Beantwoord

Kan ik mijn abonnement eerder vernieuwen?

IK HEB MOMENTEEL EEN SAMSUNG S5 WAARVAN HET CONTRACT IN 2016 EINIDGT. MAAR NU WIL IK EEN IPHONE 6 EN HAD VIA EEN MEDEWERKER BEGREPEN DAT IK MIJN HUIDIGE ABONNEMENT KAN GEBRUIKEN MET EEN IPHONE?
icon

Beste antwoord door Kaassausje 26 april 2015, 11:15

Als je een nieuw abonnement met toestel wilt, naast je huidige abonnement, dan zul je daar inderdaad aansluitkosten over moeten betalen en verder alles wat je kiest. Plus elke maand twee abonnementen betalen.

Dan kun je beter een los toestel kopen, zodat je geen 2 abonnementen hebt lopen. Dan ben je wel een flinke smak geld kwijt, zowel iphone als samsung is niet bepaald goedkoop. Als je dat doet, hoef je enkel nog een nieuwe simkaart te bestellen (tip: doe dat online, da's goedkoper dan in de winkel) en die te activeren.

Een andere optie is een Early Renewal: https://service.t-mobile.nl/app/persoonlijk/answers/detail/a_id/2851/mogelijkheid-vervroegde-contractvernieuwing
Houd wel in gedachte dat dat ten eerste al flink wat geld kost en daarnaast je huidige abonnement eerst doorloopt tot het einde, waarna je volgende contract ingaat. Dan zit je er nog minimaal 2 jaar aan vast.

Je kan in elk geval alle (simlockvrije) toestellen gebruiken in combinatie met je abonnement, je nummer is gekoppeld aan je abonnement, niet aan een telefoon. Dus als je opeens een nokia 3310 tevoorschijn trekt, zou je daar ook mee kunnen bellen. 😉
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 5
Badge +13
Hoi CD22 & welkom op het forum. :)

Hopelijk had je per ongeluk de caps lock aan staan. ;)
Het is niet toegestaan om hele berichten in hoofdletters te plaatsen. Dit komt over als schreeuwen.

Dat kan inderdaad. Het kan wel zijn dat je een andere simkaart nodig hebt. In de iPhone 6 gaat een nano simkaart.
Mijn excuses voor de caps lock idd, ze stonden per ongeluk aan
En een nieuw simkaart, een nano simkaart kan ik daarmee mijn nummer behouden of heb ik dan een nieuwe nummer nodig
Reputatie 5
Badge +13
Nee hoor, je kunt op je bestaand prepaid of abonnement een nieuwe simkaart bestellen. Je 06-nummer wordt na activatie automatisch gekoppeld aan de nieuwe simkaart.
Alles over simkaart bestellen lees je op deze pagina.
Er gaat een nieuwe wereld voor me open hahaha ik heb dan nog een vraag.. hoe zit het met de iphone 6 moet ik daarbij betalen voor het toestel zelf
Of net als bij de samsung s5 een bepaald bedrag plus aansluitingskosten?
Als je een nieuw abonnement met toestel wilt, naast je huidige abonnement, dan zul je daar inderdaad aansluitkosten over moeten betalen en verder alles wat je kiest. Plus elke maand twee abonnementen betalen.

Dan kun je beter een los toestel kopen, zodat je geen 2 abonnementen hebt lopen. Dan ben je wel een flinke smak geld kwijt, zowel iphone als samsung is niet bepaald goedkoop. Als je dat doet, hoef je enkel nog een nieuwe simkaart te bestellen (tip: doe dat online, da's goedkoper dan in de winkel) en die te activeren.

Een andere optie is een Early Renewal: https://service.t-mobile.nl/app/persoonlijk/answers/detail/a_id/2851/mogelijkheid-vervroegde-contractvernieuwing
Houd wel in gedachte dat dat ten eerste al flink wat geld kost en daarnaast je huidige abonnement eerst doorloopt tot het einde, waarna je volgende contract ingaat. Dan zit je er nog minimaal 2 jaar aan vast.

Je kan in elk geval alle (simlockvrije) toestellen gebruiken in combinatie met je abonnement, je nummer is gekoppeld aan je abonnement, niet aan een telefoon. Dus als je opeens een nokia 3310 tevoorschijn trekt, zou je daar ook mee kunnen bellen. 😉
dus als ik het goed begrijp is dit alleen mogelijk als ik de iPhone 6 los koop?
of anders een Early Renewal 😞
klopt, je hebt sowieso nog een contractuele verplichting met je huidige abbo lopen tot in 2016. Dus als je een andere telefoon wil moet je die los kopen of een early renewal doen, maar dan leg je dus eigenlijk nu al een contract vast voor in 2016 die tot 2018 loopt.
ik vraag me af wat de reden is dat je nu al een andere telefoon wil?
Je kunt de huidige toestel wel verkopen, en met geld bij een ander toestel kopen.

Reageer