Klantenservice liegt over doorlopen abonnement na aflopen abonnementsperiode

• 30 juli 2018
  • 1 reactie
  • 641 Bekeken

Ik werd net gebeld door T-Mobile over het verlengen van mijn huidige abonnement. Vond het sterk als een verkooppraatje voelen waarbij in eerste instantie een nieuw toestel wordt aangeboden waar je uiteraard gewoon voor betaald. Het uiteindelijke voorstel was om een abonnement met meer MB's af te sluiten voor ongeveer dezelfde maandelijkse kosten.

Nu overweeg ik echter om voor langere tijd naar het buitenland te gaan dus is een nieuw 1 of 2 jarig contract niet handig. Op mijn vraag of het huidige abonnement niet gewoon door zou lopen als ik geen nieuw contract afsluit kreeg ik het antwoord dat dit niet het geval was. Daarbij zei de medewerker dat hij anders niet zou bellen, en dat bij het aflopen van het abonnement ik alleen nog maar zou kunnen bellen.
Aangezien mijn abonnement pas op 17 november afloopt heb ik meegedeeld dat ik er later wel op terug zal komen.

Nu heb ik de algemene voorwaarden er even op nagelezen en daarin lees ik het volgende:

Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst van rechtswege omgezet in een Overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij de Klant de Overeenkomst voor het verstrijken van deze minimale contractsperiode met inachtneming van een opzegtermijn van één maand heeft opgezegd. Een Overeenkomst voor onbepaalde tijd kan de Klant telkens met inachtneming van een opzegtermijn van één maand opzeggen.

Hieruit concludeer ik dus dat de medewerker glashard tegen mij zat te liegen, hoogstwaarschijnlijk om mij over de streep te trekken om toch maar een nieuw abonnement af te sluiten.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hi jobwind,

Wat gaaf dat je voor een langere tijd naar het buitenland gaat. Nog wel in de EU of buiten de EU?

Terugkomend op je vraag; als je je abonnement niet verlengd en niet opzegt dan loopt je abonnement maandelijks door. Je kortingen komen wel na je contractsperiode te vervallen en dus ga je meer betalen. De reden waarom er wordt geadviseerd om te verlengen is omdat je dan opnieuw kan profiteren van kortingen. Maar in jouw geval zou ik inderdaad even afwachten en kijken welk abonnement het beste bij je past als je naar het buitenland gaat. Als je mij kan laten weten waar je heen gaat dan denk ik ook graag met je mee.

Reageer