Vraag

GSM Topdeal en contract T-mobile

Goedemiddag, 

Ik heb een vraag over mijn contract.

Ik heb bij GSM Topdeal gekozen voor een voordeelbundel, de bundel voor 1 euro 200 MB internet extra, maar kan deze nergens terug vinden op het contract. Eveneens de 24 maanden korting. Bij een 24 mnd Bel & SMS & Web 250 (250 min. + 250 sms) + 500 MB internet voor 22,45 p/mnd abonnement met toestel.

Zijn deze kortingen en bundels wel mee gerekend?

Of wordt dit gedaan zoals de kortingen op de facturen, dit las ik op het forum, dat de korting niet op de factuur staan maar wel gerekend worden?

Alvast bedankt,

Thom

67 reacties

Reputatie 7
@Thom777
Welkom op het T-Mobile Forum. :)

Ik zie de T-Mobile 200 MB Extra Bundel niet bij de opties in je gegevens staan. Ik ga navraag voor je doen en kom er dus nog op terug!

De kortingen vind je straks terug op je factuur onder het kopje kortingen/overige kosten. 🙂
Reputatie 7
@Thom777
Ben ik weer! 😃 Het is me nu duidelijk. Je hebt een Bel & Sms & Web 250 met de Internet Smart Start Voordeelbundel erbij voor maar €1,- per maand. Deze bundel is hetzelfde als "200 MB Extra Bundel" op GSMTopdeal.nl. Op je factuur ga je dus de Internet Smart Start Voordeelbundel terugzien én ook de korting van €8,95 waardoor je nog maar €1,- hiervoor betaalt.
Hoi,

Via GSMtopdeal heb ik het volgende abonnement afgesloten:

Gekozen toestel: Sony Xperia P black/silver
Toestelprijs: 0,00
Evt. extra's: Gratis Google Maps navigatie i.c.m. internetAbonnement: T-Mobile Bel & Sms & Web 250
Contractsduur: 24 maanden (2 jaar)
Actie: 24 mnd Bel & SMS & Web 250 (250 min. + 250 sms) + 500 MB internet voor 22,45 p/mnd
Aansluitkosten: 30,00

De onderstaande bundels zijn direct gekozen:200 MB Extra bundel : ja

Wanneer ik op de T-Mobile website mijn abonnement bekijk, zie ik echter een abonnementsprijs staan van ruim 50 Euro. Daar schrok ik wel even van. Hopelijk krijg ik niet aan het eind van de maand een gepeperde rekening van ruim 50 Euro?
Reputatie 4
Hoi,

De kortingen worden verrekend op je factuur; niks aan het handje! 🙂 Mocht zijn dat je ze niet op je factuur ziet staan, laat het dan even weten!

Gr. Casper.
Ook ik heb een contractverlenging via GSM Topdeals laten lopen. Heb nu Bel&sms&web 250.
Volgens afspraak zou ik € 27.45 per maand gaan betalen (50% korting voor 24 maanden lang).
Nu krijg ik mijn factuur binnen en moet ik ruim € 50 gaan betalen.
Ook ik schrok daar erg van. De afgesproken korting kom ik nergens tegen.

Zou het na gekeken kunnen worden of dit klopt en hoe dit/wanneer dit gecorrigeerd gaat worden.
Reputatie 5
oooh nee... vanaf de 26ste of 27ste gaat mijn bel web en sms van 17,45 in.. ben benieuwd of het goed gaat... 🙂
Hee,
Ook ik heb voor een abo bij gsmtopdeal gekozen. Mijn abo ging op 18 oktober in dus dan zou je denken dat ik gewoon het bedrag betaal dat afgesproken was.. maar nee, ik betaal evengoed meer door de belasting heffing van 21%. Dit vind ik erg raar en dit is gewoon mensen bestelen van hun geld.
Verder heb ik gekozen voor de 200MB voordeelbundel die was afgesproken op een goed bedrag van €1,- maar op mijn eerste factuur komt dat bedrag veel hoger terug, namelijk €5,87...
Hoe kan dit?
Mvg
...............
Reputatie 5
hmm nu ben ik ook benieuwd.. heb abb afgesloten in de Oude heffings tijd.. zou 17.45 euro. Volgens mij waren deze prijzen al gebaseerd op 21 % btw, dus zou je niet meer moeten betalen? 

