Beantwoord

Naar Tele2 voor super deal 20000gb icl Xiaomi Mi A2

Reputatie 1
Ik ben morgen van plan om een van mijn abonnementen te verhuizen naar Tele2. Is het zo dat Tele2 straks of nu al gebruik maakt van het T-Mobile netwerk?
icon

Beste antwoord door Folkert 19 januari 2019, 10:40

Straks waarschijnlijk wel Richard maar op dit moment nog niet. Ik hoop overigens ook dat ik straks ook het Tele2 netwerk op mag want ik heb in één bepaalde supermarkt in mijn dorp geen dekking met TM.

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hi Richard,

Gefeliciteerd met je verlenging! 🙂
Reputatie 7
Badge +16
Straks waarschijnlijk wel Richard maar op dit moment nog niet. Ik hoop overigens ook dat ik straks ook het Tele2 netwerk op mag want ik heb in één bepaalde supermarkt in mijn dorp geen dekking met TM.
Reputatie 1
Folkert schreef:

Dat ligt niet aan TM maar aan de winkel, sommige supermarkten met name Jumbo en AH hebben een eigen gratis wifi netwerk. Ik heb zo'n idee dat ze liever hebben dat jij inlogt op hun wifi netwerk.

Dat je geen bereik hebt in winkels, heb je volgens mij met alle netwerken behalve KPN, omdat die vaak het netwerk in de winkel faciliteert.

Ik heb inmiddels het abonnement gewoon verlengt bij TM. En niet bij Tele2. de reden is €30,- aansluitkosten. Deze vind ik te hoog .
Reputatie 5
Badge +11
dRichardK schreef:

Ik heb inmiddels het abonnement gewoon verlengt bij TM. En niet bij Tele2. de reden is €30,- aansluitkosten. Deze vind ik te hoog .

Dit geeft denk ik mooi aan hoe de hazen lopen. Als bestaande klant heeft TM genoeg info over jouw, al dan niet via browser cookies etc, dat men makkelijk jouw ervan kan weerhouden om 'over te stappen' naar T2. Ik heb geen smartphone abo bij TM en T2 en krijg bij TM 25 en bij T2 15 euro aansluitkosten. SIM-only unlimited/onbeperkt. Ik krijg geen Xiaomi's te zien overigens via websites. Misschien heb jij zaken niet via website uitgezocht.

Verder heeft T2 alleen 4G, voor 2G en 3G gebruikten ze altijd al TM.
Reputatie 1
tmoesel schreef:

dRichardK schreef:

Dit geeft denk ik mooi aan hoe de hazen lopen. Als bestaande klant heeft TM genoeg info over jouw, al dan niet via browser cookies etc, dat men makkelijk jouw ervan kan weerhouden om 'over te stappen' naar T2. Ik heb geen smartphone abo bij TM en T2 en krijg bij TM 25 en bij T2 15 euro aansluitkosten. SIM-only unlimited/onbeperkt. Ik krijg geen Xiaomi's te zien overigens via websites. Misschien heb jij zaken niet via website uitgezocht.

Verder heeft T2 alleen 4G, voor 2G en 3G gebruikten ze altijd al TM.

Klopt een simonly is niet een overstap, als ik Simonly selecteer bij Belsimpel krijg ik ook afsluitkosten van 15 euro. Maar als je er een Telefoon bij wil kost het bij Belsimpel ineens 30 euro. ik surf cookie vrij en met VPN dus het lijkt me sterk dat ze mij kunnen traceren 😂

Ik kijk inderdaad op T-Mobile en Tele2, maar ik wou inderdaad een Xiaomi die bieden deze providers niet aan . Dus moetje naar Belsimpel.
Reputatie 5
Badge +11
dRichardK schreef:

Klopt een simonly is niet een overstap, als ik Simonly selecteer bij Belsimpel krijg ik ook afsluitkosten van 15 euro. Maar als je er een Telefoon bij wil kost het bij Belsimpel ineens 30 euro.
ik surf cookie vrij en met VPN dus het lijkt me sterk dat ze mij kunnen traceren 😂

"simonly is niet een overstap": Als ik in een bestelling van SIM-only b.v. nummerbehoud afdwing, is het volgens mij gewoon een overstap. Als je dat niet doet, zal een enkel provider inderdaad moeilijk kunnen constateren dat iemand overstapt, maar in de perceptie van een persoon als klant is het wel overstappen.

VPN behoed je tegen onderweg aftappen, maar aan de eindpunten is nog genoeg aan sporen beschikbaar, daar helpt een VPN niks bij.
Reputatie 1
tmoesel schreef:

"simonly is niet een overstap": Als ik in een bestelling van SIM-only b.v. nummerbehoud afdwing, is het volgens mij gewoon een overstap. Als je dat niet doet, zal een enkel provider inderdaad moeilijk kunnen constateren dat iemand overstapt, maar in de perceptie van een persoon als klant is het wel overstappen.

Ik snap u even niet, alle prijzen die op de website staan zijn voor iedereen gelijk. Er wordt echt niet op basis van mijn huidige abonnement een andere prijs berekend.
Reputatie 5
Badge +11
dRichardK schreef:

tmoesel schreef:

Ik snap u even niet, alle prijzen die op de website staan zijn voor iedereen gelijk. Er wordt echt niet op basis van mijn huidige abonnement een andere prijs berekend.

Mijn redenatie, ingegeven door de 30 euro van wat achteraf een andere provider dan Tele2 betreft, klopt dus niet.
Voor dit geval van aansluitkosten is het inderdaad zeer aannemelijk dat de prijzen voor een ieder gelijk zijn (maar hoe weet je dat zeker, jij ziet niet wat anderen zien op hun scherm). In een winkel of ander 1-op-1 contact kan dat anders zijn.

Maar meer algemeen zou ik er maar niet van uitgaan dat ten allen tijde prijzen van 1 en hetzelfde product of dienst voor een ieder gelijk zijn.

Reageer