Vraag

GSM Topdeal en contract T-mobile


Goedemiddag, 

Ik heb een vraag over mijn contract.

Ik heb bij GSM Topdeal gekozen voor een voordeelbundel, de bundel voor 1 euro 200 MB internet extra, maar kan deze nergens terug vinden op het contract. Eveneens de 24 maanden korting. Bij een 24 mnd Bel & SMS & Web 250 (250 min. + 250 sms) + 500 MB internet voor 22,45 p/mnd abonnement met toestel.

Zijn deze kortingen en bundels wel mee gerekend?

Of wordt dit gedaan zoals de kortingen op de facturen, dit las ik op het forum, dat de korting niet op de factuur staan maar wel gerekend worden?

Alvast bedankt,

Thom

67 reacties

Ik heb ook een abonnement afgesloten via gsm topdeal.
Het abonnement is, ivm nummerbehoud ingegaan op 21-12-2012.
Het abonnement dat ik heb afgesloten zou 21,95 per maand gaan kosten. Op mijn eerste factuur staat echter een bedrag van 53 euro. En op My tmobile staat dat ik een abonnement van 43 euro en centen heb.
Nu kan ik me voorstellen dat op de eerste factuur ook de aansluitkosten verrekend worden.
Maar betaal ik dan vanaf mijn volgende factuur het afgesproken bedrag?
Vraag:

De einddatum van mijn contractsperiode was maart 2012, ik kom dus in aanmerking voor abonnementsverlenging.

Nu zag ik op gsmtopdeal wat mooie aanbiedingen maar nu vroeg ik me af: mag ik hier als klant van t-mobile gebruik van maken? Of is één van de voorwaarden dat je bijv. minimaal 3 maanden geen t-mobile klant geweest mag zijn (ik kan het op de site niet terugvinden)?

Edit: ik heb het al gevonden: "Ik heb al een abonnement bij T-Mobile. Dien ik dan ook aansluitkosten te betalen?

Als je een bestelling voor een nieuw abonnement bij ons plaatst, betaal je altijd eenmalig aansluitkosten, ongeacht of je al T-Mobile klant bent. De aansluitkosten worden in rekening gebracht op de 1e factuur. Ben je al T-Mobile abonnee, dan kan je het contract ook via ons verlengen. Je betaalt dan geen aansluitkosten."

🙂
Reputatie 5
@Maikk

De verhoging van de BTW per 1 oktober is door de overheid opgelegd. T-Mobile heeft daar geen invloed op. Over alle abonnementen betaal je vanaf 1 oktober het BTW tarief van 21%. Het maakt daarbij niet uit of je je contract voor of na 1 oktober bent aangegaan. Voor meer informatie kun je hier terecht.

Mijn collega heeft je facturen gecorrigeerd en een creditnota gemaakt. Het bedrag dat je gecrediteerd krijgt zal worden verrekend met het openstaande bedrag. 🙂

@ron78

Heb jij het contract afgesloten voor 1 okt ( ook al is het later ingegaan ) dan is een btw herberekening terecht.
Afgesloten na 1 okt met de incl btw prijs van VOOR 1 okt op overeenkomst, dan is deze bindend.
Ook al hebben ze een rekenfout gemaakt. Consumenten mogen namelijk van een incl btw prijs uitgaan.



Ik heb mijn abonnement op 19 oktober getekend, maar ik zou volgens T-Mobile ook de 21% betalen omdat ik het abonnement op 30 september had besteld.. Erg krom allemaal
En mijn facturen kloppen nu ook al 3 keer achter elkaar niet
Reputatie 5
Hahaha mag ik ook wat te zeuren hebben?
Reputatie 5
@Ron78
Kom op Ron......
Reputatie 5
ja, heb m begin september vernieuwd. Dus het is wettelijk gezien terecht. Maar gevoelsmatig he..? 🙂
Reputatie 5
@ron78

Heb jij het contract afgesloten voor 1 okt ( ook al is het later ingegaan ) dan is een btw herberekening terecht.
Afgesloten na 1 okt met de incl btw prijs van VOOR 1 okt op overeenkomst, dan is deze bindend.
Ook al hebben ze een rekenfout gemaakt. Consumenten mogen namelijk van een incl btw prijs uitgaan.
Reputatie 5
nou, de eerste is binnen.. Iets meer dan 18 euro, buiten de overige kosten om, ipv de afgesproken 17,45 incl 21 % btw.  Ook bij mij hebben ze de oude netto prijs (iets meer dan 16 euro ex btw) opnieuw berekend met 21% btw. ) 

Technisch gezien niet erg netjes van GSMtopdeal, aangezien een ieder die voor de verhoging van de BTW dus nu gemiddeld een euro per maand meer betaald voor precies hetzelfde abonnement, waar de rest gewoon 17,45 betaald. Ik heb ze al een mail gestuurd met mijn bevindingen.  

