Beantwoord

Jaarcontract verloopt, moet ik per se verlengen dan ?

• 2 april 2016
  • 3 reacties
  • 225 Bekeken

mijn eenjarig contract (sim only actie 1GB) dat ik vorig jaar via gsmwijzer.nl had afgesloten gaat per 29 April verlopen. Moet ik nu per se verlengen of kan ik ook gewoon mijn huidige abonnement blijven houden ? Is dan de opzegtermijn vanaf dat moment maandelijks ? Ik betaal nu 16 Euro per maand maar daar zit wel een korting van 2 Euro bij inbegrepen. Indien ik niet verleng ga ik dan dus 18 Euro betalen of wordt het tarief aangepast aan huidige abonnementsprijzen van T-Mobile ?
icon

Beste antwoord door Geert_S 2 april 2016, 22:15

Volgens mij ga je in dit geval €18,- betalen. Is er een reden dat je niet wilt verlengen? Mocht je willen wachten op een bepaald toestel, je hebt tegenwoordig de mogelijkheid om nieuwe sim-only abonnementen open te breken wanneer je alsnog voor een toestel wilt gaan.

Als het puur een financiële keuze is kan een telefoontje naar t-mobile nog weleens wat doen.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Volgens mij ga je in dit geval €18,- betalen. Is er een reden dat je niet wilt verlengen? Mocht je willen wachten op een bepaald toestel, je hebt tegenwoordig de mogelijkheid om nieuwe sim-only abonnementen open te breken wanneer je alsnog voor een toestel wilt gaan.

Als het puur een financiële keuze is kan een telefoontje naar t-mobile nog weleens wat doen.
Volgens mij ga je in dit geval €18,- betalen. Is er een reden dat je niet wilt verlengen? .
Ik wil nog even wachten met een nieuw toestel kopen maar misschien in de komende maanden ga ik dat alsnog doen.

Ik heb nu T-mobile Basis Sim-only (geen SNEL-4G) en ook niet nodig voor mijn Galaxy S3 (die heeft geen 4G) maar als ik weer voor een jaar verleng met T-mobile Basis Sim-only en ik wil eerder een los nieuw toestel kopen dan kan ik geen SNEL-4G op dat toestel gebruiken voor de resterende maanden van het contract.

Als ik op dit moment verleng en een stel-samen-stel-bij Sim-only abonnement kies zodat ik alvast een SNEL-4G abonnement heb betaal ik 21,50 (1GB) ipv 18 euro en dan betaal ik dus te veel voor de maanden waarin ik nog mijn Galaxy S3 gebruik.

Het lijkt me in mijn geval het beste NIET te verlengen maar gewoon door te gaan met mijn huidige abonnement ALS het inderdaad zo is dat ik dan elke maand kan beslissen alsnog mijn contract te verlengen (al dan niet met een nieuw toestel erbij) of op te zeggen. Werkt dit inderdaad zo ?
Reputatie 1
Dat werkt inderdaad zo, zonder lopend contract kun je elke maand bepalen of je alsnog wilt verlengen of opzeggen (met opzegtermijn van een maand).

Reageer