Beantwoord

Klacht verlengen, na ingang abonnement ineens duurder

• 19 september 2019
  • 2 reacties
  • 974 Bekeken

Hallo Tmobile,

Ik ben al jaren tevreden klant bij jullie, maar nu voel ik me toch geneigd men abonnement op te zeggen. Begin juni ben ik gebeld door jullie sales afdeling om alvast mijn contract verlenging te regelen. Fijn want dat wil ik ook wel. Ik word geholpen door een vriendelijke medewerker die mij een aanbod doet van iets van een 25 euro voor unlimited data als ik het mij goed herriner. Prima, dat is maar iets meer dan wat ik die tijd betaalde dus ik ga hiermee akkoord.

Op 7 juni krijg ik een email waarin vermeld staat dat mijn nieuwe abonnement 28,50 gaat kosten en dit is blijkbaar belangrijk, daar zit 6,50 klantenvoordeel in verwerkt. Aangezien ik al jarenlang klant ben bij jullie ga ik er vanuit dat dat klantenvoordeel toegekend wordt met die reden. Het totaalbedrag van 28,50 is wat hoger dan telefonisch afgesproken, maar ok ik laat het hierbij.

Mijn verlenging is ingegaan op 9 september, en aangezien mijn factuur wat hoger is dan verwacht ga ik dan maar is nakijken wat er nu eigenlijk geactiveerd is. Eigenaardig genoeg is mijn abonnement 35 euro. Dus ik besluit de klantendienst te bellen. Nu blijkt dat het klantenvoordeel waar ik in eerste instantie zo blij mee was dus alleen opgaat als ik een tweede unlimited data abonnement afsluit op mijn adres. Maar hier ben ik op geen enkel moment van op de hoogte gesteld. Niet telefonisch, en niet achteraf in de email. De email is ook zo opgesteld dat ik er vanuit ga dat het klantenvoordeel ook voor mij geldt. Zo lang als ik klant ben is er maar 1 abonnement op mijn adres, dus waarom een korting toezeggen die 2 abonnementen vereist terwijl je weet dat er maar 1 klant is op dit adres?

Ik word hier pas van op de hoogte gesteld als het abonnement al ingegaan is, en alles wat de klantendienst voor mij kan doen is een emailtje sturen naar de desbetreffende verkoper? Zo is het lekker bonussen vangen als je klanten onder valse voorwaarden een abonnement afsluit waar ze vervolgens nog 2 jaar lang jou fout gaan betalen. Vervolgens wil ik een klachtformulier invullen, en dat blijkt gewoon helemaal niet te bestaan?

Graag zou ik dan ook weten waar mijn klacht gehoord en behandeld kan worden, en of ik dat gesprek met de verkoopster ook op een of andere manier kan bemachtigen. Aangezien daar volgens mij nog een ander aanbod gedaan is als wat ik in de email bevestigd heb gekregen. Het gaat mij niet eens meer om de paar euro die ik dan 2 jaar lang zal moeten betalen, maar over het feit dat jullie een vaste klant op deze manier gewoon onbeschoft schofferen, en er vervolgens weinig mee doen. In dit geval vind ik een email naar de betreffende verkoper niet voldoende.

Graag word ik dan ook doorverwezen naar de klachtendienst, die je als jezelf respecterende service verlener met particulieren als klanten ongetwijfeld moet hebben.

mvg,
Cindy
icon

Beste antwoord door David 23 september 2019, 16:12

Hi Cindy,

Dat is geen fijne ervaring bij het verlengen, dat begrijp ik zeker!

Het klopt inderdaad dat T-Mobile Klantvoordeel alleen geldig is wanneer er meerdere abonnementen (vast en/of mobiel) worden gecombineerd. Ik was zelf natuurlijk niet bij het gesprek, maar wil dit in ieder geval graag verder voor je uit gaan zoeken. Op dit moment kan ik niet bij jouw gegevens, omdat je niet bent geregistreerd met jouw My T-Mobile account. Zou je mij via mijn profiel een privébericht kunnen sturen met jouw mobiele telefoonnummer en ter controle jouw volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN. Dan kan ik in ieder geval meekijken in ons systeem en bekijken wat ik kan achterhalen over jouw verlenging.

Ik zie jouw bericht graag tegemoet!
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hi Cindy,

Dat is geen fijne ervaring bij het verlengen, dat begrijp ik zeker!

Het klopt inderdaad dat T-Mobile Klantvoordeel alleen geldig is wanneer er meerdere abonnementen (vast en/of mobiel) worden gecombineerd. Ik was zelf natuurlijk niet bij het gesprek, maar wil dit in ieder geval graag verder voor je uit gaan zoeken. Op dit moment kan ik niet bij jouw gegevens, omdat je niet bent geregistreerd met jouw My T-Mobile account. Zou je mij via mijn profiel een privébericht kunnen sturen met jouw mobiele telefoonnummer en ter controle jouw volledige adres, geboortedatum en laatste vier cijfers IBAN. Dan kan ik in ieder geval meekijken in ons systeem en bekijken wat ik kan achterhalen over jouw verlenging.

Ik zie jouw bericht graag tegemoet!
Hallo David,

Ik heb je een prive bericht gestuurd met mijn gegevens.

Alvast bedankt om dit uit te zoeken!

Reageer