Ik heb net gekeken op hun site, het abb. wat ik toen heb afgesloten staat nu nog steeds op 17,45 p/m, incl de btw! 

volgende maand krijg ik de eerste factuur, ben benieuwd of het goed gaat... 
Reputatie 5
Ik heb van de T-Mobile Moderators begrepen dat het helaas is misgegaan met de kortingen als je hebt vernieuwt via GSM Topdeal/ Miky. 😞 De kortingen worden op de tweede factuur alsnog verrekend.

@Maikk, op de btw pagina vind je alle info over de btw verhoging en wat dit betekent voor jouw abonnement. Als je hierover wilt dicussiëren dan kan dat in dit topic. 🙂
@Minty in dat topic is al ruim 20 dagen niets meer geschreven, dus zal ik het hier ook nog even neerzetten.

Ik heb op 18 oktober een contract getekend (na de verhoging van het BTW tarief dus). De maandelijkse kosten van dat abo zouden €19,95 bedragen. Die prijs is dus inclusief de 21% BTW, dacht ik. Maar op mijn factuur staat toch een hoger bedrag aan maandelijkse kosten door de BTW verhoging???? 
Mijn contract is trouwens afgesloten via GSM Topdeal.
Hoe kan dit?
Reputatie 5
Ha Maikk, bedankt voor de verduidelijking! Heb je het abonnement ook pas na 1 oktober besteld? Volgens mij teken je pas namelijk als je het toestel krijgt vandaar even deze vraag. Lastig hoor die btw verhoging. 😞
@Minty 30 september heb ik het abonnement besteld. Maar dan zou die ene dag dus betekenen dat ik in totaal veel meer betaal dan ik eigenlijk had gedacht?
Reputatie 5
@Maik...
Hallo

Noem eens bedragen want op deze manier is het moeilijk je te helpen.
19.95 zou 20.29 mogen zijn. Dan hebben we het over btw verhoging van 19 naar 21%
Maar geen 29 of 39 euro. Snap je waar ik naar toe wil?

@Maik...
Hallo

19.95 zou 20.29 mogen zijn. Dan hebben we het over btw verhoging van 19 naar 21%

Nee ik snap dat het verschil voor één maand niet zoveel is, maar ik zit nu aan het begin van mijn contract en die duurt nog 24 maanden, dus dan begint het al iets vervelender te worden..
Reputatie 5

@Maik...
Hallo

Nee ik snap dat het verschil voor één maand niet zoveel is, maar ik zit nu aan het begin van mijn contract en die duurt nog 24 maanden, dus dan begint het al iets vervelender te worden..

24 * 0.34? 8,16 over een periode van 2 jaar.
BTW is een van overheidswege opgelegde belasting, die verhoging had je ook gehad als je het abonnement op 1 september had in laten gaan... oke... dan waren het 23 maanden van 0,34 geweest.

Omdat je verder geen bedragen noemt, neem ik aan dat je dit bedoelt.
Als het anders is, dan lees ik het wel.
Maar wordt dan iets concreter en noem exact op waar het om gaat.
Reputatie 5
Maikk schreef:

@Minty 30 september heb ik het abonnement besteld. Maar dan zou die ene dag dus betekenen dat ik in totaal veel meer betaal dan ik eigenlijk had gedacht?

Ik denk dat het zo zit; op 30 september heb je een bestelling geplaatst waarbij de tarieven inclusief 19% btw werden vermeld (€19,95). Het contract kon je pas tekenen bij bezorging van het toestel. De btw verhoging was al ingegaan op 1 oktober en het bijbehorende contract, daarvoor al besteld, is daarom denk ik nog inclusief 19% btw. De abonnementsprijs is nu dus €20,29 (inclusief 21% btw) geworden.

