Beantwoord

Nieuw toestel bij huidig abonnement (net verlengd)

• 25 januari 2019
  • 6 reacties
  • 520 Bekeken

Ik heb eind vorig jaar mijn abonnement verlengt voor mijn huidige toestel (Nokia 635, Windows Mobile), maar nu las ik onlangs dat dit jaar WIndows Mobile "eruit" gaat. Dus moet ik/wil ik op zoek naar een nieuw toestel.

Wat voor mogelijkheden zijn er? Kan mijn huidige abonnement over naar een nieuw toestel? Zitten daar extra kosten aan? Ik las ook iets over abonnement afkopen en nieuw abonnement met toestel afsluiten.

https://community.t-mobile.nl/verlengen-en-nieuw-contract-433/nieuw-toestel-met-hetzelfde-abonnement-305246
icon

Beste antwoord door Hajar 26 januari 2019, 13:53

Hi Jos,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je gebruik maakt van een Basis Sim abonnement. Daarbij is de optie toestelflexibilitet niet mogelijk. Je huidige abonnement loopt nog tot 18-12-2020 dus mocht je echt een abonnement met toestel willen dan zou je dit abonnement kunnen afkopen. Daarbij betaal 50% van de resterende maandkosten in één keer af. Daarna zou je een abonnement met toestel kunnen aanschaffen.

Welk toestel heb je op het oog? Is er een mogelijkheid om het toestel los te kopen? Mocht je je abonnement willen afkopen, laat het ons weten dan maken we dat in orde!
Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste Jos,

Zal afhangen van jouw huidige sim only abonnement. Als dat een Go sim only is kun je gebruik maken van zogenaamde toestelflexibiliteit waarbij je overstapt naar een nieuw Go abonnement met toestel en een nieuw contract van 2 jaar aan gaat. De huidige sim only vervalt. Zonder extra kosten.
Als je een andere sim only hebt dan kun je het beste even wachten tot er een moderator reageert.

Groet, Folkert
(basis sim)
Reputatie 7
Badge +18
(basis sim)

Even wachten tot er een moderator reageert, wellicht weet die een mogelijkheid.
Reputatie 7
Badge +20
Hi Jos,

Ik heb je gegevens erbij gepakt en zie dat je gebruik maakt van een Basis Sim abonnement. Daarbij is de optie toestelflexibilitet niet mogelijk. Je huidige abonnement loopt nog tot 18-12-2020 dus mocht je echt een abonnement met toestel willen dan zou je dit abonnement kunnen afkopen. Daarbij betaal 50% van de resterende maandkosten in één keer af. Daarna zou je een abonnement met toestel kunnen aanschaffen.

Welk toestel heb je op het oog? Is er een mogelijkheid om het toestel los te kopen? Mocht je je abonnement willen afkopen, laat het ons weten dan maken we dat in orde!
Reputatie 3
Badge +2
Dat afkopen is dus een duur grapje, ook al krijg je 50% korting. Je kunt beter eens bij mobiel.nl belsimpel.nl of gsmweb kijken naar een nieuw toestel en dit abonnement laten doorlopen. Die partijen bieden vaak toestellen net even wat goedkoper aan dan een operator.
Ik denk na over de XIAOMI REDMI 6, die is inderdaad los te krijgen. Met deze voorwaarden is een nieuw los toestel de aantrekkelijker optie. Timing is gewoon wat onhandig, had ik dit twee maanden eerder geweten dan had ik het abonnement niet verlengd.

Anyway, iedereen bedankt voor de hulp!!!

👍👍👍

Reageer