheid van de 500 MB is 3.6 Mbps , maar de snelheid van de extra bundel is slechts 1 Mbps.
Dit is voor mij geen probleem, omdat ik de extra bundel heb aangeschaft voor de zekerheid. Nu blijkt echter dat EERST de extra bundel wordt verbruikt en pas DAARNA de normale bundel van 500 MB. Dit is ronduit belachelijk, nu heb ik de eerste 200MB  traag internet en pas daarna het  internet met de normale snelheid.  Dit is te gek voor woorden en onacceptabel. Ik wil dat mijn standaard 500MB eerst wordt verbruikt en pas daarna de extra bundel. Ik kan dit zelf niet verhelpen, dus ik vraag T-mobile dit te doen. DE EXTRA BUNDEL TEGEN EEN GEREDUCEERD TARIEF IS EEN AANBIEDING VOOR T-MOBILE ZELF EN NIET VOOR DE KLANT.
Reputatie 5
oh?? Echt? dan ben ik blij dat ik die extra bundel er niet bij heb genomen...  Ik ben wel benieuwd naar hoe dit zit!  lijkt me toch dat dit anders om zou moeten... zo schiet het niet op natuurlijk! 

Heb je dit al bij GSM topdeal neergelegd? Ik denk dat hun in deze jouw eerste aanspreekpunt zijn, je hebt immers met hun zaken gedaan. 

Ik ben erg benieuwd! 
Reputatie 5
Hoi hendrik8, een snelheid van maximaal 1Mbps vind ik persoonlijk niet langzaam. Kun je voor de zekerheid testen of je met de bundel die 1Mbps eigenlijk wel haalt? Dit kun je testen met bijvoorbeeld de gratis speedtest app voor Android en iPhone.
oh?? Echt? dan ben ik blij dat ik die extra bundel er niet bij heb genomen...  Ik ben wel benieuwd naar hoe dit zit!  lijkt me toch dat dit anders om zou moeten... zo schiet het niet op natuurlijk! 

Heb je dit al bij GSM topdeal neergelegd? Ik denk dat hun in deze jouw eerste aanspreekpunt zijn, je hebt immers met hun zaken gedaan. 

Ik ben erg benieuwd! 

Beste Ron78,

Uiteraard heb ik eerst kontakt opgenomen met GSMtopdeal. Zij hebben bevestigd dat de extra bundel een langzamere snelheid heeft dan de normale bundel en ook dat de extra bundel eerst wordt verbruikt. Het is ook in de kleine lettertjes terug te vinden op de GSMtopdeal website, waar ik overheen heb gekeken bij het afsluiten van het kontrakt. GSMtopdeal vindt dit een zaak van T-Mobile en weigert om hierover met T-mobile kontakt op te nemen of anderzins te reageren..
Hoi hendrik8, een snelheid van maximaal 1Mbps vind ik persoonlijk niet langzaam. Kun je voor de zekerheid testen of je met de bundel die 1Mbps eigenlijk wel haalt? Dit kun je testen met bijvoorbeeld de gratis speedtest app voor Android en iPhone.

Dag Minty,

- Uiteraard heb ik de snelheid gemeten. Speedtest.net geeft 960 kbps aan. Dus 1Mpbs wordt bijna gehaald.
- Volgens de T-mobile website is een snelheid van 1 Mbps voor mensen bedoelt die niet al te veel internetten. Dat jij een snelheid van 1 Mbps niet langzaam vindt is jouw mening, die door de meeste internet gebruikers niet gedeeld zal worden. T-mobile hanteert diverse snelheden : 1 Mbps , 3.6 Mbps en voor de snelle boys/girls 14.4 Mbps. Dus absoluut en relatief is 1 Mbps langzaam.
- Jouw vraag heeft verder weinig  te maken met mijn probleem. Mijn probleem is dat door de extra bundel de eerste 200MB een langzamere snelheid heeft dan de basis bundel van 500MB. Dit MOET omgekeerd zijn.
- Ik begrijp dat jij een moderator bent. Ik zou zeggen:  maak een einde aan deze belachelijke regel dat ik eerst een langzame snelheid krijg en pas later een snellere snelheid. Op deze manier is de extra bundel tegen gereduceerd tarief eigenlijke een hele dure bundel.
Reputatie 5
Ik vind het wel logisch dat je voor datagebruik eerst de internetbundel aanspreekt en daarna pas je bel/sms/web-bundel.
Daar zit ook een reden achter. Op deze manier houd je de meeste controle over je tegoed.
Van een internetbundel kun je namelijk niet bellen, dus zou je in een voorkomend geval dat je bel/sms/web-bundel snel op is, het buiten-de-bundeltarief gaan betalen. Bij andere providers w.o. HollandsNieuwe gebeurt het op exact dezelfde wijze. Voor data spreek je eerst je internetbundel aan en dan pas je bel/sms/web-bundel.

