Beantwoord

Korting bij verlengen?

Reputatie 2
Beste T-mobile,

Klopt het dat het verlengen van een bestaand abonnement net zou veel kost als het afsluiten van een nieuwe abonnement?
Het gaat om een 1-jarig sim-only met 90 belminuten en 1000mb. Dat blijkt voor zowel nieuwe als bestaande klanten €20/maand te kosten. Dat vind ik als jarenlange T-mobile klant erg opmerkelijk.

Groeten
icon

Beste antwoord door Issam 20 december 2015, 11:45

Hi Ratho,

Wat leuk dat je weer kan verlengen. Goed dat je hierover contact hebt opgenomen met ons. We voorzien je graag van een mooi aanbod.

Zou je kunnen aangeven op welke dagen en tijdstippen je het best telefonisch bereikbaar bent? Dan kan één van onze collega's van de afdeling vernieuwingen telefonisch contact met je opnemen.

Ik heb je gegevens alvast doorgestuurd, dus gaan zij al proberen om je te bellen. Als je ons laat weten wanneer het jou het beste uitkomt dan laten wij dit gelijk aan onze collega's weten. ;)

Ik ben ervan overtuigd dat jullie er samen uit gaan komen!

Bekijk origineel

101 reacties

Ik verbaasde me hier ook al over. Ik sta ook op het punt om mijn abonnement te gaan verlengen, waarbij de melding in bold "Actie: Bestaande klanten krijgen extra voordeel. Tot 24 maanden extra korting op je abonnement." mij vrolijk stemde. Toen ik vervolgens mijn abonnement ging samenstellen (iPhone 5 32GB of 64Gb, 1000GB databundel, onbeperkt bellen, 24 maanden) bleek mijn voordeel ten opzichte van een nieuwe klant slechts € 2,20 per maand! Ik heb mijn huidige abonnement sinds 2008 en ben daardoor ook al jaren klant geweest (abonnement met een ander nummer). Je verwacht, hetgeen versterkt wordt door de dik gedrukte letters, toch wel meer korting dan € 2,20 per maand, waarbij ik opmerk dat het toestel ook dezelfde prijs was.

Een dergelijke 'actie' zou mij om principiële redenen kunnen doen besluiten om bijvoorbeeld een Vodafone RED abonnement af te sluiten, ook al is dit duurder. Je hebt dan overigens wel de (gratis) mogelijkheid tot meerdere simkaarten, dus ook voor bijvoorbeeld je iPad (iets wat T-Mobile niet aanbiedt), zit diefstal standaard in de verzekering, is de maximum snelheid van het internet veel sneler en kun je gratis contact opnemen met de klantenservice).

Een persoonlijk aanbod van T-Mobile zou ik in dezen een nette handelswijze vinden; een stukje waardering richting de klant.
Een persoonlijk aanbod kun je vergeten!!! Ik ben al een maand bezig met m'n huiswerk te maken voor een verlenging maar geloof mee, je wordt gewoon te kijk gezet met je handeltje.... Ik ben zelf nog druk zoekende.... Vodafone Red is inderdaad een optie.... 😉
Reputatie 7
Badge +9
Je krijgt bij verlenging ALLEEN EXTRA KORTING OP EEN ABBONEMENT MET TOESTEL als bestaande klant. (Die 25% dus)

Op de SIMOnly abbonementen geld gewoon dezelfde prijs (met eventuele kortingen) die ook nieuwe klanten krijgen.

Daar kwam ik tot mijn verbazing ook achter toen ik 'm ging afsluiten. 😞 Nou was ik gelukkig SIMOnly goedkoper uit dan wanneer ik met toestel + korting zou nemen, dus alas. (Ik hoef geen Branded toestel.) Maar die 25% extra trouwe klant korting op 25 euro was anders wel welkom geweest.

Daar ben je nou trouwe klant voor.. (Ik ben er al sinds Dutchtone...) Tja, aan een abbo met toestel verdienen ze meer he...