(ja wat is nou die ene euro? dat is een supertrage Internetbundel van 200MB extra, of, 24 euro tijdens de looptijd van het contract, of 24 euroknallers bij de Mac.)
Reputatie 5
ik ben benieuwd hoe het met mij gsmtopdeal abo gaat.. zal eerdaags de eerste rekening wel te zien krijgen... 
Goedendag,

Ik heb ook een contract afgesloten bij gsm topdeal.
van 17,45 plus extra internet bundel voor 1 euro.
Dit heb ik in 11 oktoker afgesloten.
De eerste factuur was ruim boven de 45 euro.
Ik heb toen op het forum rond gekeken of er meer mensen waren met dit probleem.
Dat was dus zo, en er werd vermeld dat dat op de volgende factuur opgelost zou zijn.
Nu heb ik net de nieuwe factuur gekregen en dat is het normale abonnement prijs van 38,13 euro en dan zit de extra internet bundel er nog niet eens bij.
Kan hier eens naar gekeken worden?

Groet,
Alweer krijg ik mijn korting niet op mijn in september afgesloten abonnement via GSM topdeal. Ondanks de toezegging per e-mail van T-Mobile dat na de 1e factuur waarop de korting niet was verrrekend  het de volgende maand verrekend zou worden heb ik weer een nota gekregen voor het hele bedrag. Dat is dus al meer dan 50 eruo teveel berekend over 2 maanden. Ik ga dit bedrag absoluut storneren. Ik hoop dat het nog ooit goed komt......

met vriendelijke groet,

Wilma
Een twee jarig abonnement afgesloten met 50% korting via anwb advertentie bij GSMTOPDEAL nu verandert naar een jaar de prijs van de maand tarief,zonder korting,dit klopt niet,wat is er mis,
Beste Anne-Marie,

Hierbij bevestig ik dat ik de extra bundel van 200MB uitgezet wil hebben.
Ik hoop dat je de betreffende konversatie hebt gelezen.
Ik blijf het vreemd vinden dat de extra bundel eerst verbruikt dient te worden alvorens de standaardbundel wordt aangesproken, aangezien deze extra bundel een lagere snelheid heeft.


@https://"https://forum.t-mobile.nl/members/hendrik8-266757/",

Edro heeft mij gevraagd om even naar je klacht te kijken. Ik begrijp dat je alleen gebruik van de Bel & Sms & Web 250 wilt maken en de Internet Smart Start bundel wilt laten vervallen? Als je dit nog even wilt bevestigen in een reactie op dit bericht dan annuleer ik de Internet Smart Start bundel voor je.

Reputatie 5
daar is Anne-Marie!!!! mijn favo moderator! Nu komt het goed!  :D
Reputatie 5
@hendrik8,

Edro heeft mij gevraagd om even naar je klacht te kijken. Ik begrijp dat je alleen gebruik van de Bel & Sms & Web 250 wilt maken en de Internet Smart Start bundel wilt laten vervallen? Als je dit nog even wilt bevestigen in een reactie op dit bericht dan annuleer ik de Internet Smart Start bundel voor je.
Reputatie 5
Ik kan in de T-Mobile prijslijst van de bundel nergens lezen, dat deze bundel een zogenaamde vaste bundel is!
Er staat letterlijk op de site van GSMTopdeal dat deze per maand is stop te zetten.

Ik zet dit topic morgen door naar een T-Mobile Moderator, met de vraag of hij er naar wil kijken.
Beste Edro/Ron78,

Het wordt steeds leuker.
Ik heb toch besloten om de bundel te annuleren.
Dit is echter niet mogelijk via my T-Mobile.
Ik heb toen een e-mail gestuurd naar de klantenservice met het verzoek om deze extra bundel te annuleren.
Ik kreeg de volgende e-mail terug :

Geachte heer Lammers,

Vriendelijk bedankt voor uw e-mailbericht. Ik geef hierop graag de volgende reactie.

U geeft aan dat u uw Internet Smart Start '12 wil annuleren.

Uit mijn informatie blijkt dat u een Bel & SMS & Web 250 + Internet Smart Start '12. De Internet Smart Start '12 is een vast bundel dat gekoppeld is aan uw contract. U heeft met de Internet Smart Start '12, 200 MB extra bij uw tariefplan voor 1 euro extra. Uw Internet Smart Start '12 kan ik niet annuleren.

Mijn excuses voor het ongemak.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Mustafa
T-Mobile Klantenservice BV


Ik word nu een beetje moedeloos van T-Mobile,

Ron78 schreef:

ja ik begrijp het wel, maar snappen doe ik het niet 🙂  


Anyway, ik heb er nog eens over nagedacht. Het is en blijft een GSMTopdeal issue.
Niet handig van TM dat ze die Internet Smart Start Voordeelbundel bij dit abonnement hebben geschoven.