De snelheid vind ik een ander verhaal. Dat is inderdaad een kronkel.
Behaal je daarentegen echt 1MB down, dan zit je in doorsnee niet gek. Hogere bundels halen namelijk zelden hun theoretisch beschikbare snelheid.
Reputatie 5
Dag Minty,

- Ik begrijp dat jij een moderator bent. Ik zou zeggen:  maak een einde aan deze belachelijke regel dat ik eerst een langzame snelheid krijg en pas later een snellere snelheid. Op deze manier is de extra bundel tegen gereduceerd tarief eigenlijke een hele dure bundel.

Als Moderators hebben wij die rollen niet. Wij posten en reageren hier vrijwillig op het forum.
Beste Ron78,

Ik heb al op jouw antwoord gereageerd, maar ik ben een ding vergeten te vertellen.
GSMtopdeal kwam uiteindelijk met de suggestie om de extra bundel van 200MB op te zeggen (opzegtermijn van een maand), zodat ik direkt het snellere internet zou krijgen, m.a.w GSMtopdeal vindt de aanbieding eigenlijk ook niet kloppen.
Reputatie 5
Beste Ron78,

Ik heb al op jouw antwoord gereageerd, maar ik ben een ding vergeten te vertellen.
GSMtopdeal kwam uiteindelijk met de suggestie om de extra bundel van 200MB op te zeggen (opzegtermijn van een maand), zodat ik direkt het snellere internet zou krijgen, m.a.w GSMtopdeal vindt de aanbieding eigenlijk ook niet kloppen.

@hendrik8,
Voordat je beslist, reken nog een keer goed na en denk even verder dan vandaag.
200MB voor 1 € is heel weinig geld.
Zeg je de bundel nu op en wil je over een tijdje toch zo'n bundel terug, zit je op 9,95 p/mnd
Probeer het eens een maand of 2. Ben je dan nog van mening dat je een slechte optie hebt, dan heb je 2 € geïnvesteerd in onderzoek. Die zijn dan goed terechtgekomen en je weet zeker dat je een goede keuze maakt.

Succec
Dag Minty,

Als Moderators hebben wij die rollen niet. Wij posten en reageren hier vrijwillig op het forum.

Beste edro,

Ik had de indruk dat dit forum een onderdeel is van T-mobile en dat de moderators in dat geval T-mobile personeel is. Mijn excuses voor dit misverstand. Waar kan ik dan deze klacht het beste kwijt ?
Beste Ron78,

@hendrik8,
Voordat je beslist, reken nog een keer goed na en denk even verder dan vandaag.
200MB voor 1 € is heel weinig geld.
Zeg je de bundel nu op en wil je over een tijdje toch zo'n bundel terug, zit je op 9,95 p/mnd
Probeer het eens een maand of 2. Ben je dan nog van mening dat je een slechte optie hebt, dan heb je 2 € geïnvesteerd in onderzoek. Die zijn dan goed terechtgekomen en je weet zeker dat je een goede keuze maakt.

Succec

Beste edro,

Jouw voorstel om het verder uit te proberen zou een goed voorstel zijn indien de snelheden van de beide bundels dezelfde is. Maar dit is nu juist het probleem. Nog een maand langzaam internet uitproberen ????
Reputatie 5
Beste edro,

Jouw voorstel om het verder uit te proberen zou een goed voorstel zijn indien de snelheden van de beide bundels dezelfde is. Maar dit is nu juist het probleem. Nog een maand langzaam internet uitproberen ????

Ik geef alleen maar mee hoe ik er tegenaankijk.
Het is een bundel die normaliter niet eens verkocht wordt bij dit abonnementstype.
In dat licht blijf ik het een super aanbieding vinden van GSMTopdeal.

