Beantwoord

Inzien verbruik prepaid om abonnement te kiezen

  • 28 februari 2017
  • 4 reacties
  • 92 Bekeken

ik overweeg n abo. om het juiste te kiezen moet ik weten wat het verbruik is bij mijn prepaid. hoe kom ik daarachter? gaat over mb, sms en telefoonminuten
icon

Beste antwoord door David 1 maart 2017, 14:13

Hey Nuweten,

Een goede vraag inderdaad, dat is wat lastig te zeggen, omdat het verbruik nogal schommelt bij je! ;)

Het voordeel van een abonnement van T-Mobile Go is dat je je over de SMS'jes en belminuten geen zorgen hoeft te maken, zowel in de EU als in Nederland. De kleinste variant is in dat geval met 1 GB aan data en dan betaal je €19,- voor een Sim Only abonnement. Dit is behoorlijk scherp en ik denk dat je met die GB eigenlijk wel uit moet komen, als ik jouw verbruik van de afgelopen maand zo bekijk. Het is daarnaast ook zo dat je jouw bundel maandelijks kan bijstellen, dus als dan blijkt dat je toch meer GB's wilt, dan is dat ook mogelijk!

Een andere variant zou Basis Sim zijn, dit is een abonnement met wat meer mogelijkheden qua bundels. Je kunt er dan bijvoorbeeld voor kiezen om een grotere databundel te nemen en geen (of een kleine) bel- en SMS'bundel. Hierbij moet je er wel rekening mee houden dat deze bundels te wijzigen zijn, maar niet lager dan waar je het abonnement mee bent begonnen.

Daarnaast kun je met een abonnement ook sparen voor T-Mobile Extra punten en een groep aanmaken van T-Mobile Samen. Met Samen kun je, als je een tweede abonnee toevoegt aan een groep, ook maandelijks €2,50 korting kiezen. Dit drukt de kosten ook weer!

Ik weet niet of je er ook nog een toestel bij wilt? In dat geval kun je alleen voor de eerste optie gaan en dan moet je de kosten van een toestel er nog wel bij rekenen. Als je wilt kan ik je trouwens ook laten bellen door een verkoopadviseur. Hij kan dan met je bespreken wat jouw mogelijkheden zijn en met je bespreken wat jouw wensen zijn. Aan de hand hiervan kan hij een passend advies geven voor een abonnement. Als je dit zou willen geef dan even aan wanneer je gebeld kunt worden en of je er een toestel bij zou willen. We geven jouw gegevens dan door, zodat je zo snel mogelijk gebeld wordt! :)

Hopelijk is mijn uitleg zo duidelijk, maar als je nog vragen hebt, dan horen we het graag!
Bekijk origineel

4 reacties

Hoi nuweten,
Welkom op de forum van T-Mobile.

Je kunt op My T-Mobile alleen terug zien hoeveel beltegoed er nog over is, niet waar het precies aan verbruikt is. Wel kan een T-Mobile medewerker dit voor je nakijken, moet je even wachten tot een medewerker je topic oppakt.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Fijne dag!
Reputatie 7
Badge +20
Hey Nuweten,

Een goede vraag inderdaad, dat is wat lastig te zeggen, omdat het verbruik nogal schommelt bij je! ;)

Het voordeel van een abonnement van T-Mobile Go is dat je je over de SMS'jes en belminuten geen zorgen hoeft te maken, zowel in de EU als in Nederland. De kleinste variant is in dat geval met 1 GB aan data en dan betaal je €19,- voor een Sim Only abonnement. Dit is behoorlijk scherp en ik denk dat je met die GB eigenlijk wel uit moet komen, als ik jouw verbruik van de afgelopen maand zo bekijk. Het is daarnaast ook zo dat je jouw bundel maandelijks kan bijstellen, dus als dan blijkt dat je toch meer GB's wilt, dan is dat ook mogelijk!

Een andere variant zou Basis Sim zijn, dit is een abonnement met wat meer mogelijkheden qua bundels. Je kunt er dan bijvoorbeeld voor kiezen om een grotere databundel te nemen en geen (of een kleine) bel- en SMS'bundel. Hierbij moet je er wel rekening mee houden dat deze bundels te wijzigen zijn, maar niet lager dan waar je het abonnement mee bent begonnen.

Daarnaast kun je met een abonnement ook sparen voor T-Mobile Extra punten en een groep aanmaken van T-Mobile Samen. Met Samen kun je, als je een tweede abonnee toevoegt aan een groep, ook maandelijks €2,50 korting kiezen. Dit drukt de kosten ook weer!

Ik weet niet of je er ook nog een toestel bij wilt? In dat geval kun je alleen voor de eerste optie gaan en dan moet je de kosten van een toestel er nog wel bij rekenen. Als je wilt kan ik je trouwens ook laten bellen door een verkoopadviseur. Hij kan dan met je bespreken wat jouw mogelijkheden zijn en met je bespreken wat jouw wensen zijn. Aan de hand hiervan kan hij een passend advies geven voor een abonnement. Als je dit zou willen geef dan even aan wanneer je gebeld kunt worden en of je er een toestel bij zou willen. We geven jouw gegevens dan door, zodat je zo snel mogelijk gebeld wordt! :)

Hopelijk is mijn uitleg zo duidelijk, maar als je nog vragen hebt, dan horen we het graag!
Dank je antwoord is redelijk helder, alleen geef je nu advies voor een abo obv mijn verbruik. Aardig alleen zou ik dat graag ook zelf willen nakijken en checken obv mijn verbruik. Is dat niet ergens in te zien voor me? jij kan dat blijkbaar ook, is geen geheim voor mij toch? 😉
Reputatie 6
Badge +17
Hoi nuweten,

Begrijpelijk dat je het liefst zelf zou kijken naar jouw verbruik! Voor PrePaid-klanten is het niet mogelijk om het verbruik in te zien. Wij kunnen ook alleen globaal zien hoeveel MB's je bijvoorbeeld hebt verbruikt en voor een korte tijd. Je zou wel een datateller app kunnen downloaden. Dan kun je precies zien hoeveel MB's je hebt verbruikt en waaraan. Verder kun je dan bij jouw belhistorie en/of sms historie zien hoeveel minuten en sms'jes je hebt verbruikt afgelopen tijd. Daarmee kun je redelijk inzien wat voor abonnement voor jou het handigste is. Maar zoals David al aangaf kun je jouw bundels eventueel nog aanpassen als dat nodig blijkt te zijn. Dus dat scheelt 🙂

Als je het fijn vindt om gebeld te worden en telefonisch advies te krijgen over een abonnement, laat het dan gerust weten! En uiteraard ook als je nog aanvullende vragen hebt.

Reageer