Houd je er wel rekening mee dat de eerste factuur hoger kan uitvallen omdat er meer dan één periode op staat? Uitleg over de eerste factuur vind je via deze link. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Mocht er toch iets niet duidelijk zijn wees dan iets concreter zoals edro al aangaf. Wij kunnen je dan beter helpen. 🙂
Reputatie 5
via de site van gsm topdeal staan de prijzen vermeld INCLUSIEF 21 % btw. Dus gewoon 19,95, 17,45 enz. OP de site staat ook gemeld dat alle prijzen inclusief 21 % btw zijn. Lijkt mij dus dat die 19,95 niet nog eens extra belast worden. 
Ik ga er dus niet vanuit (ik heb ook voor 1 oktober vernieuwd) dat ik meer zal gaan betalen. Ik heb een bel, sms en weg 125 afgesloten voor 17,45.  

Wat minty zegt kan overigens wel kloppen, je tekent je contract op de afleverdatum.. Als die dus na 1 oktober ligt.. MAAR, op de site is geen prijswijziging te zien!

heb er een printscreen van gemaakt.. staan ook wat abb. prijzen bij, deze zijn sinds 1 oktober niet verhoogd. 

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DK3OYRGA.jpg
Reputatie 5
@Ron78
Minty en ik hadden gewoon even op die site moeten gaan kijken....
Hoe simpel kan het zijn?
Helaas is Maikk ook niet de duidelijkste...
Want nu weten we nogsteeds niet waar het (zij het kleine) verschil vandaan komt.
@edro @Minty Ten eerste bedankt voor jullie reacties.

@edro Ik tekende op 18 oktober via GSM Topdeal een contract voor een bedrag van 20,95. Ik dacht dat het bedrag van 20,95 inclusief de 21% btw was.
Bij m'n eerste factuur bleek dat het bedrag van 20,95 inclusief 19% btw was, dus werd er over het bedrag van 20,95 nog een extra belasting geheven.
Dit is zoals je zegt niet een groot bedrag (20,95 gaat naar 21,30 per maand). Maar het idee dat het bedrag na het tekenen van het contract nog eens omhoog is gegaan vind ik vervelend. (Inderdaad over 24 maanden zal ik 8,40 meer betalen). 

@Minty De bedragen van het eerste factuur ken ik, het is inderdaad hoger uitgevallen door de aansluitkosten van 30,00.

@Ron78 Daarom vond ik het ook zo raar dat er maandelijks nog 35 cent bijkomt, ik dacht dat de bedragen op de site van GSM Topdeal inclusief de 21% btw waren. Maar ik heb me maar bij de verhoging neergelegd 🙂
Reputatie 5

@edro @Minty Ten eerste bedankt voor jullie reacties.

@edro Ik tekende op 18 oktober via GSM Topdeal een contract voor een bedrag van 20,95. Ik dacht dat het bedrag van 20,95 inclusief de 21% btw was.
Bij m'n eerste factuur bleek dat het bedrag van 20,95 inclusief 19% btw was, dus werd er over het bedrag van 20,95 nog een extra belasting geheven.
Dit is zoals je zegt niet een groot bedrag (20,95 gaat naar 21,30 per maand). Maar het idee dat het bedrag na het tekenen van het contract nog eens omhoog is gegaan vind ik vervelend. (Inderdaad over 24 maanden zal ik 8,40 meer betalen). 

@Minty De bedragen van het eerste factuur ken ik, het is inderdaad hoger uitgevallen door de aansluitkosten van 30,00.
@Ron78 Daarom vond ik het ook zo raar dat er maandelijks nog 35 cent bijkomt, ik dacht dat de bedragen op de site van GSM Topdeal inclusief de 21% btw waren. Maar ik heb me maar bij de verhoging neergelegd 

Als het zo is als jij schrijft dan zit GSMTopdeal er toch naast... je tekent de overeenkomst na 1 oktober en de prijs is incl btw! Dan is het probleem voor de aanbieder!
De vraag is: wil jij voor die 8,40 over 24 maanden, gaan knokken om je gelijk te halen?!

