Beantwoord

Kosten bij Early Renewal

• 24 februari 2018
  • 4 reacties
  • 2113 Bekeken

Hallo, ik heb twee nummers bij T-mobile, mijn vrouw en mijn zoon hebben ook nog een contract bij T-Mobile. Het tweede nummer dat ik heb gebruikt mijn jongste zoon. Het probleem is dat zijn telefoon mankementen vertoont dat zijn oude telefoon is afgeschreven en nou wilt hij (eigenlijk ikzelf) vroegtijdig een verlenging aanvragen want het contract zou vanaf 1 april verlengt mogen worden. Wat wordt er bij T-Mobile gezegd dat er vroegtijdig wel verlengt mag worden, maar dan gaat dat €72,00 kosten omdat er zoveel administratiekosten aan verbonden??? (€72,00 welke directeur met zo'n uurloon doet deze administratie, erg duur) maar het lachwekkende is bij T-Mobile is dat als je voor een Unlimited (een duur contract!) is het wel kosteloos mogelijk. En wat ook een grote vraag bij mij is, dat T-Mobileshop best erg duur tegenover derde partijen. Mijn zoon zou de Iphone 8 256gb graag willen en dat gaat nog eens €50,00 bijbetaling kosten terwijl overal is er geen bijbetaling bij. Alleen dat het jammere van het probleem is dat een vroegtijdig verlenging alleen bij T-Mobile zelf gedaan kan worden en dan gaat je dat €72,00 + €50,00= €122,00 aan extra kosten geteld worden en dat vind ik erg jammer dat als je zeker klant wilt blijven bij T-Mobile dat je daarvoor alleen een kostbaar advies krijg. JAMMER T-MOBILE misschien toch een rede om weg te gaan want je maag bij TELE2 en in de toekomst bij alle providers vier maanden van te voren nummerbehoud aanvragen. 😠
icon

Beste antwoord door Jaimy 26 februari 2018, 10:28

Hoi Frankthissen,

Wat tof dat jullie allemaal bij T-Mobile zitten! Dat willen we natuurlijk graag zo houden. :D

Early Renewal is een extra service die we aanbieden voor als je telefoon bijvoorbeeld, zoals in jouw geval, mankementen vertoont. Het nieuwe abonnement wat je dan aangaat, gaat pas ná de huidige contractperiode in. Je zult dus nog altijd het oude abonnement tot de einddatum moeten uitzitten. Wij maken geen uitzonderingen op verschillende abonnementen (dus ook niet op Unlimited).

Overstappen naar een andere provider zou uiteraard kunnen, maar ik zie het natuurlijk niet graag én ik raad het je niet aan! Je betaalt dan wellicht minder aansluitkosten, maar het huidige contract bij T-Mobile loopt dan nog wel tot 31-07-2018. Houd dan dus rekening met dubbele maandlasten!

Hopelijk geeft mijn antwoord je wat meer duidelijkheid. Mocht je er meer vragen over hebben, laat het me dan gerust weten.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +10
uhm... als je overstapt naar Tele2 heb je toch nog steeds die 72 euro kosten ? (of nog hoger) je heb namenlijk nog steeds een contract met T-Mobile. een toestel krijg je niet die betaal je met een lening samen met een crediet registratie bij BKR.
Nee, dan ben ik maar een alleen de activatie kosten van €30,00 kwijt. het gaat mijn alleen om een principe. Idd ben ik dan nog steeds klant van T-Mobile, en het is ook niet zo dat ik perse weg wil bij T-Mobile maar waar het mij om gaat is dat als je maar 1 maand eerder dan de verleng datum dan dat je mag verlengen willen ze een uitzondering maken gaat je €72,00 kosten bij een GO contract maar bij een Unlimited kun je vrij overstappen terwijl ik heb aangegeven bij de T-Mobile medewerkster dat ik klant wil blijven. En wat dat BKR verhaal betreft blijf ik ook houden na die betaling van die €72,00. Dus.
Badge +13
Je kan er ook voor kiezen om een los toestel aan te schaffen dan heb je en geen BKR verhaal en al die losse kosten niet.
Wel mag je dan ff in eens het hele bedrag ophoesten maar kan je erna af met een sim only :8

En ik vermoed dat het kosteloos verhaal met Unlimited niet helemaal klopt aangezien je altijd je nu lopende contract moet uitdienen.
Tenzij je nu een sim only heb dan kan je gebruik maken van toestel flexibiliteit maar je geeft aan dat je zoon een toestel in gebruik heeft.
Maar een moderator zal moeten meekijken in hoeverre er dus speciale acties lopen of niet.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Frankthissen,

Wat tof dat jullie allemaal bij T-Mobile zitten! Dat willen we natuurlijk graag zo houden. :D

Early Renewal is een extra service die we aanbieden voor als je telefoon bijvoorbeeld, zoals in jouw geval, mankementen vertoont. Het nieuwe abonnement wat je dan aangaat, gaat pas ná de huidige contractperiode in. Je zult dus nog altijd het oude abonnement tot de einddatum moeten uitzitten. Wij maken geen uitzonderingen op verschillende abonnementen (dus ook niet op Unlimited).

Overstappen naar een andere provider zou uiteraard kunnen, maar ik zie het natuurlijk niet graag én ik raad het je niet aan! Je betaalt dan wellicht minder aansluitkosten, maar het huidige contract bij T-Mobile loopt dan nog wel tot 31-07-2018. Houd dan dus rekening met dubbele maandlasten!

Hopelijk geeft mijn antwoord je wat meer duidelijkheid. Mocht je er meer vragen over hebben, laat het me dan gerust weten.

Reageer