@M_BJ 1TB Data bundel? :eek: Waar haal je die?! 🆒
Heel opmerkelijk idd. Ik zag ook de leuke aankondiging voor extra korting als vaste klant. Maar dat geldt dus niet bij Sim only...
Ik kijk dus even verder naar andere aanbieders voordat ik verleng.
Reputatie 4
@ allen

Bedankt voor jullie feedback! T-Mobile probeert bestaande klanten altijd zoveel mogelijk voordeel te geven, dit doen wij onder ander met ons spaarprogramma T-Mobile Extra. Je spaart dan als vaste klant simpel voor kortingen op je factuur of voor uitjes, cadeaus en dergelijke. Wij willen jullie als klant graag behouden, dus als mij een PB stuurt met het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent dan zorg ik ervoor dat we contact met je zoeken! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
@WillemE Oh, je bedoeld dat spaarprogramma waar je vroeger na 2 jaar 2x zoveel punten kreeg, en na 3 jaar 3x, en dat nu ineens 1x is ongeacht het aantal jaren?

Zoveel mogelijk korting amehoela.
Reputatie 4
@ ShadowLea

Dat geldt voor nieuwe klanten. Jij ontvangt 2 T-Mobile Extra punten per euro die op je factuur staat! Ik ben persoonlijk echt van mening dat T-Mobile echt een van de scherpste aanbieders van de markt is. Vergelijk de tarieven maar eens met de andere grote providers! 🙂
Reputatie 7
Badge +9
@WillemE Daarom zit ik ook nog bij Tmobile ;)

Ze zijn allemaal afgrijzelijk duur geworden in de laatste paar jaar. KPN heeft zulke hoge prijzen dat het niet eens meer grappig is...

Gelukkig blijft mijn verdubbelaar staan na verlenging, maar voor nieuwe klanten is het best balen lijkt mij. De producten in de catalogus zijn een tijdje terug al verdubbeld in prijs (mijn moeder had toen voor 200 punten een 4GB MicroSD besteld, en toen ik dat een maandje later wou doen wassie ineens 800... En het was echt 200, want ze waardeerde per jaar maximaal twee keer op met 20 euro.) dus om nu wat te bestellen moet je of een 90 euro abbo hebben, of héél veel geduld hebben... 😛
Beste allemaal,

Bij mij ook hetzelfde, in verleden lang klant geweest bij T-Mobile, een uitstapje gemaakt naar Telfort, maar toch weer terug naar T-Mobile...
... eerst een jaartje afgesloten om te kijken of het netwerk nu wat beter is dan aantal jaar geleden.

Nu wil ik een abo afsluiten voor 2 jaar, dus dit lijkt me toch ook binding vanuit mijn kant, maar ik kan als "vaste" klant fluiten naar een extra korting op het abo geld, nu verwacht ik met mijn relatief kleine abo geen vele euro's, maar al was het op het maandbedrag maar € 1.- korting t.o.v. van nieuwe klanten....

Niet dus, het lijkt of je blij moet zijn om bij T-Mobile klant te mogen zijn = nee!

T-Mobile vinden jullie het goed als ik de zinnen / screendumps / etc op de My T-Mobile paginas eens voorleg aan de Reclame Code Commissie?
Want het is misleidende en onjuiste reclame dat jullie melden dat bestaande / vaste klant extra korting krijgen op het abo.geld, ik krijg helemaal niets... en de aanbiedingen op telefoons zijn ook zeer onaantrekkelijk, bij Media Markt of Saturn een smartphone kopen is incl. verrekening van "gespreide betaling" nog steeds vele malen voordeliger!

T-Mobiel: Ik voel me misleid!

Groet een teleurgestelde T-Mobile gebruiker

PS: Aan de hand van mijn Nickname en daaraan gekoppelde contactgegevens weten jullie me te vinden.... het zou jullie sieren eens serieus te luisteren naar een teleurgestelde T-Mobile klant.
Hallo allemaal,

Als 12 jarige trouwe klant van tmobile vind ik het ook jammer dat er niet veel aan gedaan wordt om bestaande klanten beter aanbiedingen te geven dan nieuwe. Mijn abonnement loopt binnen 3 maanden ook af en als er niets aan deze situatie veranderd zal ik naar een andere provider met betere deals moeten overstappen na 12 jaar. Tmobile zou wat meer aan klanten behouden moeten dan aan klanten werving.
Reputatie 4
@ jean1

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik vind het vervelend dat je hier zo over denkt! 😞 Ik ben ervan overtuigd dat we een scherp aanbod voor jou hebben! Heb je al een keer telefonisch contact opgenomen om de mogelijkheden te bespreken? We kunnen je dan namelijk een aanbieding doen die het beste aan jouw wensen voldoet. Laat je even weten of het is gelukt?
WillemE schreef:

@ https://"https://forum.t-mobile.nl/members/jean1-316301/"

Welkom op het T-Mobile Forum!

