Beantwoord

Moet ik persé mijn abonnement verlengen?

• 2 juli 2019
  • 5 reacties
  • 1017 Bekeken

Hallo,

Moet ik persé verlengen? Op dit moment heb ik een iPhone 5SE, en betaal ik 16,59 per maand. Mijn abonnement einddatum was 1 februari 2019. Verlengbaar vanaf 2 oktober 2018.

Er staat in mijn overzicht dat ik 'Go 17.2' heb en dat ik 9 Euro Next korting heb op 'Next 17.2 5 GB + onbeperkt bellen' van 30,85. En dan is er nog 5 Euro 'factuurkorting'.

Iemand van de T-Mobile shop winkel vertelde mij dat ik voor augustus moest verlengen anders zouden bepaalde kortingen vervallen of iets dergelijks en zou ik 25 Euro ofzo betalen per maand. Wat op zich al raar is dat het na verlaging weer omhoog gaat. Ik snap dat hij wil verkopen natuurlijk, maar hij moet wel eerlijk zijn en beide kanten belichten; voor en nadelen.

Maar nou kan ik een iPhone 7 overnemen van iemand. Ik vraag me af of ik dan mijn huidige abonnement kan behouden? Of kan ik beter kiezen voor SimOnly dan? En wat zijn de consequenties er van als ik naar SimOnly switch? Verlies ik bepaalde voordelen als ik ooit weer een abonnement wil hebben met nieuwe telefoon?

Ik heb dit nog nooit gedaan overigens, switchen van abonnement naar SimOnly.

Daarnaast heb ik een toestelverzekering via Chubb/Ace. Moet ik mijn toestel dan veranderen in de polis als ik die iPhone 7 overneem? Kan dat uberhaupt, zo'n 2ehands toestel verzekeren?

Bedankt.
icon

Beste antwoord door Doornekamp33 2 juli 2019, 11:05

Als het huidige abonnement voor jou prima is en je niet minder gaat betalen voor hetzelfde hoef je niet te verlengen, als je er beter van kan worden zou ik het pas verlengen.

Een gebruikt toestel verzekeren zal niet zomaar gaan, maar waarom zou je hem verzekeren?
Bekijk origineel

5 reacties

Als het huidige abonnement voor jou prima is en je niet minder gaat betalen voor hetzelfde hoef je niet te verlengen, als je er beter van kan worden zou ik het pas verlengen.

Een gebruikt toestel verzekeren zal niet zomaar gaan, maar waarom zou je hem verzekeren?
Hoi,

Bedankt voor je antwoord. Hoe kom ik er achter of ik straks toch meer ga betalen? Met korting verval enzo. Eigenlijk vraag ik dit op het verkeerde forum 😛 Want ze proberen je natuurlijk altijd zoveel mogelijk te laten betalen/verlengen.

Waarom kan ik eigenlijk geen gebruikt toestel gebruiken? Je kan toch de simkaart oversteken? En ja verzekering heb ik toch al lopen voor mijn huidige telefoon dacht dan zet ik die zo over. Als je telefoon gestolen wordt bijvoorbeeld.

Thanks.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Rudolf2 Je simkaart kan je gewoon in een andere telefoon doen, het toestel heeft niets te maken met je abonnement.

Kijk even bij de verzekering wat de regels zijn. Ik dacht dat je tweedehands toestellen niet kon verzekeren, maar dat kan je altijd even aan Chubb vragen. Je moet daar wel melding maken dat je de telefoon niet meer gebruikt anders ben je een hoop geld voor niets kwijt

Bij verlenging vervallen je kortingen, maar hebben meer mensen in jouw huis een TM abonnement krijg je klantvoordeel van €2,50 per maand en 2 gig data extra.
Je kan op de site van T-mobile zelf kijken waar je op uitkomt.

Let op:
Bij een verlenging vervalt jouw eventuele deelnamen aan een samengroep
En je spaart geen extra punten meer, je krijgt dan nog 4 maanden de tijd om je punten in te wisselen.
De punten kan je ook in een T-mobile shop inwisselen voor producten (met of zonder bijbetaling)

Of je kortingen vervallen als je niets doet kan een moderator het beste beantwoorden want dat weet ik niet zeker. Voorheen was dat altijd wel zo!
Succes met beslissen en een fijn weekend!☀️
Reputatie 7
Badge +19
Ter aanvulling: ik zie dat jouw korting voorlopig niet vervalt als je het abonnement niet zou verlengen. Als je namelijk onder https://www.t-mobile.nl/my/abonnement kijkt, en dan het abonnement "Next" openklikt, wordt daar geen einddatum aan de korting genoemd. Uiteraard kunnen er altijd dingen veranderen als een abonnement in de toekomst bijvoorbeeld dermate verouderd is dat het omgezet moet worden, maar voorlopig hoef je je daar dus nog niet druk om te maken.

Heb je verder genoeg helderheid gekregen door de uitgebreide antwoorden van CrisTien en Doornekamp33? 😊
Ik ben een beetje laat, heb je vraag gemist @Rudolf2 , maar gelukkig heeft @CrisTien hem ook al beantwoord.

Natuurlijk kun je een gebruikt toestel gebruiken, ik zou niet weten waarom niet, zolang er geen simlock op zit, wat al jaren niet meer word gedaan moet het gewoon werken.

Ging om het verzekeren, dat zal lastiger worden bij een gebruikt toestel, maar ik vroeg me af waarom je hem zou verzekeren.

Als je hem in 1 keer betaald, dus niet twee jaar er aan vast zit zoals bij een abonnement dan is het toch geld besparen door de verzekeringspremie in de zak te houden, ikzelf heb nog nooit een toestel verzekering gehad en ik heb daar dik aan over gehouden in al die jaren, maar ook weinig schade gehad, 1 keer een scherm en 1 toestel gestolen in meer dan 25 jaar dat ik mobiel gebruik.

Reageer