Beantwoord

Hoeveel is een goed netwerk waard?

• 10 april 2018
  • 7 reacties
  • 366 Bekeken

Vanaf vandaag is mijn abonnement verlengbaar. Helaas vervallen allerlei kortingen waardoor ik van €27,50 naar €35 per maand zou gaan. Wanneer ik ga vergelijken met Tele2 Unlimited (€25) is het verschil dus €10 per maand. Tevens is een aantal toestellen icm Tele2 goedkoper. Met een Huawei P Smart loopt het verschil op tot in totaal €320 (!) over de gehele contractsperiode (2 jaar).

Dat roept de vraag op: Hoeveel euro's heb ik over voor het uitstekende netwerk van T-Mobile? Ik woon en werk in de Randstad (waar Tele2 een acceptabele dekking heeft), dus ik neig naar een overstap. Maar ben ook een beetje bang dat ik straks 2 jaar lang ontevreden zal zijn met Tele2. Ik vroeg me af hoe forumbezoekers hierover denken. Waar ligt voor jou het omslagpunt? Bij een verschil van €5 per maand? €10?
icon

Beste antwoord door Folkert 10 april 2018, 16:00

Mijn kinderen hebben Tele2 en zijn er tevreden over en dat zijn intensieve gebruikers qua mobiel internet, over bellen kan ik niet oordelen. Wel alles randstad, geen idee hoe de dekking in de buitengebieden is. De klantenservice is prima, nooit lang wachten aan de telefoon. Tot nu toe alleen nodig gehad voor wijzigingen want het zijn per maand wijzigbare sim onlys.

Alleen op vakantie in de EU heb je meestal alleen 3G omdat ze geen 4G contracten hebben met buitenlandse providers.
Overigens verschillen de prijzen alleen voor unlimited behoorlijk, voor de overige abonnementen maakt het nauwelijks uit met T-Mobile. Voor kleine abonnementen en prepaid ben je voordeliger uit met T-Mobile. Daarom blijf ik bij TM, ook al vanwege de prima service.
Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Mijn kinderen hebben Tele2 en zijn er tevreden over en dat zijn intensieve gebruikers qua mobiel internet, over bellen kan ik niet oordelen. Wel alles randstad, geen idee hoe de dekking in de buitengebieden is. De klantenservice is prima, nooit lang wachten aan de telefoon. Tot nu toe alleen nodig gehad voor wijzigingen want het zijn per maand wijzigbare sim onlys.

Alleen op vakantie in de EU heb je meestal alleen 3G omdat ze geen 4G contracten hebben met buitenlandse providers.
Overigens verschillen de prijzen alleen voor unlimited behoorlijk, voor de overige abonnementen maakt het nauwelijks uit met T-Mobile. Voor kleine abonnementen en prepaid ben je voordeliger uit met T-Mobile. Daarom blijf ik bij TM, ook al vanwege de prima service.

Bedankt voor je inhoudelijke reactie, maar ik ben erg benieuwd naar een antwoord op de platte (voor jou hypothetische) vraag: Waar ligt voor jou het omslagpunt? Bij een verschil van €5 per maand? €10?
Reputatie 7
Badge +18
Bij 10 euro of meer verschil per maand zou ik het doen. Maar ik moet erbij zeggen dat ik om diverse redenen altijd voor sim only kies plus een los toestel. Bij Tele2 kun je dan per maand opzegbaar kiezen voor 1 euro extra, valt het tegen dan kun je altijd terug. Het toestel dat ik wil wordt vaak niet aangeboden.
Bij 10 euro of meer verschil per maand zou ik het doen. Maar ik moet erbij zeggen dat ik om diverse redenen altijd voor sim only kies plus een los toestel. Bij Tele2 kun je dan per maand opzegbaar kiezen voor 1 euro extra, valt het tegen dan kun je altijd terug. Het toestel dat ik wil wordt vaak niet aangeboden.

Grappig, die 10 euro werkt volgens mij als psychologische drempel. Voor mij is die 10 euro ook het omslagpunt.

Via de Tele2-site kun je overigens ook het maandelijkse abonnement combineren met een toestel (in één keer betalen of op afbetaling), maar helaas kan dat niet bij winkels als Belsimpel (die iets goedkoper zijn). Helaas ondersteunt mijn recentelijk geïmporteerde toestel (Honor 9 Lite) niet de frequentiebanden van Tele2, maar zelfs met nieuw (midrange) toestel zijn ze goedkoper dan T-Mo zonder toestel...

Aan de andere kant lees ik nu wel dat Tele2 een veel lagere fair use policy hanteert dan T-Mobile. Tja, ik krijg er bijna keuzestress van.
Reputatie 7
Badge +20
Al 10 jaar bij Tmobile, ik moet straks met pijn in mijn hart echt een andere provider zoeken.(gelukkig heb ik nog 1 1/5 jaar 👍🏻 Het omslagpunt ligt bij mij bij die €5,- samenkorting die ik dan kwijt ben. En nee het is niet alleen deze €5,- maar alles en iedereen doet er een paar € bovenop. Terwijl mijn inkomen nauwelijks stijgt.
Dus mijn omslagpunt is €5,-

En op je vraag
‘ Hoeveel is een goed netwerk waard?’ Kan ik duidelijk zijn.
Veel maar je moet het ook wel kunnen blijven betalen.
Reputatie 2
Hier het zelfde verhaal, al sinds 2000 lid van t mobile, maar nu ben ik er echt over aan het na denken om over te stappen.

Niet voor de service of het netwerk, maar puur voor het geld.
Ik kan half oktober verlengen, maar wat ik nu zie is gewoon huilen.

Sim only € 20 voor 5 gig en onbeperkt bellen. Bij simpel is het zelfde pakket € 10. En die 5 gig verbruik ik niet eens per maand.

En vooral geen korting geven aan mensen die er al zo lang zitten. Ik moet de laatste jaren steeds meer gaan betalen voor me abbo per maand. En nu vervallen ook de kortingen nog eens voor alleen wonende.

Heb ook nog zitten kijken om een abbo en s9 te nemen, op de een of andere manier is je abbo dan ineens € 4 goedkoper dan een sim only, waarom, dat is nog steeds een raadsel voor me.Maar ik heb geen zin om met me loonstrook opzak een abbo af te gaan sluiten, het gaat andere geen kut aan wat ik verdien.

Dus... ik denk dat het, hoe jammer ik het ook ga vinden, met pijn in me hart afscheid ga nemen van t mobile, en waarschijnlijk naar simpel ofzo ga. Scheelt me in 2 jaar toch 240 euroknallers bij de mac.
EN die telefoon, die betaal ik ter plekken wel.

Ik hoop aan de ene kant echt dat ik nog een mooi aanbod krijg, maar heb er echt een heel hard hoofd in.
Badge +13
Dat het abo met de s9 goedkoper is dan een lose Sim only komt omdat dat een go go go deal is.
Een speciaal aanbod met extra korting dus vandaar is dat een beter aanbod.

Reageer