Ik heb de prijslijst ter verduidelijking toegevoegd. Je zult zien dat jouw bundel niet eens te bestellen is bij dit abonnement.
Het is een speciale package deal die GSMTopdeal heeft samengesteld met T-Mobile. 

Zij hadden jou hier vooraf aan jouw aankoop beter over moeten informeren. Daar ben ik het mee eens.
Daarnaast is het de plicht van een consument om van te voren ook zelf te onderzoeken.

Neem een beslissing. (kort) aanhouden of opzeggen.

(Ik heb vanaf 2007 met minder dan 1MB down gewerkt en dat is nooit een probleem geweest. Pas sinds september 2011 heb ik 7,2MB waar ik in de praktijk zelden boven de 2,5/3MB down uitkom. Ik merk het verschil met voorheen niet.)
Reputatie 5
Ik vond het ook al te mooi om waar te zijn.  Ik begrijp best dat ze eerst de extra bundel aanspreken. Maar , zoals Edro al zegt, de snelheid...  vind ik niet logisch. Maar voor die ene euro zou ik het nog wel een maandje proberen. Denk ik.. Opzeggen kan altijd nog.  Maar ik denk ook dat je best het verschil zult merken tussen die 1 mbps en die 3,6 mbps.  andersom was een stuk beter te begrijpen geweest. Je doet zaken met GSMtopdeal en die schuiven het nu af op t-mobile? beetje krom.

wat ik wel vreemd vind; Nu kon je voor één euro die extra bundel van 200 mb/1 mbps afsluiten. Als je die er later extra bij zou willen kost diezelfde bundel ineens 9,95!  Dan heb je een dure abbo met snel internet, neem je er een extra bundel bij. Deze bundel wordt als eerste aangesproken, maar de snelheid ligt een stuk lager. Ik zou daar, netjes gezegd, dan best heel erg van balen! Ik vind ook dat gsmtopdeal kopers beter moet informeren hier over, zet gewoon de snelheden erbij.. alleen " snel internet" is niet toereikend. zet daar evt ook de volgorde van de bundels bij. Dan is dat iig duidelijk. 
Ik zou voor die ene euro me niet ergeren.  Opzeggen, meteen snel internet en iets beter opletten op je ge/verbruik. 
Reputatie 5
hmm nog even een aanvulling..

ben even aan het graven gegaan op de site van gsmTopdeal, 

het staat inderdaad wel bij onder het kopje tarieven.. zie printscreen... 
Maar blijf het vreemd vinden dat je eerst een bundel op moet maken met een lagere snelheid!
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LKR7U7FT.jpg
Reputatie 5
@Ron78, ik vind het ook vreemd.
Maar begrijp je mijn redenatie dat je op deze manier controle houdt over je belbundel?
Internet je >500 MB dan hun je dus nooit bellen binnen het bundeltarief...
Reputatie 5
ja ik begrijp het wel, maar snappen doe ik het niet 🙂  
Reputatie 5
Anyway, ik heb er nog eens over nagedacht. Het is en blijft een GSMTopdeal issue.
Niet handig van TM dat ze die Internet Smart Start Voordeelbundel bij dit abonnement hebben geschoven.
Beste Edro/Ron78,

Het wordt steeds leuker.
Ik heb toch besloten om de bundel te annuleren.
Dit is echter niet mogelijk via my T-Mobile.
Ik heb toen een e-mail gestuurd naar de klantenservice met het verzoek om deze extra bundel te annuleren.
Ik kreeg de volgende e-mail terug :

Geachte heer Lammers,

Vriendelijk bedankt voor uw e-mailbericht. Ik geef hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u uw Internet Smart Start '12 wil annuleren.

Uit mijn informatie blijkt dat u een Bel & SMS & Web 250 + Internet Smart Start '12. De Internet Smart Start '12 is een vast bundel dat gekoppeld is aan uw contract. U heeft met de Internet Smart Start '12, 200 MB extra bij uw tariefplan voor 1 euro extra. Uw Internet Smart Start '12 kan ik niet annuleren.

Mijn excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Mustafa
T-Mobile Klantenservice BV

Ik word nu een beetje moedeloos van T-Mobile,

Anyway, ik heb er nog eens over nagedacht. Het is en blijft een GSMTopdeal issue.
Niet handig van TM dat ze die Internet Smart Start Voordeelbundel bij dit abonnement hebben geschoven.

Reageer