Beantwoord

Kryptische mail van T-Mobile met contract

• 31 januari 2016
  • 9 reacties
  • 415 Bekeken

Wat moet ik hiermee? Ik ontvang van ContractServiceProd@t-mobile.nl een bericht met onderwerp "T-Mobile nummer: 0011067100". Dit is mijn nummer niet. Ik twijfel zelfs of een dergelijk nummer wel bestaat. Het bericht bevat een bijlage. Dit is een PDF, met een lange, twijfelachtige bestandsnaam, waarin de tekst "_Encrypted_" verwerkt zit. Als ik dit probeer te openen, wordt om een wachtwoord gevraagd.
In normale omstandigheden zou ik dit als een verdacht nepbericht beschouwen. Ik heb echter net de contracten voor twee nummers verlengd, en ik wacht berichten af dat het nieuwe contract ingaat. Hierdoor is mijn behoedzaamheidsdrempel enigszins verlaagd. En het domein "t-mobile.nl" is betrouwbaar, toch?
Vandaar mijn vraag: is dit nep, moet ik het wissen? Zo niet, met wat voor wachtwoord moet ik de bijlage openen? Ik heb twee MyTmobile accounts, waarvan ik beide wachtwoorden heb geprobeerd. Dit werkt niet.
icon

Beste antwoord door Amy 2 februari 2016, 09:03

@JPkent,
Goed dat je hier waakzaam voor bent! In dit geval gaat het inderdaad om je contract! Wanneer je vernieuwd ontvang je het contract via e-mail. Het wachtwoord hiervan is de postcode van het afleveradres. Je kunt dit invoeren zonder de spatie, bijvoorbeeld '1234AA'. Verder niets om je druk over te maken dus! Laat je weten of het gelukt is? :8

Meer informatie over je digitale contract vind je op deze pagina.

@quasie,
Wow wat een verhaal! Als het goed is moet je het contract vaker kunnen openen. Je kunt hiervoor je postcode gebruiken (zie het bericht hierboven). Kun je aangeven wat er precies in de voorwaarden staat? Dit komt mij namelijk niet bekend voor. Ik zie bij jou gegevens namelijk ook geen vreemde dingen terug! Ik ben benieuwd naar je reactie! 🙂

@Johan74,
Door de inflatiecorrectie is jouw maandbedrag inderdaad gestegen. Meer informatie hierover kun je terugvinden in dit forumtopic. Wil je in dat forumtopic laten weten of je nog vragen hebt?
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +14
niet op reageren !, zou eerst even bellen met tmobile
"niet op reageren !, zou eerst even bellen met tmobile"

Goed idee. Maar wat is hun telefoonnummer? Dit is niet op de site te vinden. Als je op "Contact" zoekt, wordt je naar deze forum verwezen.
Reputatie 1
06 24001200

Vanaf morgenvroeg 08.00 zijn ze weer bereikbaar.
Hartelijk bedankt!
Hallo, dat heb ik ook dat is je contract met alle voorwaarden die ik maar 1x kon openen, en dat ze gecodeerd zijn is volgens mij dat je ze niet kan door sturen of printen.want het contract wat ik in de winkel heb afgesloten is note 4 met een abonnement.nu ben ik vandaag naar t- mobile nieuwegein gegaan en die vond het ook "vreemd" . In dat nieuwe contract staan hele rare voorwaardes ik moet me precies aan de regels van t- mobile of andere 3 partijen houden.Doe ik dat niet krijg ik ten eerste hoge boetes kan zelfs voor de rechter gesleept worden nu blijkt ook dat ik al geruime tijd getapt wordt en dat ze daar niks over los laten terwijl ze dat verplicht zijn.zo mag je maar een half jaar getapt worden en horen ze een soort transparantie rapport te hebben.als ik iets fout heb gedaan in de gelegenheid ben om me te verdedigen.Bij deze wil ik inzage in mijn dossier ik wil hoe lag ik ben getapt wanneer en de inhoud. Ik wil dit graag oplossen maar dan moet ik wel weten HOE
Gewoon wissen en t-mobile informeren dat je deze mail hebt ontvangen.
Quasie, wat ik zag was dat mijn maandbedrag om hoog is gegaan. Zonder dat T-mobile mij hierover geïnformeerd heeft.
Reputatie 7
Badge +15
@JPkent,
Goed dat je hier waakzaam voor bent! In dit geval gaat het inderdaad om je contract! Wanneer je vernieuwd ontvang je het contract via e-mail. Het wachtwoord hiervan is de postcode van het afleveradres. Je kunt dit invoeren zonder de spatie, bijvoorbeeld '1234AA'. Verder niets om je druk over te maken dus! Laat je weten of het gelukt is? :8

Meer informatie over je digitale contract vind je op deze pagina.

@quasie,
Wow wat een verhaal! Als het goed is moet je het contract vaker kunnen openen. Je kunt hiervoor je postcode gebruiken (zie het bericht hierboven). Kun je aangeven wat er precies in de voorwaarden staat? Dit komt mij namelijk niet bekend voor. Ik zie bij jou gegevens namelijk ook geen vreemde dingen terug! Ik ben benieuwd naar je reactie! 🙂

@Johan74,
Door de inflatiecorrectie is jouw maandbedrag inderdaad gestegen. Meer informatie hierover kun je terugvinden in dit forumtopic. Wil je in dat forumtopic laten weten of je nog vragen hebt?
Ja, bedankt, het is gelukt. Het staat ook met zoveel woorden in het mailbericht, maar wat mij direct opviel van het onzin telefoonnummer in het onderwerp en de kryptische bestandsnaam van de bijlage, waardoor ik al de rest over het hoofd zag. Een kwaliteitstip voor T-Mobile: gebruik geen verdachte onderwerpen en bestandsnamen:@

Reageer