Ik denk dat wij van onze kant hier weinig meer aan toe kunnen voegen.
Het is een issue tussen jou en GSMTopdeal.
[quote]@Thom777
Ben ik weer! 😃 Het is me nu duidelijk. Je hebt een Bel & Sms & Web 250 met de Internet Smart Start Voordeelbundel erbij voor maar €1,- per maand. Deze bundel is hetzelfde als "200 MB Extra Bundel" op GSMTopdeal.nl. Op je factuur ga je dus de Internet Smart Start Voordeelbundel terugzien én ook de korting van €8,95 waardoor je nog maar €1,- hiervoor betaalt.

Was het maar waar. Dit abonnement heb ik ook afgesloten op met ingang van 22 oktober. Helaas is de korting voor 24 maanden niet op de factuur verrekend. Ik moet dus meer dan 50 euro betalen ipv de afgesproken ca.25 euro. Na contact met T-mobile is dit niet opgelost, ik moest mijn contract naar ze opsturen. T-mobile kon of wilde zelf niet nagaan wat voor contract ik met ze had. Telefonisch contact opgenomen met GSM topdeal. Daar vertelde iemand mij dat T-mobile fouten had gemaakt met de BTW verhoging waardoor een aantal klanten geen korting kregen op de factuur. GSM topdeal gaat nu actie ondernemen nadat ik de factuur naar ze heb gezonden. Dank je wel t-mobile voor de medewerking, niet dus. In plaats van fouten toe te geven de klant moeite laten doen om te bewijzen dat de korting echt is afgesproken. Na jaren abonnement te hebben bij ze is dit hun dank
Reputatie 5

Was het maar waar. Dit abonnement heb ik ook afgesloten op met ingang van 22 oktober. Helaas is de korting voor 24 maanden niet op de factuur verrekend. Ik moet dus meer dan 50 euro betalen ipv de afgesproken ca.25 euro. Na contact met T-mobile is dit niet opgelost, ik moest mijn contract naar ze opsturen. T-mobile kon of wilde zelf niet nagaan wat voor contract ik met ze had. Telefonisch contact opgenomen met GSM topdeal. Daar vertelde iemand mij dat T-mobile fouten had gemaakt met de BTW verhoging waardoor een aantal klanten geen korting kregen op de factuur. GSM topdeal gaat nu actie ondernemen nadat ik de factuur naar ze heb gezonden. Dank je wel t-mobile voor de medewerking, niet dus. In plaats van fouten toe te geven de klant moeite laten doen om te bewijzen dat de korting echt is afgesproken. Na jaren abonnement te hebben bij ze is dit hun dank

Beste Wilmad
Als je iets verder had gelezen in ditzelfde topic....
had je deze post gezien: uitleg

En verder... ik vind dat T-Mobile en hun dealers dit soort zaken inderdaad goed moeten regelen! 
Reputatie 5
hmm ben benieuwd..
zie nu bij mijn nieuwe abb staan bel sms web 125, en als bundel travel en surf.. Ik ga er nu even van uit dat die travel en surf mijn afgesproken 300mb is.. of zit die 300 mb in de bel sms en web ? Toevallig een moderator die met me mee kan kijken? 

Maikk, ik zou voor die paar centen toch zeker contact zoeken met GSM topdeal en ze wijzen op hun voorwaarden (zoals mijn printscreen).  Jij sluit een contract af voor een vooraf bepaalde prijs en daar kunnen ze niet "zomaar" een paar centen bij optellen.. 

Edro heeft overigens wel gelijk, je doet zaken met GSMtopdeal, en hun doen zaken met t-mobile. Je kunt dus t-mobile niet aanspreken op een fout van gsm topdeal. 

ik ga er ook van uit dat er volgende maand een factuur van 17,45 komt, en geen cent meer... 
Reputatie 5
Hmm volgens mij is dat travel en surf niet iets waar je permanent voor betaald, maar wat je voor een dag of week afsluit... Niet iets waar ik maandelijks extra voor betaal zie ik nu..

Reageer