Ik vind het vervelend dat je hier zo over denkt! 😞 Ik ben ervan overtuigd dat we een scherp aanbod voor jou hebben! Heb je al een keer https://"www.t-mobile.nl/contact" opgenomen om de mogelijkheden te bespreken? We kunnen je dan namelijk een aanbieding doen die het beste aan jouw wensen voldoet. Laat je even weten of het is gelukt?

Wat mij opvalt in deze discussie is dat op het moment dat je je mondiger opstelt dan de doorsnee klant (melkkoe, hoe je het noemen wilt) er ineens meer mogelijk blijkt te zijn. Zo is extra korting mogelijk of het gewenste toestel voor een lagere aanschafprijs.

Waarom moeten mensen hier zelf achteraan en gelden niet voor een ieder dezelfde regels?

Het lijkt mij logisch dat klanten die al jaren een aanzienlijk bedrag per maand betalen een evenredig betere aanbieding krijgen dan klanten met een sim only waar wellicht minder aan verdient wordt.

Ik zit zelf vlak voor verlenging (begin december 2013) en ben mij ook hardop aan het afvragen of het niet verstandiger is mijn contract uit te dienen en over zal stappen naar een andere aanbieder... Mijn vrouw heeft een abonnement bij Hi verlengd naar KPN en betaald bij een evenredig abonnement slechts €19,00 voor een 16GB iPhone 5S (bij T-mobile is dit ergens tussen de €200 en €300).

ben benieuwd wat voor mooie aanbieding ik kan verwachten volgende maand...
Ik zie overal op het internet goedkope aanbiedingen ism tmobile. Mijn huidige telefoon heb ik dmv een early renewal verkregen en deze is inmiddels wel aan vervanging toe. Ik wil een gratis iPhone 5c of 5s met kleine bijbetaling bovenop de 70,- die ik al kwijt zal zijn aan het feit dat T-Mobile mij nog minstens 3 jaar als klant houdt. Wat kunnen jullie mij aanbieden?
Nou mij hebben ze gebeld omdat ik ook in forum me verhaal had gezet. Maar het blijven dure aanbiedingen en is wel bijna zeker ik t mobile op gaat zeggen. Er zijn van andere providers veel betere aanbiedingen te krijgen.
T mobile doet daat niet aan mee kwam er wel uit in me telefoon gesprek met t mobile.
Denk toch al 10 jaar t mobile heb zonde maar helaas
Ik mag m'n abbonement ook verlengen en dan roepen ze wel doodleuk op de reclame bestaande klanten krijgen meer "korting op je toestel en abbonement". Het is dan maar net wat je korting vindt, maarliefst twee euro korting krijg ik per maand wat een verschil zeg. En het maakt ook helemaal niets uit of ik een bestaande klant of nieuwe klant ben ik betaal nog steeds evenveel voor het toestel. De reclame is dus wel misleidend te noemen. Lijkt erop dat T-mobile niet zoveel aandacht schenkt aan bestaande klanten, maar alleen nieuwe klanten binnen wilt krijgen. Als trouwe klant zou een hogere korting en tenminste een verlaagd bedrag voor het toestel toch wel echt op zijn plaats zijn. Misschien dat als ik een abbonement van 50/60 euro aanschaf dat ik dan nog een redelijke korting krijg, maar ik ben niet zo gek om zoveel te betalen. 
Ben ook heel benieuwd naar het aanbod van tmobile. Als ik nu op de site het zelfde pakket bestel als nieuwe klant ben ik 10 euro goedkoper uit. (Per maand) en dat is een serieuze besparing.
In februari mag ik verlengen. Deze consument gaat vast wat huiswerk doen en neuzen wat er allemaal te koop is.

