Alle informatie over Recycle Deal

  • 22 February 2020
  • 2 reacties
  • 3784 Bekeken
Alle informatie over Recycle Deal
Reputatie 7
  • Oud-Moderator
  • 9719 reacties

Bij Odido bieden we sinds juni 2018 de Recycle Deal aan, waarbij je de optie krijgt om je maandelijkse kosten gedurende het contract te verlagen en aan het eind van je contract te kiezen: verkoop je de telefoon terug aan Odido of betaal je het restbedrag af en behoud je de telefoon, de keuze is aan jou!

 

In dit topic vind je meer informatie over de Recycle Deal en hoe alles werkt en verloopt. Als je na het lezen van deze info nog vragen hebt, dan kun je die in dit topic stellen!

 


 

Wat houdt de Recycle Deal in?

Bij het afsluiten kun je ervoor kiezen om gebruik te make van de Recycle Deal. Je betaalt dan per maand minder voor je telefoon en wij kopen je toestel aan het einde van je abonnement van je terug. Daarmee komt het restbedrag van je toestelkrediet te vervallen. Het toestel wordt daarna duurzaam gerecycled.

Natuurlijk heb je ook de keuze om je toestel te houden, dan betaal je het restbedrag. Kijk voor meer informatie op onze website.

 

Waarom biedt Odido de Recycle Deal aan?

Bij Odido heb je keuze uit de nieuwste en mooiste smartphones. Nieuw bij Odido is dat je direct je maandkosten kunt verlagen met een toestelabonnement met Recycle Deal (ten opzichte van een toestel zonder Recycle Deal). Aan het eind van de abonnementsperiode kun je dan jouw toestel gemakkelijk en snel terugverkopen aan ons tegen de vooraf vastgestelde en afgesproken waarde.

Als je het toestel aan ons terugverkoopt, dan laten wij daarna het toestel duurzaam recyclen of hergebruiken. Je kunt er ook voor kiezen het toestel te houden, dan betaal je gewoon het restbedrag achteraf. Recycle Deal: profiteer nu, recycle later!

 

Waar kan ik zien of ik Recycle Deal heb bij mijn abonnement?

Dit kun je terugvinden op jouw contract en bij jouw abonnement op Mijn Odido.

 

Terugverkopen of behouden telefoon bij Recycle Deal


Wat bedoelen jullie precies met terugverkopen? Krijg ik dan geld van jullie of hoe zit dat?

Bij het afsluiten van je contract kun je kiezen voor de Recycle Deal. Je betaalt daardoor een lager bedrag per maand voor het toestel en houdt een restbedrag over aan het eind van je contract. Je hebt dan de keuze om het toestel te behouden en het restbedrag te voldoen óf om het toestel aan ons terug te verkopen en dan wordt het restbedrag weggestreept en hoef je dit niet meer te betalen.

Bij de keuze voor de Recycle Deal dien je het toestel uiterlijk binnen 21 dagen na ontvangst van de factuur (waarop het restbedrag staat vermeld) aan Odido terug te verkopen. Het restbedrag wordt gefactureerd in de maand waarop je jouw toestel terugverkoopt.

 

Op welke manier kan ik mijn telefoon met Recycle Deal terugverkopen aan Odido?

  • Via een Odido Shop bij jou in de buurt;
  • Via Mijn Odido, onder het kopje ‘Abonnement & Instellingen’, onder ‘Toestelkredieten’.

 

Neemt Odido altijd mijn toestel in, ook als deze kapot of beschadigd is?

We kopen je toestel graag van je terug, tegen de afgesproken terugverkoopwaarde zoals vermeld op je contract, wanneer:

- Alleen normale gebruikssporen bevat (hieronder vallen in ieder geval geen barst(en) in het scherm/toestel);
- De aan- en uitfunctie van het toestel naar behoren werken;
- Het toestel geen waterschade heeft;
- Gebruikersaccount of cloud-activatie zijn uitgeschakeld.

 

Wat gebeurt er als mijn toestel kwijt/gestolen/kapot/te beschadigd is?

Dan betaal je het restbedrag van het toestel aan het einde van je contract.

 

Help! Ik ben helemaal vergeten om mijn toestel terug te verkopen, maar wil dit wel graag. Kan dit nog?

We kijken graag met je mee of er nog iets mogelijk is. Laat in dit topic een reactie achter, dan komen we zo snel mogelijk bij je terug!