Reputatie 5
Ron78 schreef:

ja ik begrijp het wel, maar snappen doe ik het niet 🙂  


Anyway, ik heb er nog eens over nagedacht. Het is en blijft een GSMTopdeal issue.
Niet handig van TM dat ze die Internet Smart Start Voordeelbundel bij dit abonnement hebben geschoven.
Reputatie 5
ja ik begrijp het wel, maar snappen doe ik het niet 🙂  
Reputatie 5
@Ron78, ik vind het ook vreemd.
Maar begrijp je mijn redenatie dat je op deze manier controle houdt over je belbundel?
Internet je >500 MB dan hun je dus nooit bellen binnen het bundeltarief...
Reputatie 5
hmm nog even een aanvulling..

ben even aan het graven gegaan op de site van gsmTopdeal, 

het staat inderdaad wel bij onder het kopje tarieven.. zie printscreen... 
Maar blijf het vreemd vinden dat je eerst een bundel op moet maken met een lagere snelheid!
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LKR7U7FT.jpg
Reputatie 5
Ik vond het ook al te mooi om waar te zijn.  Ik begrijp best dat ze eerst de extra bundel aanspreken. Maar , zoals Edro al zegt, de snelheid...  vind ik niet logisch. Maar voor die ene euro zou ik het nog wel een maandje proberen. Denk ik.. Opzeggen kan altijd nog.  Maar ik denk ook dat je best het verschil zult merken tussen die 1 mbps en die 3,6 mbps.  andersom was een stuk beter te begrijpen geweest. Je doet zaken met GSMtopdeal en die schuiven het nu af op t-mobile? beetje krom.

wat ik wel vreemd vind; Nu kon je voor één euro die extra bundel van 200 mb/1 mbps afsluiten. Als je die er later extra bij zou willen kost diezelfde bundel ineens 9,95!  Dan heb je een dure abbo met snel internet, neem je er een extra bundel bij. Deze bundel wordt als eerste aangesproken, maar de snelheid ligt een stuk lager. Ik zou daar, netjes gezegd, dan best heel erg van balen! Ik vind ook dat gsmtopdeal kopers beter moet informeren hier over, zet gewoon de snelheden erbij.. alleen " snel internet" is niet toereikend. zet daar evt ook de volgorde van de bundels bij. Dan is dat iig duidelijk. 
Ik zou voor die ene euro me niet ergeren.  Opzeggen, meteen snel internet en iets beter opletten op je ge/verbruik. 
Reputatie 5
hendrik8 schreef:

Beste edro,

Jouw voorstel om het verder uit te proberen zou een goed voorstel zijn indien de snelheden van de beide bundels dezelfde is. Maar dit is nu juist het probleem. Nog een maand langzaam internet uitproberen ????



Ik geef alleen maar mee hoe ik er tegenaankijk.
Het is een bundel die normaliter niet eens verkocht wordt bij dit abonnementstype.
In dat licht blijf ik het een super aanbieding vinden van GSMTopdeal.

Ik heb de prijslijst ter verduidelijking toegevoegd. Je zult zien dat jouw bundel niet eens te bestellen is bij dit abonnement.
Het is een speciale package deal die GSMTopdeal heeft samengesteld met T-Mobile. 

Zij hadden jou hier vooraf aan jouw aankoop beter over moeten informeren. Daar ben ik het mee eens.
Daarnaast is het de plicht van een consument om van te voren ook zelf te onderzoeken.

Neem een beslissing. (kort) aanhouden of opzeggen.

(Ik heb vanaf 2007 met minder dan 1MB down gewerkt en dat is nooit een probleem geweest. Pas sinds september 2011 heb ik 7,2MB waar ik in de praktijk zelden boven de 2,5/3MB down uitkom. Ik merk het verschil met voorheen niet.)

hendrik8 schreef:

Beste Ron78,

Ik heb al op jouw antwoord gereageerd, maar ik ben een ding vergeten te vertellen.
GSMtopdeal kwam uiteindelijk met de suggestie om de extra bundel van 200MB op te zeggen (opzegtermijn van een maand), zodat ik direkt het snellere internet zou krijgen, m.a.w GSMtopdeal vindt de aanbieding eigenlijk ook niet kloppen.



@hendrik8,
Voordat je beslist, reken nog een keer goed na en denk even verder dan vandaag.
200MB voor 1 € is heel weinig geld.
Zeg je de bundel nu op en wil je over een tijdje toch zo'n bundel terug, zit je op 9,95 p/mnd
Probeer het eens een maand of 2. Ben je dan nog van mening dat je een slechte optie hebt, dan heb je 2 € geïnvesteerd in onderzoek. Die zijn dan goed terechtgekomen en je weet zeker dat je een goede keuze maakt.

Succec



Beste edro,

Jouw voorstel om het verder uit te proberen zou een goed voorstel zijn indien de snelheden van de beide bundels dezelfde is. Maar dit is nu juist het probleem. Nog een maand langzaam internet uitproberen ????

Reageer