2gig data en onbeperkt bellen daar betaal ik nu 43 euro voor als ik me niet vergis. Het kan goedkoper, zowel bij T als bij V
yup.. gewoon verhuizen naar een andere provider. Ik heb exact hetzelfde probleem. En aan de telefoon krijg je "een speciaal aanbod",dat je even later gewoon op site ziet staan voor nieuwe klanten...Oude klanten: waardering nul ( zo heet dus ook mijn topic ) en ze doen er echt niks aan hoor. In het begin doen de mods hier nog alsof het ze interesseert , maar als het negatief uitvalt zijn ze in geen velden of wegen te bekennen. Of ze komen op de proppen met een standaard antwoord om het slechte aanbod te verdedigen. Echt, service krijg je niet als "gewaardeerde klant". En het stuit me dan ook tegen de borst dat ze toch dergelijke teksten op site zetten.
Reputatie 6
Badge +16
Hoi Karel,

Ik wilde gelijk naar onze collega's van de verkoopafdeling lopen om je te laten bellen met een scherp en persoonlijk aanbod. Echter zie ik dat je op dit moment nog niet kan verlengen. Met het contract waarmee je geregistreerd staat op het forum kan je vanaf februari 2015 verlengen. Mocht je een andere 06-nummer hebben waarmee je kan verlengen dan kan je mij een privébericht sturen met daarin het 06-nummer en ter controle je adres en geboortedatum.
Ik wacht anders al ruim een week op een telefoontje met een aanbod. Ben vrijdag gebeld maar heb dat telefoontje helaas gemist. Wel werd mijn voicemail ingesproken met de mededeling dat ik "straks" nogmaals gebeld zou worden. Ik weet niet hoe lang "straks" is bij T-mobile maar het is inmiddels maandag en ik heb nog steeds niets gehoord. Hoor ik vandaag niets meer dan stap ik over!
Reputatie 6
Badge +16
@xevious

Wij doen onze uiterste best om je zo goed mogelijk te woord te staan en je te voorzien van de juiste informatie. Onze collega Tom heeft je in dit topic al uitleg gegeven over de samenstelling van het Stel Samen prijsplan. Nu begrijp ik ook dat je niet tevreden bent met het aanbod voor bestaande klanten. Hier kan ik helaas weinig in betekenen. Het enige wat ik nog voor je kan doen is een terugbelafspraak inplannen met één van onze adviseurs om te kijken of ze je een nog scherper aanbod kunnen doen. Ik ga uiteraard geen beloftes doen, maar we kunnen een poging wagen toch?

Mochten we je ergens anders bij helpen of als je nog vragen en onduidelijkheden hebt dan kan je dit aan ons laten weten. We staan je graag te woord.
Reputatie 6
Badge +16
@Eric777

Ik ben gelijk voor je gelopen naar de verkoop afdeling om je terug te laten bellen. Je wordt vandaag weer gebeld voor een persoonlijk aanbod. 🙂
Ook ik mag gaan verlengen en ook ik schrik van de prijzen voor bestaande T-mobile klanten...
Ik wil graag een iPhone 5s of een iPhone 6 met ongeveer 200 belminuten en 700- 1000mb internet.
Ik wil tot 160 euro bijbetalen voor het toestel. Abonnement tot 35 euro p.m.
Bij verschillende andere aanbieders kom ik daar zeker wel uit maar ik ben benieuwd wat jullie mij kunnen aanbieden.
Ik hoor het heel graag.
Groet Inge
Ik ben inderdaad gisteren gebeld en kreeg een mooie aanbieding waar ik in ieder geval content mee ben. Gelijk alles geregeld en de Iphone 6 plus 64 gb werd vanmorgen al netjes bezorgd. Het kan dus wel:)
Reputatie 7
Badge +15
@Eric777

Super! 😃

Ik wens je veel plezier met je nieuwe iPhone! Wellicht vind je het leuk om eens in het Apple gedeelte van ons forum te kijken, vol tip's, tricks en nieuwtjes!
Reputatie 2
@Eric777 nou dan ben ik benieuwd naar wat voor aanbod je gehad hebt :)

ik zit met hetzelfde probleem, alles duur dus ik twijfel ook. toestel bij verlengen is net zo duur als een nieuw abonnement. Zit ook aan een iphone6 64gb te denken, maar kan als verlenger volgens mij een stuk goedkoper dan die honderden euro's die er nu voor gevraagd worden.

Reageer