 

Ik heb een ander toestel gekregen, nadat mijn toestel gestolen is of niet meer gerepareerd kon worden, wat geldt er voor mij?

Hierin denken we graag mee en ook dan kun je het toestel terugverkopen. Mits merk, type, geheugenvariant overeenkomen met jouw oorspronkelijke toestel.

 

Wat gebeurt er met de privébestanden en gegevens op de telefoons die aan jullie worden terugverkocht?

We adviseren je om persoonlijke, vertrouwelijke en andere gegevens van de telefoon te verwijderen, voordat je het toestel terugverkoopt aan ons. Maak een back-up van de gegevens die je wilt bewaren, je vindt hier instructies voor in onze Toestelhulp. Na terugverkoop worden de gegevens permanent verwijderd en deze zijn dus niet meer terug te halen.

 

Kan ik de status van mijn terugverkoop volgen?

Bij een terugverkoop via de Odido Shop is dit niet mogelijk, maar via de online route (via Mijn Odido) kun jouw terugverkoop wel volgen.

 

Kan ik ook achteraf kiezen voor de Recycle Deal?

Nee, de Recycle Deal optie is alleen beschikbaar bij het aangaan van het abonnement in combinatie met een toestel.

 

Geeft Odido mij een seintje wanneer ik echt moet kiezen?

Jazeker! We sturen je meerdere berichten om je te attenderen op je (naderende) verlengdatum en het feit dat je een keuze moet gaan maken omtrent de Recycle Deal bij je huidige contract.

 

Kan ik al eerder besluiten om het toestel terug te verkopen?

Ja, de Recycle Deal is mogelijk vanaf 4 maanden voor het einde van je abonnement.

 

Wanneer wordt precies mijn BKR-registratie aangepast?

Wanneer je het restbedrag betaalt wordt binnen 2 weken na de betaling de BKR-registratie aangepast. Als je jouw toestel eerder terugverkoopt, dan gebeurt er niets bijzonders. Je blijft dan maandelijks het toestelkrediet aflossen tot het einde van het contract.

 

Als je het toestel later terugverkoopt dan einddatum contract, dan verrekenen we direct het restbedrag met de terugverkoopwaarde, en wordt binnen 2 weken de BKR-registratie aangepast.

 

Ik wil mijn telefoon behouden. Krijg ik een aparte factuur of wordt de betaling op een maandfactuur gezet?

Voor de aflossing van het restbedrag wordt een losse factuur opgesteld.

 

Ik wil mijn telefoon wel behouden, maar kan het restbedrag nu niet voldoen. Kan ik hier uitstel van betaling op krijgen of een regeling treffen?

Yes, dat is zeker mogelijk! Kijk even op Mijn Odido voor je mogelijkheden of laat in dit topic een reactie achter. Dan kijken we wat er mogelijk is.

 

 


2 reacties

Ik heb vanwege de beëindiging van een Recycle Deal m’n telefoon netjes opgestuurd naar het door T-Mobile aangegeven adres in Duitsland. Ik heb via de site van T-Mobile ook het verzendlabel uitgeprint omdat T-Mobile de verzendkosten betaald...maar het pakketje staat al 3 weken op “Delay” en niemand weet waar het is. Om nu een onderzoek op te starten bij UPS moet T-Mobile aangeven dat ze een onderzoek hiernaar willen opstarten (het kan niet gekker)...UPS maakt m’n pakketje zoek en ik moet hemel en aarde bewegen om T-Mobile zover te krijgen om een onderzoek hiernaar aan te vragen. Het pakket moet voor 13-02-2022 in Duitsland gearriveerd zijn anders moet ik T-Mobile €288,- betalen voor iets wat ik niet meer heb. Ik heb al een betalingsregeling getroffen, maar dit is toch van de gekke...ik heb voor 100% aan m’n afspraak voldaan, een derde partij maakt het zoek en ik moet betalen….

Hier ben ik dus na drie dagen !!!! heen en weer klooien met jan en alleman achter gekomen...hurrey...knap werk hoor UPS, zei dat dan direct.

 

Waar moet ik naar toe om dit voor elkaar te gaan krijgen? Ik ben er een beetje moe van.

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @ronvm ,

Zou je het bij 1 topic willen houden? Dit is zoals de huisregels voorschrijven. Huisregels

De vraag is al gedeeltelijk in je eigen topic beantwooord:

 

Graag in dat topic verder gaan, dit is voor iedereen duidelijker. Ik weet dat je daar een antwoord hebt gekregen wat je niet echt wilde.

Reageer